En hij negeert in eerste instantie het protocol hh miskramen wat betreft aantal echo's... Hij is volgens mij behoorlijk op zijn arrogante dokterpiemel getrapt door de second opinions enzo
O, ik had het net in een ander topic over mijn gyn en zich in z'n kruis getast te voelen doordat ik al aankwam met een diagnose, (asherman). Dacht, laat ik het netjes verwoorden, maar dit dekt de gevoelswaarde veel beter Maar ik zou over beide een klacht indienen: negeren van beroepsprotocol, (en als hij geen spijt betuigt dat ook gewoon hoog gaan spelen, ik zou persoonlijk echt in staat zijn om het tot het tuchtcollege te brengen). En dan dus ook over de manier waarop hij z'n patienten bejegent. Alsof een arts meer is dan z'n patienten, jemig, de even normaal! Ik heb net iig even een afspraak voor begin volgend jaar gemaakt, om mijn klacht met m'n gyn te bespreken. Voelt goed
Ik zeg wegwezen. Een goeie arts kan sowieso wel met je endo samenwerken. Dit is gewoon een arrogante nare zak. Ik vind het nogal wat om iemand met jouw geschiedenis met zoveel dedain te benaderen terwijl de vorige gyn je WEL zwanger wist te houden, iets wat hem nog NOOIT is gelukt. En zolang hij geen betere theorie heeft dan je vorige gyn vind ik dat ronduit dom, en al helemaal omdat er potverdrie een grote studie loopt naar progesterontekort en herhaalde mk's EN je endocrinoloog wel degelijk denkt dat je een tekort hebt. Dus, nogmaals: moven. Suus Ps en dat hij het herhaalde mk-protocol negeert is een gotspe. Jij hoort zeker tot week 12 wekelijks een echo te krijgen.
Wil je toch graag feliciteren.. Een vriendin van mij heeft 5 miskramen gehad en daarna zonder problemen twee kids gekregen. Ik hoop dat je toch een beetje kunt genieten, heb dat zelf ook moeilijk gevonden de eerste tijd (heb stollingsafwijking) maar werd er zo moe en verdrietig van.. Ik probeer er niet meer aan te denken dat het mis kan gaan, het kan ook goed gaan (en dat dan 100 keer tegen jezelf zeggen)
Ff erg offtopic sorry Trees. Heb zonder pil altijd vanaf 9dpo bruinverlies gehad. Verder de standaardonderzoeken gehad na een jaar na uitblijven van een zwangerschap. En alles was prima. Dan wel geen hysteroscopie maar een fertiloscopie Dus toen was dat bruinverlies het enige 'afwijkende' en mocht ik uitproberen of dat misschien zou werken. Tegen het bruinverlies werkte het perfect maar ben natuurlijk zwanger geraakt (en gebleven) in de ronde zonder utro haha. Bij mij dus waarschijnlijk niet zoveel aan de hand..al werd pas in de zwangerschap ontdekt dat mn schildklier iets te traag werkt.. En ben ik met 12 weken aan de euthyrox gegaan Maar of dat ervoor ook al was rara? En of t 1 met t ander te msken heeft gehad, we zullen t wel nooit weten maar ach..ik ben zwanger he
Trees, van harte gefeliciteerd met deze eerste goede echo. Heb je bij de zwangerschap van je dochter een beetje gevolgd en nu weer. Super dat het zo snel weer is gelukt en dat je nu al een goede echo hebt!
Dank je wel meiden! Sinds gisterenavond slaat de misselijkheid hard toe (en mijn wc-pot is prachtig aan de binnenkant). Voor mij bewijs dat er nog wat gaande is daarbinnen . Vanochtend een afspraak gehad met mijn huisarts over het wisselen van ziekenhuis en zoja welk ziekenhuis. Ik twijfel nog tussen Assen en het UMCG in Groningen. Beiden hebben voor- en nadelen. Toevallig niemand ervaring met één van beide ziekenhuizen hier?
Ik wil je ook even feliciteren en vooral sterkte wensen voor de komende zware weken.. Ben je toch progesteron gaan gebruiken? Ik las dat je ook premature weeen hebt gehad later in je zwangerschap, dit kan ook met het missen van progesteron te maken hebben gehad, wist je dat? Ik heb t/m week 14 utrogestan opgestoken bij mijn 3e zwangerschap en deze bleef goed gaan. Toen ik gestopt was met de utrogestan kwamen de harde buiken op zetten en met 26 weken was het zo erg dat ik in het zkh aan de weeenremmers, longrijping en het hele ratteplan lag. Na mijn keizersnede kwam ik op nagesprek bij de gyn die mijn KS uitgevoerd had en hij gaf toe dat als ik progestron was blijven gebruiken dat me een heleboel narigheid had kunnen besparen. Sterker nog, als ik niet op eigen houtje (via St Geertgen, Elsendorp) utrogestan was gaan gebruiken, was de kans groot dat ook mijn dochter er niet geweest zou zijn... De volgende keer belooft de gyn uit het ziekenhuis me te helpen. Mocht het toch niet gebeuren (hij is ookal ouder dus wellicht ook aan pensioen toe? ) dan ga ik het zelf regelen, maar ik zal er aan komen! Of je er iets aan het weet ik niet, maar ik wilde het even kwijt. Sterkte meis en hopelijk wordt dit voor jullie nog zo'n prachtig wonder!!
Dank je wel voor je verhaal Loki. Toevallig zit je gynaecoloog niet ergens in het Noorden . Achterlijk eigenlijk dat als het aan de artsen had gelegen dat je nu geen dochter zou hebben. Ik heb dat soort gedachtes in ieder geval wel en kan me daar zo kwaad om maken. Zij zijn de dokters en wij de patient, maar soms lijkt het wel andersom. De premature weeen hadden bij mij een duidelijk oorzaak, namelijk heel veel bloedverlies als gevolg van een voorliggende placenta. Het bloedverlies prikkelde de baarmoeder. Zodra het bloedverlies minderde werd het ook direct rustig in mijn buik. Mijn progesteronnievau was vanaf 9 á 10 weken normaal. Het is daarna nog een paar keer geprikt, maar geen bijzonderheden. De placenta neemt vanaf 9 á 10 de productie van progesteron over van je lijf en dat lijkt bij mij goed te gaan. Daarvoor lukt het me gewoon niet om voldoende progesteron aan te maken. Als deze zwangerschap goed gaat, dan weet ik zeker dat het door het progesteron komt! Ik moet nog ruim één week wachten op de volgende echo en het duurt me véééls te lang. Ik weet dat als ik deze week een echo krijg en deze is goed dat ik veel rustiger zou zijn. Rond de 6 weken ligt hier het kritieke punt en tot nu toe was altijd op de echo te zien dat het niet goed was.
Gewoon weer lekker om een echo bellen hoor, dan! Je gaat met zoveel stress in je lijf toch geen dikke week nog wachten nu? Die vuist met zwangerschapshormonen lekker weer op tafel en even weer een keertje checken daar binnen!
Ik zou ook deze week gewoon lekker voor een echo gaan! Misschien via je huisarts proberen? Of anders zelf naar een echocentrum stappen (pretecho kan ik het niet noemen, want je wil het niet voor de lol). Ben je nog misselijk? Normaal niet leuk, zelfs binnen een zwangerschap, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou heel geruststellend is!
Ik zeg ook: ECHO. Belachelijk dat ze je twee weken laten wachten met jouw geschiedenis. Ik mocht de hele zwangerschap zelf bepalen wanneer ik voor een echo wilde, vanwege mijn gecompliceerde voorgeschiedenis. En zo hoort het ook. Tender loving care en zo. (Misschien moet je de richtlijnen van het NVOG even voor doktermans uitprinten. ) Suus
Lieve Trees. Ik zou zeggen; bellen voor die echo!!! Stress is niet goed en ik vind het schandalig dat jij sowieso niet elke week standaard een echo krijgt... Desnoods particulier een echo regelen, maar niet nog ruim een week wachten op die *&$% gyn van jou! Verder geen ervaring met het UMCG of Assen, ik woon in de Randstad Liefs, Caitlin
Ik zie nog steeds een mooie banner: moedmoedmoed... En idd bellen voor een echo... Snap niet dat jij geen abo op de echokamer hebt gekregen... Liefs
Bij de zwangerschap van mijn dochter mocht ik ook wekelijks een echo. Ik heb het gevoel dat het een soort 'pesten' is van mijn gynaecoloog. Hij wilde me eerst 5 weken laten wachten en ik heb echt moeten smeken om er één eerder te krijgen. *ik durf ook niet goed weer te bellen* Een pretecho kan ook inwendig? Ik heb een gekantelde baarmoeder dus uitwendig heeft weinig zin. Zo ja ga ik daar gewoon voor. Zou ik een smoesje verzinnen dat ik een druppeltje bloed ben verloren? Wat een held ben ik. Ik vind mijn gynaecoloog gewoon eng .
Ja nog steeds misselijk! Erg spannend, want dit is vaak het moment dat de misselijkheid afneemt. Tot nu toe kots ik nog 'vrolijk' door. Zeg ik heel stoer, want er zijn zeker momenten dat ik gek word van het continue misselijk zijn. Ik werk nu in ieder geval thuis onder het mom buikgriep en heb zoveel overuren staan dat ik tussendoor even kan liggen.
Pret kan ook inwendig. Anders even een vk bellen? Of de poli gyn, dan krijg je je gyn niet zelf aan de lijn? Brrr, vind het nu al een nare man! Overstappen?? Liefs, taliaa
Ik zou de poli bellen en per direct overstappen naar een andere. Die afspraak van over 4 weken ook laten overschrijven naar de andere gyn dan, en ondertussen een klacht indienen over deze. Klachten kunnen zo afgehandeld worden dat jij geen persoonlijk contact meer hoeft te hebben met deze man, als het goed is, (bij ons in de hulpverlening iig wel zo geregeld!). Ik zou voor nu gewoon even overstappen naar om het even welke gyn: het kan nooit slechter zijn dan deze!