Rot op met die roze wolk!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Trees, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Fijn dat je toch kunt genieten, Trees!

En logisch idd, die tempstijging die aan zal houden door de prog.
    Dan plan ik gewoon bij 6 weken de eerste echo, weten we iig zeker of er wel of niet wat zit dan. En maar even om de zoveel dagen een zwangerschapstestje doen in de tussentijd dan.
    Thanks!

2. moi26

moi26 Lid

25 apr 2007
    58
    0
    6
    Pfoe, wat een herkenbare verhalen! Sterkte voor jullie en de zwangeren toch gefeliciteerd. Ik hoop van harte dat jullie zwangerschap goed mag gaan en dat jullie toch een beetje kunnen genieten. Ook al heb ik dan 'pas' 1 MA en 1 mk gehad. :( En een vroeggeboorte met 22 weken waaruit mijn dochtertje* is geboren. Gelukkig ook een gezonde dochter in 2010 gekregen. Ik ben vandaag voor het eerst ongesteld geworden na mijn mk op tweede Kerstdag. Morgen naar het zh om bloedonderzoeken te doen. Vitb12, schildklier, stolling e.d.

Mijn verhaal in het kort: ik raak snel zwanger, maar steeds rond de 5 weken begin ik flink te bloeden. Ook bij de zwangerschappen van mijn twee dochters. Bij die twee zwangerschappen stopte het bloeden ook beiden met 10 weken. Zou dit misschien ook met het overnemen van de placenta/lage progesteronwaarden aan het begin vd zwangerschap te maken kunnen hebben? Ik vind het zo opvallend dat het bloeden steeds op hetzelfde moment begint en bij mijn twee gezonde zwangerschappen ook precies bij 10 weken eindigt. Ik krijg overigens van de gyn Utrogestan als ik weer positief test. Hij gelooft er ook niet in, maar is zo lief om het me te geven, omdat ik er alles aan wil doen om het goed te laten gaan. :( Een positieve test is niet eens meer een echt geluksmoment. Dat is toch erg! Vanaf dat moment begint het stressen. Continu naar de wc. Mijn sociaal leven staat stil. Ik geniet bijna van niks meer, :x De angst voor bloedingen bepaalt mijn leven dan. En toch wil ik zo graag zsm weer zwanger worden, want ik wil zo graag nog een gezond kindje... :)

Ik heb trouwens vanaf 8dpo al bruinverlies. Maar gyn wil me daarvoor geen utro geven. Maakt niks uit, zegt hij. Maar daardoor begonnen mijn laatste twee zwangerschappen (mk en ma) al met bruin-/rozeverlies. Ik had dat bij mijn dochters niet. Nu zag ik dat je wel utro kunt bestellen via internet, maar toch erg duur is, omdat je een online recept nodig hebt van de arts? Ik vind dat bruinverlies al vervelend, dus zou de utro dan misschien een oplossing zijn? Sorry voor mijn warrige, lange verhaal. Zwanger worden/zijn/blijven beheerst op dit moment echt een beetje mijn leven. ;)

Ik duim voor jullie meiden! X

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Om de tijd door te komen heb ik een paar keer bloed laten prikken. Dan wist ik of het hcg goed steeg of helemaal niet en gaf me dat ook op een bepaalde manier rust om die ellendige eerste weken door te komen tot de eerste hartslagecho..

Misschien heb je er iets aan..

Meiden en trees, heel veel succes deze zwangerschap!

4. raspberry

Zal morgen eens even overleggen met de poli, als ik bel voor een echo-afspraak... Benieuwd of ze dat gaan doen, en anders kijk ik via de huisarts nog wel even.

@Moi: ik met m'n nuchtere boerenverstand denk iig dat jij wel eens heel veel aan utrogestan kunt hebben. Heftig allemaal zeg, wat je hebt meegemaakt! Ik vond de tweede miskraam al zo heftig, toen het na een kloppend hartje bij 7 wk 3 weken later toch mis bleek te zijn... Laat staan als je dan zo laat in de zwangerschap je dochtertje verliest!
    Kan je niet echt helpen met hoe het zit met bestellen van de utro, heb zelf nu via de gyn in Gent, waar ik vorige week voor het eerst geweest ben, een recept gekregen en gewoon bij de reguliere apotheek kunnen halen dus.

Mogelijk dat je met jouw gyn wel even af kunt spreken dat je mag prikken op progesteron? En dat, als dat te laag uitvalt, (want daar zijn standaard-waarden voor: een standaard-waarde voor een week na je eisprong en daarna bij zwangerschap standaard-waarden voor het stijgen per week), je van hem misschien toch utrogestan voorgeschreven kunt krijgen?
    Succes iig!

5. moi26

moi26 Lid

25 apr 2007
    58
    0
    6
    Dankjewel Rozemarijke! Zie ik nu dat je weer positief hebt getest? Ik hoop zo ontzettend voor je dat het goed gaat. Succes!

Bedankt voor je reactie. Ik hoop zo dat het helpt. Ik wil zo graag eens een normale zwangerschap zonder bloedverlies.

Ik krijg van mijn gyn overigens wel utro, maar pas als ik weer positief test. Dus niet al direct na ovulatie, terwijl ik wel al op 8dpo bruin-/rozeverlies krijg.

Ik ga nu naar het zh voor de bloedonderzoeken. Moet nuchter zijn i.v.m. de glucose check. Ben ik zo slecht in! ;);)

6. raspberry

Jep, weer zwanger :) Durf het zelf nog niet helemaal zwanger te noemen, vind het allemaal veel te eng, maar OK...
    Maar vanochtend weer een testje gedaan en die was flink donkerder dan dinsdag, dus dat was iig even een geruststelling :)

Ja, als je 8dpo al bruinverlies hebt, zou dat goed kunnen door progesterontekort. Kan ook wel andere oorzaken hebben: oud bloed, de hele boel gewoon wat gevoeliger, enz enz. Kan ook allemaal onschuldig zijn, maar de combi van jouw symptomen, zou voor mij wel reden zijn om daar goed op te laten prikken en bij een tekort zou je dan dus vanaf ei al moeten gaan gebruiken.

Succes straks iig!

7. samkids

samkids Niet meer actief

Rozemarijke, gefeliciteerd! Superspannend!

Trees, jij bent niet raar! Je hebt gewoon al een keer een goede zwangerschap gehad (dat wil zeggen, er is een gezonde beep uitgekomen) dus je weet dat je het kan.
    Je gebruikt nu andere medicatie dan de vorige keer toch. Minder vooral. Als ik het me goed herinner zat je de vorige keer aan een cocktail van utrogestan, aspirine, prednison en medicijnen voor je schildklier. Nu alleen utrogestan en schildkliermeds? Is de gyn al een beetje overtuigd van de positieve werking van utro? Je bent ook al aan het afbouwen, niet? Ik vind het super eng. Komend weekend neem ik de laatste bolletjes. Jaiks! Als het aan de gyn lag, was ik met week 10 cold-turkey gestopt, maar toen ik daarvan in de stress schoot, zei hij dat ik het maar lekker tot wk 12 moest gebruiken en daarna rustig afbouwen.

Overigens ben ik weer wat gerust gesteld. Gisteren na een zielig maar net mailtje naar arts/collega mocht ik even snel tussendoor voor snelle echo. Beep beweegt en hartje klopt mooi. En als klap op de vuurpijl gisteren ook hartje thuis gehoord, superduidelijk. Ik zat gewoon al die tijd TE LAAG!! Serieus! Iedereen zegt dat je laag moet zoeken op deze termijn, maar het kan blijkbaar ook te laag.
    Om een lang verhaal kort te maken: ik zet toch weer stiekem een voetje op de roze wolk.

8. moi26

moi26 Lid

25 apr 2007
    58
    0
    6
    Wat fijn DrewB!! Gefeliciteerd. En wat fijn dat je gyn meeleeft door je de utro nog even te laten gebruiken. Bij jou werkt het dus wel?

Deel Deze Pagina