Ik ben ook van plan om over te stappen. Ik heb het al overlegd met mijn huisarts en aangegeven dat ik het zelf met de gynaecoloog ga overleggen op mijn volgende afspraak. Dat leek me toen een heel stoer plan en nu vind ik het een heel stom plan . Ik ga de poli bellen en smeken voor een echo. Ik ben er flauw van!
Ja, het is erg dubbel he? Ik had dat ook wel hoor, aan de ene kant ben je superblij dat je zwanger bent en de hormonen floreren, maar aan de andere kant is het misselijke gevoel gewoon niet leuk. Kun je een extra echo niet via de assistente regelen? Beetje op haar gevoel spelen
Ik heb net gebeld en heb om 10.30 een echo! Ik ben nogal gespannen en barstte in huilen uit aan de telefoon. Ik geloof dat dit wel hielp .....
Wat fijn!!!!! Hoop dat dat ook wat spanning kan wegnemen! Ik duim voor je dat je een mooie echo hebt.
Jemig Trees, straks gewoon al een echo! Wat goed! Wat fijn! Wat belachelijk dat de stomme stomme stomme gyn je zo aan het lijntje houdt. Maar dus geen pretecho of iets dergelijks, gewoon echo in het ziekenhuis? Bij die stomme stomme stomme gyn, of dan wel bij een leuk iemand? Ik heb hier op mijn werk geen kaarsjes in verband met brandveiligheid, maar ik denk aan je hoor!
Ik kan er gewoon niet over uit wat een l*l die gynaecoloog is. Gewoon, met jouw voorgeschiedenis, zeggen dat je over 5 weken maar terug moet komen en dan na lang smeken bij hoge uitzondering iets eerder mogen komen. Echt TE belachelijk!! Wat denkt hij nou, dat je helemaal zorgeloos 5 weken gaat wachten? Inderdaad, TLC is het codewoord en staat zelfs in de richtlijnen. *grom*
Wat goed Trees! Super! Enneh: je hoeft niet stoer te zijn, je hoeft vooral goed voor jezelf te zorgen! Als dat betekent dat je die eikel van een gyn nooit meer in de ogen hoeft te kijken, is dat maar even zo, toch? Assertief zijn betekent niet altijd dat je dit soort dingen maar onder 4 ogen met die vent uit hoeft te praten....
Jaaaaah!!! Goed nieuws!!! Net een echo gehad bij een fijne gynaecoloog en het zag er goed uit. Zo 'jammer', maar mijn eigen gyn had geen tijd.... Er was duidelijke hartactie en een minifrummeltje op de goede plek. Het was echt onwijs spannend, want ik en Treesman zagen eerst niks. Na een hele lange minuut gaf ik zelf maar aan dat het over en uit was en de gynaecoloog antwoorde heel verbaasd, hoezo? Kijk daar zit het met duidelijke hartactie. Toen volgde er enige hysterische en stuiterende blijdschap van mijn kant, waardoor de arme gynaecoloog het echo-apparaat nauwelijks in bedwang kon houden . Wat een ontzettende opluchting en halleluja voor de progesteron!
Wat goed!!!!! O, en kan me helemaal voorstellen hoe die minuut voelde hoor! En idd, wat ontzettend jammer dat je eigen gyn geen tijd had!
Gelukkig, ons wachten is beloond!! Gefeliciteerd Trees. En hulde voor de Uruzgan!! En over een dikke week gewoon weer een echo. Toch? Of hangt dat even af van overstappen of niet?
lieve trees, ik herken je verhaal helemaal.. ik heb de hele tijd geweigerd uit zelf bescherming om dit topic te openen.. uiteindelijk net de moed verzameld in de hoop je moed in te unnen praten en ik zie gewon dat we in hetzelfde pakket zitten.. ik vind het nog steeds moeilijk blij te zijn met mn zwangerschap.. ondanks dat ons knulletje het super doet... elke keer stokt mijn hart even als ze het echo apparaat aanzetten omdat ik bang ben dat het hartje niet klopt o.i.d. maar tot nu toe.. godzijdank! alles goed, het is zo moeilijk om te vertrouwen op je lijf.. maar we moeten wel meis!! voor mij is 1e kerstdag nu een dag die slapend voorbij mag gaan omdat k vorig jaar op 1e kerstdag mn mk heb gehad.. dus vrees nu zo met dit wondertje.. maar goed op goed vertrouwen dat het nu wel goed gaat stappen we erin!!! sterkte meis!!!