Hey dames, 2 december gingen we voor de echo naar de verloskundige...we zouden 7 weken en 5 dagen zijn...toen we daar kwamen hebben we 3 echo's gedaan uitwendig...dit lukte niet goed omdat ze het niet goed zichtbaar kreeg....daarna inwendige echo gedaan..hierop was wel te zien dat het allemaal goed was ingenesteld, niet op een vreemde plaats ofzo en alles zag er prima uit. Alleen geen hartje en de grootte was te vergelijken met 6,5 week ipv 7 weken en 5 dagen...dus wij schrikken...voor second opinion doorgestuurd naar gyn....hij had dezelfde conclusie....dit was 6 december bij de gyn... die middag is de bleoding gestart..ging dus best snel...die nacht is "het" eruit gekomen...heel bijzonder..krampen waren ook meteen over...wel bleven er nog lichte krampjes..op vrijdag heb ik hierover de vk gebeld...het zou kunnen dat ik nog niet schoon was...die zondag heb ik de "rest" verloren...een heel klein stukje weefsel... het was dus "klaar"....lichamelijk dan..emotioneel vond ik het echt heeel moeilijk..daar heb ik best een tijdje last van gehad...nu begint het mee et vallen, maar als ik "tegenslagen" heb of een drukke dag..dan merk ik wel dat ik emotioneler wordt....ik ben zoiezo emotioneel niet heeeeeeeeeeeeeeel sterk, maar na mn mk heeft dit zeker wel een klap gehad....gelukkig is mijn man wel nuchter en kijkt hij er nuchterder tegenaan....dat brengt mij dat ik niet altijd emotioneel ben....ben zo blij met mn mannetje nu zit ik op 5,5 week na mn mk....ik heb ovutesten gedaan...heel veel positieve testjes gehad (niet knaltest zoals bij een eisprong maar wel iets donkerder dan negatief)...ook wat zw testjes gedaan...allemaal negatief....heb op dag 35 mn eisprong gespot..die dag daarvoor en 2 dagen daarna hebben we geklust...ben benieuwd hoe dit zal aflopen...de eerste keer sex na de mk moest ik na afloop huilen..echt zo bizar dat dit allemaal even los kwam....daarna gelukkig niet meer gehad... Graag wil ik er met mensen over praten die dit ook hebben gehad...niet dat ik er niet over kan praten in mijn omgeving, maar dat gaat prima alleen op de topics waar ik mee praat zijn er al veel zwanger..en kan ik niet altijd meepraten..dus hopelijk kan ik hier met jullie kletsen....
Hoi spannend22, Jouw verhaal is voor mij heel begrijpelijk. Wij hebben afgelopen maandag de MK gehad en we hebben het er nu ook weer over hoe het zal zijn als we straks weer sex hebben. Ik denk namelijk ook dat het de eerste keer erg moeilijk en emotioneel zal zijn. Je begint toch weer van voor af aan. En dat niet alleen, stel je bent weer zwanger, hoe loopt dat dan af? Allemaal gedachtes die we echt willen losraken voordat we weer gaan seksen. Zoals het er nu naar uit ziet is het bloeden gestopt. Dus een dezer dagen zullen we het weer gaan proberen. Mijn man zei net nog; mocht je pijn hebben of het moeilijk vinden, wel zeggen! Dan stoppen we meteen. Ik denk aan de andere kant dat het super bijzonder zal zijn, want we weten nu dat we WEL zwanger kunnen worden! Het is alleen niet blijven plakken.... Ik hoop voor ons beiden dat we snel weer zwanger zullen zijn!
idd dat hebben wij ook....wij hebben wel gewacht tot de echo dat we schoon waren volgens de gyn...maja dat is heel persoonlijk wanneer je weer begint toch...hopelijk duurt het niet lang..maja dat zal de tijd leren he... waren jullie al lang bezig? ook eerste kindje?
FBdB, hoe gaat het nu met je? Zijn jullie er weer voor gegaan of wachten jullie nog even? Hier zit ik met wat kwaaltjes die ik neit kan plaatsen....of het is van mn eisprong of het is van zwangerschap..maar durf niet te hopen...
Hoi, Op 19/11 een positieve test en helaas op 22/12 gecuretteerd omdat er geen hartactiviteit aanwezig was. Mocht weer sex hebben wanneer het vloeien was gestopt dat was na 2 dagen al, voor de rest ook geen krampen of zo (gelukkig!) Acht dagen later waren wij weer intiem, ik vond de eerste twee keer heel moeilijk (geestelijk), het idee dat er wat zat en er via die weg ook niet meer is....raar! Gelukkig is alles goed gekomen Nu dus bijna 4 weken verder en wacht nog netjes of mijn menstruatie komt, ik weet dat dit 6 weken kan duren. Voor de rest hou ik mij er op dit moment ook niet mee bezig, heb begin volgende maand een afspraak om te kijken of het schoon is. Ik zie het tegen die tijd dan wel weer, misschien blijk ik opnieuw zwanger te zijn (zou top zijn!) of ook niet. Heb mij er voor nu even bij neergelegd, wel gaan ik mijn cyclussen opnieuw bijhouden maar dan moet er eerst een menstruatie op gang komen. Bij mij is het nu dus vooral zo: Ik zie het even allemaal wel! Wel vond ik de miskraam geestelijk ook heel pittig, zeker omdat ik normaal heel nuchter ben, herkende mijzelf ook even niet terug en vandaar nu dus de instelling "ik zie wel" Hoop voor ons in iedergeval op een mooie, gezonde zwangerschap in de toekomst
Hoi spannend! Jouw verhaal is best herkenbaar voor mij, hoewel ik er niet bij een echo achter kwam, maar ik begon te ineens bloeden. Dit is half december gebeurd. Op dat moment zei de gyn dat ik helemaal schoon was, maar het een goed idee was om het twee weken later nog een keer te laten checken of alles in orde was. Ondertussen hadden we wel weer (niet gericht) geklust. Dit was voor ons beiden ook heel emotioneel!! Zeker omdat we al zo'n lange tijd bezig waren geweest. De gyn die we twee weken later hadden, raadde ons aan even een menstruatie af te wachten om mijn lichaam back to basics te laten komen, dus dat hebben we vanaf dat moment wel gedaan. Ik heb nog altijd geen menstruatie gehad, dus gisteren heb ik toch maar even een test gedaan, maar hagelwit. Ergens ook wel een opluchting, omdat ik ook wel wat voel voor het advies van de gyn. Ik heb trouwens ook wat klachten, maar dat kan een combinatie zijn van de mk en een internationale verhuizing, dus buiten m'n hormoonstelsel, is mijn bio-ritme ook van slag. Ik heb last van pukkels, dat heb ik nog nooit gehad! En ik slaap slecht, volgens mijn man ben ik 's nachts ook heel onrustig met praten enzo. Ik heb ook veel moeilijke momenten gehad, maar die zijn er steeds minder en we kijken positief naar de toekomst . 2012 wordt een mooi jaar!!
@Milly, wij hadden ook geen hartactiviteit...was het vruchtje wel op de juiste grootte voor de weken die je was? bij ons lag het op 6,5 week ipv bijna 8 weken.... toen wij weer seks hadden vond ik idd ook echt lastig...niet op dat moment, maar toen we klaar waren zeg maar kwam het er emotioneel uit...heel bijzonder..mn mannetje had dit wel verwacht..en eigenlijk al terwijl we het deden zeg maar..zo'n schat ik ben nu morgen 6 weken na mn miskraam van 6 december....duurt best lang..maar heb vorige week maandag 9 januari op dag 35 mn eisprong gehad..ik was die dag zo happy dat ik die had..omdat ik wel eens heb gelezen dat je die niet hoeft te krijgen de eerste cyclus...wel balen dat het pas op dag 35 is, want dat zou betekenen dat ik nu een cyclus zou hebben van 49 dagen ik hou me er niet heel veel mee bezig, althans ik probeer dat....ben er wel mee bezig, maar heel vlak want heb het op het werk druk zat..dat scheelt heel veel..mag ook veel werken dus dat scheelt ookof ik zwanger ben weet ik ook niet...maar heb de dag voor en 2 dagen na mn eisprong geklust..maja weet het gewoon niet of de kans aanwezig is....het komt zoals het komt...emotioneel vond ik het een week later ook echt zwaar..dit heeft ff geduurd..maar nu valt het weer mee gelukkig behalve als er iets tegenzit, ben ik sneller emotioneelmaja daar kom ik ook wel weer overheen..zoals ik er nu voorsta mag ik niet klagen... @Kalli, ok, ja lijkt me toch bizar als je ineens begint te vloeien...hoeveel weken was je toen? hoelang ben je bezig geweest zwanger te worden? wachten duurt lang he hier net zo....advies van onze gyn was dat het wel al kon maar beter om ff menstruatie te wachten omdat je anders niet goed weet hoelang je zwanger zou zijn als je al zwanger zou zijn...we vonden dit een bullshit antwoord en reden dus ook bij vk nagevraagd..die deelde deze mening met ons...we mochten gewoon weer beginnen...hebben daar nog ff mee gewacht....paar dagen later wel..en bleek dus wel emotioneel ik heb ook wat klachten..weet gewoon niet waar het aan ligt..zit nu natuurlijk op mn wachtbankje tussen eisprong in ongi in...dus is echt afwachten....ik heb ook wat pukkeltjes die ik nooit en minimaal heb...maar pas vanaf mn eisprong... ik heb ook mn moeilijke momenten gehad en het gaat steeds beterin 2012 worden we zeker zwanger joh!!!!!hihi....
Ik was ruim zeven weken zwanger toen het gebeurde en gelukkig is alles via de natuurlijke weg gegaan. Op vrijdag kwam het eruit, maandag bij de gyn was alles schoon. Ik moet zeggen dat ik dat wel prettig vond, om te weten dat m'n lichaam doet wat hij moet doen. Wij zijn al twee jaar bezig om zwanger te worden, dus je kunt je er iets bij voorstellen wat voor enorme domper dat was! Ik moet wel zeggen dat we al die tijd een instelling hebben gehad van "het komt zoals het komt", maar afgelopen zomer begonnen we ons toch een beetje zorgen te maken. M'n man en ik hadden met elkaar afgesproken, als we einde van het jaar nog niet zwanger zijn, gaan we de mmm in. Toen bleek ik dus ineens zwanger. Beiden gyns verwachten geen problemen voor ons om toch op natuurlijke wijze zwanger te worden, maar ja, na twee jaar... Nu hebben we als ultimatum de zomer gezet. We gaan nu wel wat gerichter te werk, we hebben namelijk nooit eerder ovulatietesten of iets dergelijks gebruikt, daar zijn we eigelijk wat te nuchter voor. We geven het nog een tijdje de kans en wij gaan er ook vanuit dat we dit jaar gaan zwangeren
Sorry meis, dat ik niet eerder gereageerd heb! Het gaat nu aardig met me. Vandaag weer gaan werken, ging best goed! Gisteravond voor het eerst weer een poging gedaan om sex te hebben. Het was vreselijk! Ik heb de hele tijd gehuild, ik kon het gewoon niet... Alle emoties gierden door mijn lichaam! We hebben het maar opgegeven en we hopen het deze week toch nog wel te doen. Ik kon er niks aan doen, het lukt gewoon niet!:x Vandaag was het een week geleden dat ik de MK kreeg. Ik vloei al 3 dagen niet meer, dan ben ik volgens de VK schoon. Maar ik weet dat dus niet zeker. Ook dat vind ik een lastige gedachte tijdens sex... Stel er zit nog wat? Gaat dat dan niet infecteren ofzo? Enz. enz. Maakte me gisteren echt helemaal gek! Stom stom! Hoe is het nu met jou??
Fbdb, snap je gevoelens echt helemaal hoor...khad dat na de seks dat na emoties eruit kwamen...maar met het verschil dat het bij ons ongeveer 18 dagen na de mk was en niet 7 dagen na mk...toen meest ik er egt totaal niet aan denken...khoefde niet al dat gedoe aan mn lijf...daar hak weinig tot geen behoefte aan!!!! We wilden ook zoiezo wachten tot we de controle bij gyn en vk hadden gehad...en daar heb ik geen spijt van...was stiekem na die controles wel bang mn eisprong en vruchtbare periode te missen, maar alsk mn ovutesten moet geloven, heb ik op dag 35 pas mn tweesprong gehad en toen was ik er al meer aan toe..hebben toen dag voor en 2 dagen na knaltest geklust...mja we wachten rustig op het wachtbankje...heb wel wat kwaaltjes maar durf niet te hopen...kan ook door periode tussen eisprong en ongi komen tog??? (misselijk af en toe na eten en bij wakker worden af en te, af en toe maagzuur, hondjes die me constant opzoeken, realistische dromen, soms mijner kunnen eten)
Ik zal mij ook even aanmelden.... op 3 december mk gehad. 3 dagen later was ik alweer volledig 'schoon'. Gisteren is mijn ongi EINDELIJK gekomen.... Dit is nu 6 weken na mijn mk... normaal had ik morgen een inwendige echo om te kijken waar ergens ik in mijn cyclus zat. want mijn gyn zegt, dat je na 6 weken zeker ongesteld moet worden na een mk... als het niet zo is, dat je dan best een menstruatie op gang laat zetten, met pilletjes.... gelukkig was dit bij mij niet nodig. Dus vanaf volgende week start ik met ovu-testjes... wij waren nog maar net bezig met zwanger worden en was al onmiddellijk raak! spijtig genoeg liep het verkeerd af... khoop dat we volgende maand kunnen zeggen dat we zwanger zijn... want ik verlang éééénorm om zo'n kleintje van mij en mijn grote liefde in mijn armen te kunnen hebben! -liefs-
@Hopesept, hey hey wat leuk je hier te vinden....hopelijk kunnen we dingen met elkaar delen....opzich fijn dat je ongi is doorgekomen, maar je had zo verwacht dat je zwanger zou zijn toch? dan is het wel weer jammer *knuffel*.... ik zit vandaag 6 weken na mn miskraam..heb jij een eisprong gespot? ik heb hem vorige week maandag gespot, dus ga er nu vanuit dat ik komende maandag mn NOD zou moeten hebben...mja dat is bijna 7 weken na mn miskraam...het kan zelfs zo zijn dat je ongi uitblijft met 10 weken ofzo....heb ik wel eens van gehoord tenminste..maar duurt lang dan he...ik wil op zn vroegst volgende week zaterdag eigenlijk testen..dan zijn manlief en ik nachtje in hotelletje slapen, dus wel leuke gelegenheid om te testen....gelukkig moet ik veel werken en wil ik er niet aan denken...kijk, als ik ongi wordt voor die tijd is het helemaal duidelijk..dan hoef ik niet meer te testen natuurlijk..maar als ik die vrijdag/zaterdag nog niet ongi ben...dan ga ik die zaterdagochtend testen..heb nog maar 1 kv test, dus moet nog ff wat bestellen....welke testen zal ik bestellen? mn vorige zwangerschap heb ik met zwanger en kids testen getest...daar had ik een licht streepje op....de kv heb ik nog niet veel gebruikt, althans waren negatief en heb ik nooit positief mee getest.... ik hoop ook dat we volgende maand weer zwanger zijn...maar gelukkig maar dat we geen glazen bol hebben he..hoewel dat af en toe wel fijn is...maar je moet het denk ik niet altijd van te voren willen weten..vindt je wel?
@Milly, wij hadden ook geen hartactiviteit...was het vruchtje wel op de juiste grootte voor de weken die je was? bij ons lag het op 6,5 week ipv bijna 8 weken.... Hoi, Ook bij mij is het gestopt bij 6,2 weken Ik had het, buiten het feit om dat het niet leeft, ook heel moeilijk met het feit dat je lichaam je zo in de zeik neemt... Nu heb ik mij er wel bij neergelegd en ga er dus weer voorledig tegen aan maar dan wel met de gedachte "ik zie wel". Zou graag willen dat mijn lichaam weer op orde is, ben nu precies 28dagen verder en helaas nog geen menstruatie maar dat kan dus ook allemaal langer duren, frustrerend...al zeg ik het zelf. Maar het gaat allemaal goed komen, positief blijven Groeten!
Hey Milly, Bijzonder dat dat zo maar kan stoppen bij zoveel weken he...ik heb dat niet zo gehad die gedachten dat mn lichaam me in de zeik heeft genomen..meer het gevoel van dat het er niet meer is zeg maar....ik heb juist meer vertrouwen gekregen in mn lichaam omdat deze het zelf heeft opgelost met mn miskraam..het is helemaal spontaan opgekomen en spontaan afgebroken..ik ga er nu vanuit dat mijn lichaam het zelf heeft besloten af te breken omdat het anders toch een ongezond kindje zou worden of alsnog met meerdere weken zou komen te overlijden....ik vond het wel logisch dat de gyn dit zei en ben daarom ook wel extra trots op mn lichaam zeg maar...snapje? ik heb me er ook bij neergelegd, al vind ik het emotioneel af en toe nog ff moeilijk..dan bedenk ik bij sommige gebeurtenissen van owja, nu zou ik 14 weken zwanger zijn geweest...ofzo...dat vind ik soms nog wel lastig, maar gaat steeds beter....ik wil er ook niet te lang in blijven hangen...mja dat is makkelijker gezegd dan gedaan af en toe...ik ben nu komende dinsdag 7 weken verder..wie weet ben ik dan al wel ongi...maar ik voel nog niets wat daar op zou duiden...mja...dat hoeft natuurlijk ook niet...we hebben geklust een dag voor onze eisprong en 2 dagen na onze eisprong..ben wel benieuwd of we nu zwanger zijn of niet...durf niet te hopen....weet niet wat ik moet verwachten...ik heb 9 januari mn eisprong/knaltest gespot met mn ovutesten...14 dagen later zou komende maandag zijn...volgende week vrijdag op zaterdag ben ik met mn mannetje nachtje naar noordwijk...als ik nog niet ongi ben, dan wil ik op dat moment die zaterdagochtend testen...heb wel wat kwaaltjes, maja durf gewoon niet te hopen.... hoe gaat het nu met jou??
Hoi, Met mij gaat het goed en heb ook inderdaad wel eens de gedachten dat ik zoveel weken zou zijn maar tegelijktijd denk "hou maar, het is er niet". Hard maar waar, wil er ook niet in blijven hangen net als jij. Wat betreft het gevoel van mijn lichaam is misschien omdat ik het niet gemerkt heb aan mijn lichaam en gecuretteerd ben. Tuurlijk ben ik "blij" (wist ff geen andere woord keus, sorry) dat het nu gebeurt is en niet wanneer je verder bent of bij de bevalling of zo, dat lijkt mij echt hels! Ik ben 22/12 gecureteerd en denk door middel van lichamelijk kwaaltjes dat ik rond 3/1 mijn eisprong heb gehad maar heb hier niet voor getest, uitgaande van mij cyclus zou ik dan 18/12 mijn menstruatie moeten krijgen. Wel grappig want volgens de berekeningen op internet komt dit inderdaad overheen wanneer ik 22/12 mijn eerste dag van de laatste menstruatie zou zijn bij een cyclus van 27 dagen. Helaas heb ik geen menstratie, wel heb ik nu weer de lichamelijke kwaaltjes maar tot op heden nog geen druppel bloed. En dus heb ik gister toch nog ff een test gedaan om duidelijkheid te krijgen en deze was witter dan wit en dus negatief. Zoals ik al eerder zei hoeft het van mij nu niet a la minuut raak te zijn maar wil ik wel weten of alles weer werkt en af van die onduidelijkheid en dat is nu wel het geval, nu het bloeden nog....en dan komt alles vast wel goed groetjes!
@Milly, fijn dat alles goed gaat...ik zag bij de echo weinig, en de vk was erg stil dus in mn hoofd hadi k al bedacht dat het neit zo mocht zijn...onbewust dan...want de klap komt toch wel hard aan...je hebt toch een bepaald verdedigingsmechanisme in je he.... snap dan je gevoel wel van je lichaam omdat je toch gecurreteerd bent...dat is dan bij mij weer niet gebeurt... bij de bevalling lijkt me echt vreselijk!!!! dat gun je niemand!!! owke en heb je rond 3 januari geklust of heb je het laten rusten deze ronde? 18 januari bedoel je dan? ik heb met oudjaar 31 dec een cb digitale test gedaan en die zei: "niet zwanger' dus ik ga ervanuit dat mn hcg op dat moment al weg was... Hier gaat het zn gangetje..de hondjes zijn nog steeds niet bij me weg te slaan....erg lekker al dat knuffelen verder was ik gister op bed echt niet fit...werd me partij misselijk denk dat het door het eten van die avond kwam en de popcorn met zoet die we zelf hadden gemaakt..denk dat het verkeerd is gevallen...vanochtend met hoofdpijn en wat misselijkheid wakker geworden...en kreeg ff een minuut lang ofzo (zo leek het iig) paar steken rechts onderin mn onderbuik...en links onderin mn buik had ik een lichte druk...niet heel fijn..kga toch maar maandverband dragen komende dagen..voor het geval dat mn ongi doorzet...net een 3 sneetjes brood met 3 sate stokjes gegeten om toch mn calorien binnen te krijgen...kben er wel licht misselijk van maar dat neem ik voor lief....pfff ik wil wel duidelijkheid hoor komende week...vanavond werken van 14.45-22.30u, echt geen zin in mja...en dan morgen weer van 8-15u werken.... en we zeggen altijd: GEEN BLOED GEEFT MOED!!!!
Hey dames, Ben vandaag ongesteld geworden...ben er eigenlijk kei blij mee...heb gewoon echt vertrouwen in mn lichaam zeker zo ook na de miskraam..dat mn lichaam dit allemaal zelf heeft herstelt!!! ben ik stiekem wel erg trots op heb wel het gevoel dat ik echt leegloop met tijden zeg maar...mja tis echt een menstruatie...helderrood met af en toe wat stolsels..maar dat hoort geloof ik toch? en heb nu tenminste weer een NOD...voor mn lichaam ook wel goed dat ik niet meteen zwanger ben, maar eerst alles op een rijtje heb...nu maar hopen dat het geen jaar gaat duren voordat we zwanger zijn.... Hoe gaat het met jullie? Alweer ongesteld geworden?
Hoi, Jazeker, ook bij mij werkt alles weer. Ben er echt heel blij mee/om! 22/1 mooi helder, rood bloed zonder enige stolsels of dergelijke (gecuretteerd) en de 24ste was het alweer over. Dus wel korter dan normaal maar ik geloof dat het lichaam zeichzelf ook nog ff moete vinden, Inderdaad erg blij dat er weer een "start" datum is. En nu op naar de mooie maanden en hopen dat het geen jaar gaat duren. Ik zeg: Zet 'm op!
Ik zit op mijn ei te wachten. Deze springt vrijdag volgens de testjes, ze lopen aardig op. Gelukkig maar, want mijn man is tot morgennacht in het buitenland! Houd jullie op de hoogte! En we gaan er weer voor he meiden!