Ik weet even niet hoe ik het heb. We zijn nu ongeveer een half jaar bezig voor nr 3 en het wilde maar niet lukken terwijl dame 1 en door de pil heen was en dame 2 de eerste ronde raak. Bij de huisarts geweest maar daar kwam niks uit. Nu bleef ik een naar gevoel houden dat er iets niet klopte. Dus gezien de familie geschiedenis met vervroegde overgang een meno check test gedaan en ja hoor positief. Dus morgen dan maar de huisarts bellen en kijken hoe nu verder.... Wie heeft er ervaring met vervroegde overgang of op jongen leeftijd premenopauze? ik ben 30 trouwens. Iemand ervaring met de meno check testen? Wat gaat er nu gebeuren..........wat staat me te wachten?
Ik heb de thuistest in februari vorigjaar ook gedaan. Ook positief. Ben toch in april zwanger geworden. Helaas eindigde dit in een vroeggeboorte met 17 weken. Nu ben ik bijna 1 jaar verder sinds die test en toch weer zwanger. Ik zou er mee naar de huisarts gaan. Hij kan dmv bloedonderzoek vaststellen of je echt al in de overgang zit. Maar zolang je elke maand een eisprong hebt en menstrueert kan je dus zwanger worden. Weet niet hoe dat op dit moment bij jou is natuurlijk.
Ik menstrueer wel maar dat is in een half jaar van een cyclus van 30 dagen naar een cyclus van 25 dagen gegaan en van 3 tot 5 dagen menstrueren naar 12 tot 24 uur menstrueren en dan klaar.
Pas als de menstruatie heel onregelmatig is, of heel lang weg blijft zou ik mij zorgen maken. Voor nu maar een afspraak maken bij de huisarts en dan bloed laten prikken. Dat zegt meer dan een zelftest in dit geval
Hier heb ik zo'n test nooit gedaan. Hier was het ook de 1e door de pil heen en de 2e bij eerste keer al raak. Voor de 3e heeft het meer dan 2,5 jaar geduurd voor ik eindelijk eens goed zwanger was. Ook ineens andere menstruatie etc... Wat ik ermee wil zeggen is geef de moed niet op
Ben vandaag bij de huisarts geweest en helaas Is de test hartstikke betrouwbaar. Dus morgenvroeg bloedprikken en dan nagels bijten tot de uitslag. Moet je maar eens googelen op overgang test.
Maar betekent het ook dat als het streepje wat licht is , dat het dan wel mee valt? Want hij knalt niet zeg maar...? Heb je ook hele lange cyclussen of dat niet?
De sterkte van het streepje wil helaas niks zeggen op welk punt van de overgang je zit. Het wil zeggen dat je een verhoogde waarde hebt en in de premenopauze zit als je nog menstrueert. Menstrueer je niet meer dan zit je of in de menopauze of postmenopauze. Dit Is mij vanmorgen uitgelegd door mijn huisarts. En ik heb steeds kortere cyclussen en extreem korte menstruaties van 12/24 uur en minimaal bloedverlies.
Shit zeg... Dus morgenochtend bloedprikken en zal het dan nog lang duren voor de uitslag? Hoop het echt niet voor je.
Ikzelf geloof niet echt in die testen. Ze moeten op twee verschillende momenten in je cyclus bloedprikken om naar bepaalde waarden te kijken, dus ik vraag me af hoe zo'n test het dan uit je urine zou kunnen halen. Ik zou me als ik jou was, tot evt bloedtest nog niet al te druk maken.
En een kleine edit.... een hormoon wat ermee te maken heeft, fsh, is ook sowieso verhoogd op een bepaald moment in de cyclus en het is dus noodzakelijk dat er naar de waarde gekeken wordt buiten die verhoging om. Je test kan dus positief uitgeslagen zijn omdat er nu follikels aan het groeien zijn.
Vanwege deze reden moet je de test uitvoeren tussen dag 2 en 7 en na een week nog een test (zitten er 2 in de verpakking). En de test slaat pas positief uit bij een hogere waarde dan dat normaal gesproken aanwezig Is. Maar zometeen oudste naar school en dan bloedprikken. Zou er alles voor geven om morgen de uitslag al binnen te hebben.
Ff nagekeken en de maximale waarde aan fsh tijdens follikel rijping mag 18 zijn. De test slaat positief aan vanaf 25.
Naaaaaaaah hoe kan dit nou!!! Super goed nieuws mijn waarde was 6.1! Maar waarom was de thuistest dan zo duidelijk positief??!! Vanmiddag mag ik terugbellen om te horen wat de huisarts ervan denkt. Ben aan de ene kant opgelucht en aan de andere kant alleen maar meer in de war...
Huh, nou, wat een goed nieuws!! Is die thuistest toch niet helemaal betrouwbaar dan?? Jeetje zeg! Super hoor!