Rot op met die roze wolk!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Trees, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Dank jullie wel voor de superlieve en blije berichtjes!

Morgen weer een echo *bibber*, maar voor nu echt te misselijk om met goed fantsoen te kunnen computeren. Ik heb net de dokter gebeld voor een anti-overgeefmiddeltje, want uitdrogen staat niet op mijn verlanglijstje ;).

2. Trees

Trees Niet meer actief

Priscilla heb je deze kerst een beetje overleefd?

Uksoldaatje je gaat lekker! Ik las net dat je ene goed bezoek bij de verloskundige hebt gehad. Wat super dat het zo goed gaat :)

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Fijn dat je morgen weer een echo hebt!!! Hoop dat je reguliere gyn op mysterieuze wijze afwezig is :)

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Ductape, touw, zakdoeken en bedwelmend middel in de pocket, nu op zoek naar jouw gyn:) en dan is hij op bijzondere wijze afwezig;)
    Bibberrrrr voor morgen! Komt goed ! * moed*

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ga wel even op de uitkijk staan :D

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Trees heel veel succes vandaag met de echo. En ook met de misselijkheid/kotsen ik weet uit ervaring dat dat de hel is...kan t niet anders omschrijven ;)
    Heb je Emesafene gehad? Hopelijk is de echo super zodat je nog enigszins weet waar je het voor doet.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Sucses vandaag!!!Ga maar weer es kijken naar die kleine van jullie, die laat je vast een mooi hartje zien en weer keurig gegroeid!! Dat moet gewoon!

Ja ik had afgelopen vrijdag een goede echo. Wurmpie zijn armpjes en beentjes bewogen al en het lag echt te wiebelen en wobbelen haha..zo bijzonder.

HEb nu al een paar dagen een heel goed gevoel erover en dat maakt me dan weer bang ...aaaaggghhhhhrrrrrr...

Zit nu in week elf....pffff...zal blij zijn als die drie maanden om zijn, nog anderhalve week!

Dan weer de stress tot aan de 20 weken echo..
    oh en ervoor, want mijn man wil de combinatietest namelijk.

8. Trees

Trees Niet meer actief

De echo was helemaal super!!!!!

Woeiii ik krijg helemala vertrouwen in deze zwangerschap. Ik zit nu inderdaad aan de Emesafene. Als dit niet helpt, word ik opgenomen omdat ik wat uitdrogingsverschijnselen vertoon en minimaal 12 keer per dag spuug. Ik voel me stoned door het spul, maar het helpt wel! Dus ook dat gaat goed komen.

Nog een goed gesprek gehad met de gyn. Hij gaf aan dat er toch wel een kans bestaat dat het door de utrogestan komt, dat het goed gaat. Het kwam er met pijn en moeite uit, maar het kwam eruit :D.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wauw, wat super dat het allemaal goed gaat. En wat fijn dat je gyn toch heeft toegegeven dat hij het ook niet goed wist.

Wat betreft de emesafene, ja daar kun je goed suf van worden! Het kan wel goed helpen, als je het goed regelmatig inneemt en probeert er zo veel mogelijk bij te drinken (ironisch genoeg werkt het het beste als je goed gehydrateerd bent...). Qua vocht kun je ook fruit nemen, ijsjes, milkshake, komkommer etc. Alle beetjes helpen. Cola wil ook wel eens werken.

10. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Trees, mag ik even heel asociaal inbreken in jouw topic? :)

Ik heb net een ander topic geopend, maar ik heb best veel van jou gelezen en wil eigenlijk wel weten hoe jij hierover denkt...

Dit is de tekst uit het topic:

Ik zat te wachten tot mijn menstruatie door zou breken, dan zou ik aan de 2de IVF behandeling beginnen.

Maar vanochtend (2 dagen overtijd) toch maar een testje gedaan en het ziet er naar uit dat deze positief is. Ik hou nog wel een slag om de arm en ga zeker morgen nog een keer testen.

Nu vraag ik mij het volgende af. Ik heb natuurlijk een hele voorraad medicijnen in huis voor de volgende IVF ronde, inclusief progesteron bollen (Lutinus) voor een dag of 15. Denken jullie dat het verstandig is om die bollen nu te gaan gebruiken? Ik heb 4 miskramen gehad in de afgelopen 3 jaar. Het is nooit bewezen dat dat door een tekort aan progesteron is gekomen, maar het tegendeel is ook niet bewezen. Ze hebben allerlei onderzoeken gedaan maar nooit een reden gevonden waarom het elke keer mis ging.

Ik heb de neiging om ze te gaan gebruiken... Baadt het niet dan schaadt het niet, toch? Wie heeft er advies?

Wat denk jij? En natuurlijk gefeliciteerd met je goede zwangerschap!!

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Super! Geniet er maar lekkervan x

12. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Wat super dat het goed gaat met jullie kleintje. Als ik even mag reageren over de progesteron kwestie. Ik was zo goed als onvruchtbaar verklaard. Ben begonnen met een spceciaal voedingspatroon die de hormoonbalans weer in orde brengt en dit in samenwerking met natuurlijke progesteroncreme. Na 2,5 jaar was het de eerste ronde met progesteroncreme raak. Dit heb ik gebruikt tot 6 maanden zwangerschap omdat je lichaam vanaf dan zelf genoeg progesteron aanmaakt.

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

WOHOHOOOOW! Meid, natuurlijk komt het door de Utro, en door jouw superlijf. Dit komt helemaal GOED!

En k** van de misselijkheid, maar fijn dat je goeie pillen hebt.

Suus

14. samkids

samkids Niet meer actief

*doet een vreugdedansje*

Wat goed Trees!! In één keer raak en meteen goed tot nu toe! Klim je al langzaam op de roze wolk? Of dat gebeurt pas over een week of 30?
    Fijn dat je ook iets heb gekregen dat werkt tegen overgeven/misselijkheid. Ik kan me dat niet meer herinneren van de vorige zwangerschap, of had je toen ook zo'n last van misselijkheid?

Succes en geniet er verder van (niet van misselijkheid natuurlijk, misschien wel van high-heid)

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    heerlijk Trees en als die medicijnen hun werk doen alvast voorzichtig met een voetje die ladder op , op naar die wolk !!
    knuffffffffffffffffffffff

16. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je berichtje Griekie, ik ben inmiddels begonnen met de bollen. Ik hoop alleen dat ik op tijd ben! En dat, als het goed blijft gaan, de gyn er meer wil voorschrijven...

17. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Trees, wat een suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper nieuws weer van je mooie echo!!!
    Helemaal top meid! :D

Liefs,
    Caitlin

18. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ja super!

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kun je daar wat meer over vertellen? :)

Trees: super, super, super!!!! Die misselijkheid is niet leuk, maar hopelijk hoor je bij de grote groep bij wie het na het eerste trimester wegtrekt :)

20. Trees

Trees Niet meer actief

Zeker gaan gebruiken. Het kan namelijk geen kwaad. Is er uberhaupt ooit onderzoek gedaan naar je hormoonhuishouding? Mijn ervaring is dat dit in Nederland nauwelijks gebeurd. Ik hoef de progesteron maar tot een week of tien te gebruiken, daarna begint de placenta de aanmaak van progesteron over te nemen en worden mijn waardes gemiddeld. Voor de zekerheid heb ik de vorige week wel langzaam afgebouwd met de progesteron tot 13 weken, omdat dan pas de placenta de volledige aanmaak heeft overgenomen. Echt nodig was het overigens niet, want vanaf 9.5 week had ik perfecte waardes (daarvoor ondanks de progesteron te laag, maar net voldoende om de zwangerschap in stand te houden).

Progesteron (merk utrogestan) is ook via internet te verkrijgen. Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd, maar deze tip kreeg ik pas van iemand.

Heb je trouwens alweer getest? Ik zal voor je duimen.

Deel Deze Pagina