5-4 voedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SuzanneSuuz, 9 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzanneSuuz

23 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze dochter van 13 weken (5500 gram) slaapt van 20:30-06:30 en we maken haar niet wakker voor de laatste voeding want we voeden op verzoek.
    Ik kolf bv af en geef 170-230cc per voeding. Echter ze komt overdag ook om de 4 uur en daardoor missen we soms 1 voeding. Ze groeit wel goed (100-200 gram per week). Kan t kwaad?

Groetjes Suuz

2. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem, alleen dan met flesvoeding. Sinds twee weken hebben we een fles laten vervallen, omdat deze gewoon te laat kwam voor onze dochter. Ze krijgt nu nog vijf flessen, de eerste en de laatste 180/6 en de andere drie tussendoor 150/5. Nu gaat ze er steeds meer tijd tussen laten, soms wel vijf uur, waardoor we nu weer zitten met die laatste fles. Deze komt vaak rond 22.00 uur, moeten we haar weer wakker maken, valt halverwege in slaap en wilt weer niet boeren. Kan het kwaad om haar 4 flessen van 180/6 aan te gaan bieden en haar na de laatste fles naar bed te doen en zien of ze 's nachts komt? Moet donderdag naar het consultatiebureau, wil het dan zeker aankaarten. Onze dochter wordt maandag 12 weken. Ze slaapt al weken door in de nacht, soms komt ze wel rond 06.00 of 07.00 maar dat vind ik niet erg.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Lijkt me niet! :)

4. SuzanneSuuz

23 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik denk ook eigenlijk van niet, ze groeit goed, genoeg volle luiers, niet suf. Maar omdat t CB zo hamert op die 5 voedingen vroeg ik t me af

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    cb is leuk voor tips maar is niet heilig. gewoon doen wat past bij jullie en je kindje!

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vind de hoeveelheden wel heel groot eerlijk gezegd, waarom voed je niet live? Ter vergelijking mijn dochtertje van bijna 3 maand drinkt 80-100 cc in een fles.
    Verder zijn 5 voedingen weinig, maar ons meisje zit daar ook op krijg er met geen mogelijkheid meer in dus dat zal wel goed zitten, misschien voor je productie niet ideaal.

7. SuzanneSuuz

23 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kan niet aanhappen, vandaar. Daarnaast voed ik naar haar behoefte en bv mag ze onbeperkt. Soms drinkt ze wat minder, soms wat meer. Als ik de rekensom 150x5,5/5 doe kom ik op 165cc dus tis niet bizar veel. Volgens de kinderarts mogen kindjes zelfs nog meer bv dan die rekensom aangeeft omdat die is gebaseerd op kv.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind de hoeveelheden ook erg groot. Via de fles voeding geven, veroorzaakt vaak een doordrinkeffect. Doordat ze veel en lang slaapt, heeft ze ook meer honger en zal ze sneller een grotere fles drinken.
    Natuurlijker is het om vaker een kleinere hoeveelheid aan te bieden. Zo wordt het maagje niet onnodig opgerekt.

Hier een artikel

Flesdrinken tijdens of na de borstvoedingsperiode

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Mag ik vragen waarom ze niet aan kan happen? Ben erg nieuwsgierig haha.

10. SuzanneSuuz

23 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze schrok in t begin erg van mn overproductie en grote toeschiet en was steeds huilen. Was sowieso al n huilbaby en t was zo stressvol dat het haar aanleren ook niet lukte. Laatst nog eens geprobeerd maar gebeurt t zelfde, zij laat steeds los en raakt gefrustreerd en alles zit onder de melk😁

11. SuzanneSuuz

23 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wissel ook wel qua hoeveelheden hoor, vandaag kwam ze zelf om 22:00 voor n 6de voeding maar dat was maar 70cc.
    Ik wil haar maag niet oprekken dus houd de flesjes voor de rest op 170cc (zelfde hoeveelheid als met kv) en daar doet ze vaak 30-40 min over. Gebruik expres kleine speen nog zodat ze harder moet werken.
    En als ze nog meer dorst heeft dan krijgt ze vaak n uurtje later nog n klein slokje😉

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hier ook overproductie en mega harde tsr ze verslikt zich veel, huilen enzovoort maar het komt niet in me op om fulltime te gaan kolven ik spuit het ergste eruit = 6 stralen tegelijk zeker 2 minuten. Daarna gaat t redelijk, hoe ouder ze worden hoe beter ze het aankunnen dus ik zou t wel blijven proberen en een lactatiekundige mee laten kijken als je echt veel waarde hecht aan live bv geven want het is echt niet onmogelijk.

13. SuzanneSuuz

23 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik werk inmiddels weer 32 uur en doordat ons meisje een huilbaby was de eerste twee maanden ben ik zelfs bijna gestopt met bv omdat ik op was, maar ik heb toch doorgezet al is het dan met kolven. We hebben al heel wat meegemaakt en nu is het eindelijk wat stabieler dus we laten t gewoon zo. Wellicht bij n volgend kindje dat t wel lukt.

14. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Overdag krijgt mijn zoon ook niet meer dan 5 voedingen. s nachts meestal 2, maar hij slaapt ook regelmatig van 22.00 tot 6.00 uur door.
    Hij drinkt niet lang, meestal tussen de 5 en 10 minuten, maar drinkt wel veel! Ik moet echter wel eerst de melk tijdens het TSR laten lopen, want anders verslikt hij zich. Of hij laat van schrik los en dan zit alles onder :)

Ook als hij afgekolfde melk krijgt, drinkt hij makkelijk 150 cc in 10 minuten. Soms zelfs meer. Ik vind dat niet als veel klinken, maar ik heb dan ook geen idee hoeveel (borstvoeding) andere baby's krijgen

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Mijn dochter zit op 80 cc

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ons meisje is opgenomen in het ziekenhuis onder het huilbaby protocol toen ze 5 weken was dus geloof me ik weet er alles van. Ik zei alleen dat het niet onmogelijk is je kindje weer aan de borst te krijgen als je dit perse zou willen. Ik vind mijn melk in een fles geven verschrikkelijk...

Deel Deze Pagina