Vanmiddag sollicitatiegesprek, voor het eerst met tram..

Discussie in 'De lounge' gestart door Fruitmoes, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ja hoor, ik zit hier een beetje bang te wezen. Waarom?
    Omdat ik vanminddag een sollicitatiegesprek heb. In Amsterdam. Waar ik de weg dus echt niet weet. En ik moet met de tram, wat ik dus nog nooit gedaan heb. En je tegenwoordig alleen met OV-chipkaart kan reizen. Ik heb nu dus 10 minuten om dat ding te gaan kopen en daarna naar de tram te rennen en ik weet niet eens waar die ongeveer staat (ja, aan de westzijde, maar waar dat is?!) En ondertussen kan ik natuurlijk ook geen fouten maken met die chipkaart. En ik kan ook niet bij de verkeerde halte uitstappen, anders ben ik bang dat ik verdwaald ben. Maar ik weet niet eens wanneer ik bij de juiste halte ben. Zouden ze dat omroepen in de tram? Moet je op een knopje drukken als je wilt uitstappen? Of hebben ze van die handige beeldschermen waarop je kan zien waar je bent?
    En had ik al genoemd dat mijn dochter vandaag voor het eerst langere tijd alleen met oma is?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.058
    2.195
    113
    Brabant
    o jeetje, spannend zeg!!! kun je niet voor wat meer speling zorgen?? ik zou dat wel willen hoor.
    De trams staan aan centrumkant van het cs. (tenminste, volgens mij;)). In de trams loopt een bandje die zegt welke halte het is.
    je kunt ook bij de chauffeur vragen, de aardige helpen je wel!!!
    succes!!!!!!!!!!!+*

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meid, van waar naar waar moet je in amsterdam en met welke tram?
    In de tram kan je op een knopje drukken inderdaad en je kan het ook even aan de chauffeur vragen.
    De ov chipkaart is niet moeilijk. Je houdt hem langs een scanner als je instapt en ook weer als je uitstapt.
    En 10 minuten om hem te kopen is best lang...

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Waar moet je precies heen? Ik heb in Amsterdam gewoond dus kan je misschien wel helpen.

Verder, spannend hoor! Maar gaat helemaal goed komen, makkelijker gezegd dan gedaan :)

5. Zorg dat je een 15/30 minuten speling hebt.
    En ik ben een paar keer in Amsterdam geweest voor mijn werk toen. Met tram, trein e.d.
    Maar ken het daaro niet zo goed om het zo uit te leggen..

6. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik moet met tram 13, naar de baffinstraat. Uitstappen op de Marco Polostraat. Helaas kan ik niet te veel speling krijgen, mijn schoonmoeder komt al uit haar werk naar mij toe. Ik heb wel een noodplan, dan moet ik bus 18 pakken, maar die staat ook ergens waarvan ik niet precies weet waar het is. Vind het wel heel eng. Ik ben namelijk ook nog zo eentje dat als ik naar een stadsplattegrond kijk en ik loop daarna naar bestemming. Dan kan ik na 5 minuten teruglopen, omdat ik het niet meer weet.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok die locatie ken ik zo niet... maar je kan het altijd even aan mensen vragen, altijd wel iemand die je wilt helpen!

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    via 9292ov.nl kun je precies je route bekijken met de tram.

No worries, want gestressed ben je nog erger in de war.

Gewoon aan de bus/tramchauffeur vragen!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Bij CS heb je aan 2 kanten trams. Als je het station uit komt lopen (aan de Centrum-kant), moet jij de trams aan de rechterkant hebben - daar stopt de 13. Aan die kant stoppen ook de 1, 2, 5 en 17. Als je die zit, weet je dat je goed zit.

Maar weet je, veel Amsterdammers zijn best aardig en behulpzaam, als je aan iemand vraagt waar de 13 stopt word je zo de goede kant uit gestuurd.

Op de trams in Amsterdam zit achterin een conducteur, die kan je ook helpen met het in- en uitchecken als je niet zeker weet of je het goed doet. In de tram kun je prima volgen welke halte de volgende is; dat staat altijd op zo'n LED-schermpje. En anders kun je het altijd aan de conducteur vragen!

Succes en niet te veel stressen over de reis!
    Neem je mobieltje mee en zorg dat je het nummer van degene met wie je een afspraak hebt erin staat. Mocht er tóch iets verkeerd gaan onderweg, kun je ze even bellen dat je vertraging hebt.

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Goed idee 9292ov.nl daar kan je ook het kaartje uitprinten van het uitstappen tot de deur waar je moet zijn.
    En je kan de trambestuurder vragen een seintje te geven als je eruit moet. En je kan ook op de halte waar je instapt het aantal stops tellen tot wanneer je eruit moet,deed ik ook als ik niet wist waar ik moest zijn.

11. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Bedankt allemaal!

Hier geen printmogelijkheden helaas. 9292-ov heb ik al geraadpleegd. Stopt een tram op alle trams waar hij moet stoppen? Want dat wou ik ook doen, maar als hij niet overal stopt dan gaat mijn telling een beetje in de war. Verder ga ik het telefoonnummer in mijn mobiel zetten. Verder hoop ik natuurlijk op een schermpje. En dat de trams aan de rechterkant zitten ga ik even goed onthouden. Bedankt!

Nu nog even bedenken wat ik aan ga trekken. Echt sollicitatiekleding heb ik namelijk niet.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.058
    2.195
    113
    Brabant
    oh meid, ik voel de spanning door je berichtjes heen! ik zou ook helemaal gestresst zijn! adem in, adem uit en alles komt goed!

13. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.589
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    laat nog ff weten hoe het ging!

14. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    En hoe is het gegaan??

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.058
    2.195
    113
    Brabant
    ben ook erg benieuwd:)

16. Bri

Bri Niet meer actief

ze zal de weg terug toch ook wel gevonden hebben, hoop ik? ;)
    't is vast goed gegaan! ik ken dat wel hoor; ik kan me van tevoren soms ook vreselijk druk maken en dan blijkt het reuze mee te vallen.

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hoe is het gegaan?

18. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ha, was net op zoek naar dit topic en daar was hij!
    Gisteren zat ik me natuurlijk helemaal op te vreten. Schoonmoeder kwam ook niet bijster op tijd aan, dus echt rennen! Ik heb niet eens gedag gezegd tegen mijn dochter. Buiten kwam ik erachter dat ik de telefoon vergeten was, dus weer terug, telefoon zoeken. Op het station aangekomen, willen de eerste 3 machines uiteraard mijn pinpas niet accepteren. Gelukkig deed de laatste het wel. Op Amsterdam aangekomen automaat gezocht voor ov-chipkaart. OV-chipkaart gekocht. Daarna wou ik hem opwaarderen, pinpas wou die weer niet slikken. Dus ik zeg zo tegen mezelf: even helemaal zen, rustig,als je die pas er gewoon even niet inramt, dan doet 'ie het vast. En hij deed het. Toen op zoek naar tram, eerst verkeerde kant opgelopen, toen zag ik nummer 2 staan en wist ik: daar moet ik zijn. Toen zag ik 13 ook. Ingestapt, aan mevrouw gevraagd of ze het even wou zeggen. Was niet nodig, je hebt en een scherm die het aangeeft en het wordt omgeroepen. Ruim op tijd bij sollicitatie! Vandaag hoor ik of ik wordt aangenomen!

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ahhh HELDIN!!! Goedzo hoor, blij toe dat het allemaal (op tijd) gelukt is.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Zie je wel, het lukt altijd!
    Altijd goed om je zelf even rustig te maken als je merkt dat je staat te stressen.
    Nu afwachten of je verder bent.... Ik hoop het voor je!

Deel Deze Pagina