"niet'' willen praten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Appelstroop, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

hallo allemaal,

mijn zoontje word over 3 maanden 2 jaar maar zegt nog geen enkel woordje, daarbij lijkt hij wel alles te begrijpen wat we hem vragen.
    een paar voorbeelden: als we vragen of hij eten, drinken of een schone luier wilt dan knikt hij ja en als hij geen vieze luier heeft dan schud hij ook nee, dat is met heel veel dingen dat hij wel ja knikt of nee schud. hij brabbelt wel heel de dag door, soms dan luister is aandachtig om te kijken of ik wat herkenbaars hoor wat hij zegt.
    naar mijn idee stimuleren wij hem genoeg, maar tervergeefs.
    dan hoor ik mensen in mij omgeving zeggen; ach joh mijn kind begon ook pas wat later te praten, maar hij zegt nog geen 1 woord.
    ik vind het ook wel een beetje jammer dat hij nog geen mama zegt.

wie van jullie kan zich in mij verhaal plaatsen?

groetjes marijke

2. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Als je merkt dat hij al zoveel begrijpt, dan snapt hij dus wel alle woorden. Kan best zijn dat hij gewoon alle kennis op aan het sparen is en straks ineens zomaar zinnetjes gaat zeggen.

Als je je echt zorgen maakt, kun je het CB eens vragen wat ze ervan denken. Of hebben ze het daar al eens over gehad met jullie ?

Dochtertje van een collega van mij is nu 22 maaden oud en begint nu ineens mama en papa te zeggen. Ze liep wel heel snel. Ligt er, denk ik, gewoon aan waar ze het meeste in geïnteresseerd zijn en daar gaat all energie in zitten.

Kan me wel indenken dat je je zorgen maakt hoor...
    Hier een dametje dat nog helemaal niet kan blijven staan, zich niet optrekt en alleen maar een beetje billen schuift en tijgert... Dus daar maak ik me zorgen over...

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ligt inderdaad aan het soort kind en het soort interesse. kinderen die laat praten kunnen meestal vlot lopen en andere dingen van de grove moteriek goed. hij snapt wel alles wat er gezegd wordt dus de kans dat hij niet goed hoort is dan ookal kleiner.( mijn zoon was doof en sprak nog niet toen hij 31/2 was en maakte ook geen geluidjes) hij brabbelt wel zeg je, wat enorm belangrijk is voor de taal en spraakontwikkeling.
    dat brabbelen doet hij dat op verschillende tonen en nuances? ik bedoel gewone geluiden, hoge geluiden, lage geluiden keelgeluiden, gekken bekken trekken, eten uit zijn mond blazen, dat soort dingen. dat hoort allemaal bij het trainen. ik zou me nog geen zorgen maken. als hij niet zou brabbelen dan zou het een verhaal worden, maar dat doet ie wel. je zal zien dat hij de losse woordjes overslaat en en op een dag in zinnetjes tegen je begint te kletsen.

Deel Deze Pagina