Rot op met die roze wolk!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Trees, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Dank jullie allemaal! Ik ben toch stiekem al wat aan het genieten en krijg vertrouwen in deze zwangerschap. Ik vind het ook zonde om niet te genieten, zoveel miskramen is één ding, maar als er dan een zwangerschap goed gaat, wil ik deze ook niet laten verpesten door mijn voorgeschiedenis. Ik vind dat zonde en je schiet er geen bal mee op.

Elke zwangerschap tot nu erg misselijk met overgeven geweest. Zelfs een keer uitgedroogd terwijl ik een MA had (stom lijf :x). Bij Carmen was het rond de 17 weken over, daarna af en toe een keertje overgeven, maar niks serieus. Op zich gaat het nu redelijk met dank aan de Emesafene. Ik kan weer een beetje voor Carmen zorgen en dat is héél erg fijn!

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    van harte met je nieuwe zwangerschap! ik duim dat alles goed gaat en je weer een gezonde beeb kan knuffelen!
    Hopelijk kan je eenbeetje genieten.

liefs Miek

3. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Heeeey Trees, dat klinkt al goed meis!! Helemaal te gek meis. Nu maar hopen dat je lekker de boel onder controle kunt houden en zelf voor Carmen kunt zorgen.
    Kun je af en toe je rust nemen? Slaapt ze nog goed overdag? En de combi met je werk?
    Gewoon doen hoor!

Ik was ook echt beroerd tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap en precies tot aan week 16 kotsmisselijk. Ondertussen had ik wel twee kleintjes om voor te zorgen en ging tot aan vier keer toe tegen te vlakte. Maar toch koos ik momentjes uit om te genieten en te lachen om mezelf hoe lomp mijn lijf af en toe deed. Nu loop ik als een waggelende kip (bekken), spuit ik insuline, heb ik betablokkers (voor mijn hart) maar ik straal als nooit eerder (al lig ik soms ook even stiekem, heel stiekem jankend op mijn bed :))

4. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL

Dank je voor je bericht! Ik ben inderdaad gisteren begonnen met de Lutinus, 3x per dag 100mg. Helaas vanochtend bloedverlies... Wel weer getest maar een zelfde streepje als gisteren dus ik ben bang dat het weer mis gaat. Ik blijf de progesteron nog wel een paar dagen gebruiken, of in ieder geval tot de testjes lichter worden. Morgen maar weer testen.

Ze hebben de afgelopen 1,5 jaar zo'n beetje alles onderzocht, ook mijn hormoonhuishouding. Progesteronwaardes zijn alleen nooit gemeten tijdens een zwangerschap, dus daar kan ik niks van zeggen. Daarom wilde ik ook nu beginnen met de bollen, het is tenslotte niet uitgesloten dat het daaraan ligt.

Mocht het (ondanks mijn slechte voorgevoel) toch goed gaan nu, dan ga ik het ziekenhuis vragen om meer progesteron. Desnoods keten ik mezelf vast aan de stoel van de gynaecoloog, ik moet en zal het krijgen ;) En anders zal ik idd eens op internet kijken. Maar goed, eerst maar eens de komende dagen doorkomen...

Ik wens jou heel veel geluk met deze kleine in je buik, gaat helemaal goed komen!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

@vlijtigliesje: en anders eens naar Belgie? Een belgisch ziekenhuis, bedoel ik dan? :)

6. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal je zeggen dat ik daar al een tijdje over nadenk. Uit praktische redenen heb ik dat tot nu toe nog niet gedaan. Ik werk namelijk in het ErasmusMC en ben daar ook onder behandeling voor de IVF. En als ik naar Belgie zou gaan, betekent dat in de eerste 2 weken van een cylcus misschien wel 4 of 5x heen en weer naar Belgie. Maar heb wel met mijn man afgesproken om eventueel na de 2de IVF behandeling serieus te overwegen het te doen. Thanx voor je berichtje!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wij zijn ook overgestapt naar Gent, daar nemen ze werkelijkwaar alles door...alles...wat ze in ned niet doen..

Maar je mag de echos gewoon in ned doen hoor!!!

De follikelmetingen mag gewoon in ned, als de artsen dan de uitslagen doorfaxen is dat geen enkel probleem!!

Wij deden dat niet, we reden gewoon telkens heen en weer, enkele reis bijna 2 uur, maar dat boeide niet meer. Ze denken echt met je mee en stellen altijd voor dat je de echos in ned doet.

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Overigens:

In gent hebben ze een nieuw hormoon:

ALs je :

Nog geen 3 ivf pogingen gehad hebt
    Bmi onder de 32 is (meen ik uit mijn hoofd)
    en nog een voorwaarde

dan mag je gratis meedoen aan deze nieuwe IVF methode, gratis..kost je niets!!!

Moet je wel alle controles daar doen idd.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Trees:

Jij gaat het gewoon nog een keer flikken, je zet gewoon weer een mooi gezond kindje op de wereld strakjes!! Goed meis!!

Je lijf had even de tijd nodig om het door te hebben hoe het werkt ;)

Ik hoop dat mijn lijf het nu ook snapt....

Voor mij duurt het allemaal veel te lang. VOrige week een goede echo gehad, met negen weken plus zoveel dagen...kindje bewoog al flink, alles zat eraan wat eraan moest zitten, alles was keurig op schema, hart klopte krachtig en zoals het hoort..

Maar een week later word ik gek van het wachten op de volgende echo, volgende week vrijdag pas..

Mijn ziek zijn neemt behoorlijk af, ben minder moe, minder misselijk..

wel nog altijd heel moe.

Al een paar dagen geen steekjes gevoeld zeg maar van de groei van de baarmoeder...

Ik ben dus ongerust!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    10 weken is een hele normale termijn om minder misselijk te worden, dat hoor ik heel vaak (en ik heb dus 2 sites over zwangerschapsmisselijkheid :) ). Maar snap wel hoor, dat je ongerust bent! Ik was het met Thijmen ook elke keer weer. Is ook wel lang om nog tot volgende week vrijdag te moeten wachten. Succes in elk geval!

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Poeh wel een opluchting Rosao! Dan komt het dus regelmatig voor rond deze termijn dat het wat minder wordt/af gaat/kan nemen..

Het is nu nog met vlagen. Pfff t ene moment kan ik boven de pot hangen en dan voel ik me weer kiplekker. Om gek van te worden..grr..

12. raspberry

Idd normaal dat je symptomen afnemen, uksoldaatje, maar als je je zorgen maakt: bellen om een echo hoor! Met jouw geschiedenis heb je het volste recht om even wat vaker binnen te mogen kijken.
    En als ze daar moeilijk over doen in het ziekenhuis: ze even het Tender Loving Care-protocol onder de neus wrijven!

13. Trees

Trees Niet meer actief

Misschien is de dosering progesteron ook te laag? Ik gebruik namelijk het dubbele van wat jij gebruikt. Gebruik je het vaginaal? Want dan schijnt er minder van de werkzame stof verloren te gaan. Ik gebruik trouwens wel een ander merk, namelijk Utrogestan.

Ik ga toch eigenwijs voor je duimen, ondanks je slechte voorgevoel en denk inderdaad serieus na over Gent. Ik kan me zo voorstellen dat je hier ook oedeloos van wordt. Elke keer weer die ellende ;)

14. Trees

Trees Niet meer actief

Rond de 9 á 10 weken ligt de HCG-piek en daarna neemt je HCG af. Ook went je lichaam aan de hormonen. Gevolg minder misselijk!

En bij zorgen inderdaad een extra echo vragen!

15. Trees

Trees Niet meer actief

Af en toe jankend op bed liggen mag ;)! Het is ook niet niks. Ik ben nog steeds helemaal verbaasd en blij voor om jou hier met zo banner te zien. Ik had het niet helemaal verwacht, maar ik vind het echt zo leuk voor jullie!

Ik voel me zo schuldig richting Carmen dat ik zo misselijk ben. Ik lig de hele dag wat te hangen op de bank, terwijl we normaal altijd leuke dingen doen. Ik heb echt de schurft aan niks doen en voel me aan het einde van de dag knap waardeloos. Ik probeer nu maar te genieten van de kleine dingen. Gisteren zijn we samen in bad gegaan en straks gaan we samen kleuren. Het is beter dan niks is, maar ik voel me er wel rot door :(

16. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen zaterdag en vandaag weer een testje gedaan en geen verandering. Niet donkerder maar zeker ook niet lichter geworden. Heb vandaag het ziekenhuis gebeld en moet over 3 dagen weer testen en terugbellen, ze kunnen er nu toch niks aan doen.

Ik gebruik de progesteron idd vaginaal. Ik hoor/lees wel vaker dat anderen een hogere dosering moet gebruiken, ik zal het eens aankaarten in het ziekenhuis. Zal ik de progesteron nu nog blijven gebruiken? Tot de testen lichter worden misschien?

Gent komt in ieder geval een stukje dichterbij...

17. Ukoldaatje bij mijn zoontje werd het rond die termijn ook minder! Bij mijn dochter* ging het nog langer door.

Trees wat fijn dat alles goed blijft gaan!!

18. samkids

samkids Niet meer actief

Trees, hoe gaat-ie bij jou?

Ik krijg steeds meer het gevoel van 'rot op met die roze wolk'. Iedereen die zegt dat ik nu moet gaan genieten, kan ik wel een flinke mep verkopen. Ik word er gek van! Vorige week woensdag laatste echo voorlopig gehad (had er 2 per week ongeveer) en over twee weken pas controle bij vk (niet met echo, als het lukt hartje luisteren). Officieel staat de volgende echo pas met 20 weken gepland. Ik voel nu niks, ik zie niks groeien en ik heb dus niet de bevestiging van echo's. Ik word alleen maar ongeruster dan dat ik nu eindelijk ga genieten.

Hoe kom jij die weken door??

19. raspberry

Zag dat er een nieuw berichtje was en was ook even benieuwd hoe het nu met je is Trees!

Hier iig gisteren positief getest en DS heeft direct een recept utro voor me uitgeschreven, wat mijn man vanmiddag gaat halen, (zit nu op m'n werk). Kan ik dus vanavond starten.
    Vind het heeeeeeeel erg spannend, vooral omdat DS op de echo vorige week wat witte plekjes zag, die mogelijk toch nog weer verklevingen zouden kunnen zijn, waarvoor ik aanstaande woensdag een hystero zou krijgen.
    Die laat ik nog even staan en als ik maandag nog niet vloei, bel ik die dan af. Ben veel te bang dat ik ergens de komende dagen toch ga vloeien en ik dan die hystero straks voor niks afzeg...

Nog ff ander vraagje: de utro houdt het vloeien tegen, maar mocht er toch iets misgaan, zou je dat dan wel aan je temp moeten zien? Weet iemand dat? Want dan blijf ik dat zo even in de gaten houden....

20. Trees

Trees Niet meer actief

Even heel snel *ik ben aan het werk ;)*

Rozemarijke wat ontzettend spannend! Volgens mij zorgt progesteron juist voor de temperatuursverhoging na je eisprong en ik vermoed dat je daardoor nu niet zoveel op je thermometer kan vertrouwen.

Drew, misschien dat ik heel raar ben (zou me niks verbazen :D), maar het genieten lukt me redelijk goed. Ook bij Carmen heb ik na drie maanden best wel genoten. Mijn redenering toen was dat ik die stomme miskramen nu ook niet mijn goede zwangerschap wilde laten verpesten. Ik was zwanger, het zag er goed uit en waarschijnlijk zou het mijn enige zwangerschap zijn en daar wilde ik van genieten. Wel was ik af en toe flink onzeker, maar ik gebruikte vanaf 12 weken dagelijks mijn doptone en dan kon ik er weer even tegenaan. Ook nu heb ik een goed gevoel en daar vertrouw ik dan maar op.

Deel Deze Pagina