Ik heb de vorige de vorige serie gezien. Toen vond ik het een goede serie. Daar waren er echt een aantal deelnemers die van mening veranderden. En ook 1 die halverwege afhaakte. Die kon er niet meer tegen. Zij was een fanatieke fan van Wilders (inclusief getatoeëerde handtekening van hem op haar arm) Dan wordt je mening bijstellen denk ik ook wel lastig Ik ga hem denk ik weer volgen (terugkijken dus)
Zojuist de tweede aflevering gezien en toen ze in het "gezinnen" kamp waren brak mijn man, hij kan er niet bij dat ze daar die kinderen niet helpen. Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering.
Ik heb tranen gelaten tijdens deze aflevering! Al die kinderen midden op straat.. Of opgehoopt in een schuurtje aan het strand, te wachten op hun boot.... Die vrouw met 3 kinderen, waarvan haar man is verdronken op zee.. Niemand die voor haar en haar kinderen zorgt, eten of drinken geeft.. Geen toekomst meer, geen geld voor een tweede poging om over te steken.. Gewoon niks.. Mijn hart kon het niet aan! Bah wat onmenselijk! 😢
Precies dit! En toen werd er nog gezegd dat Saudi Arabië niemand wil opvangen. En toen dacht ik, jeetje waarom niet? Als er in Frankrijk oorlog is is het toch ook logischer dat wij ze opvangen dan dat Syrië dat zou doen? Ook qua cultuur veel makkelijker voor iedereen (wat mij betreft is iedereen welkom hier maar zo denkt de meerderheid niet helaas). Veiligheid is zó dichtbij... maar mensen overlijden doordat ze de halve wereld over moeten reizen. Ik ben zo boos op de wereld(leiders) en wij kunnen er helemaal niets aan veranderen
Precies dit. Gaat nog steeds door mn hoofd. Zouden ze gwn weg gegaan zijn en die vrouw met 3 kindjes niet een beetje hebben geholpen? Zou ik niet kunnen. Hoop zo dat ze dr mee hebben genomen,weg daar vandaan. Maar dat zal wel niet...
Dat klopt alleen niet, mijn schoonzus in KSA kent echt behoorlijk wat Syrische vluchtelingen. En niet alleen mensen met dikke portemonnee. Ik vraag me ook echt af waarom dit altijd zo wordt verspreid door de media.
idd zeer onmenselijk Ik heb ook gehuild... Ik hoop dat ze wat voor haar hebben gedaan. Ze kunnen haar toch niet aan haar lot achterlaten! Die arme kindjes verdienen dit niet
Ik denk niet dat ze dat mogen doen. Hooguit wat eten halen en geld geven. Het wrange is natuurlijk dat deze mensen nu op europees grondgebied zijn dan wel in turkije en dat er nog niet veel voor hen gedaan kan worden. Dit is helaas wat oorlog met mensen doet, onschuldige mensen in veel gevallen. Er zijn nu alleen zoveel vluchtelingen op de been dat europa niet weet wat ze met deze vluchtelingen aan moet en er de capaciteit nauwelijks voor heeft. Wat ik niet zo goed begrijp is waarom er niet een verdeling wordt gemaakt over alle landen in de wereld. europa is relatief gemakkelijk te bereiken met een kans op een bestaan zoals het vooroorlogse Syrië. Ik blijf het een lastige discussie vinden. Gelukkig helpt Nederland een hoop mensen en ik denk dat we dat ook verplicht zijn aangezien we in die regio ook met bommen gooien. Maar goed hoe kan je met goed fatsoen een gezin dat hier bijv. 10 jaar verblijft, kinderen krijgt en een leven opbouwd nog terug sturen? Maar het is ook niet realistisch om alle vluchtelingen hier te houden.
Ik heb alle afleveringen terug zitten kijken, man wat heb ik te doen met die vluchtelingen! Nergens kunnen slapen omdat je land in oorlog is,je man is verdronken en je blijft achter met 3 kindjes. Vreselijk!
Misschien dat er wel (wat) vluchtelingen zijn opgenomen in ksa maar die zullen nooit opgenomen worden in de maatschappij daar, nooit een pspoort kunnen krijgen en als hun kinderen 16 zijn daar niet meer naar school toe mogen. Helaas
Hoe weet je dat? Heb je ervaring met het land zelf of heb je dat alleen van horen zeggen? Vaak is het laatste namelijk het geval met mensen die er iets over zeggen. Ik hoor namelijk vaak dingen over KSA waarvan mijn schoonzus en haar kinderen zeggen dat het gewoonweg niet klopt. En haar kinderen wonen daar al hun hele leven, dus al zo'n 30 jaar en kennen het land dus beter dan hun 'eigen' land. Mijn nichten studeren daar trouwens gewoon, en hebben verder geen Saudische nationaliteit. Het zijn trouwens wel meer vluchtelingen dan 'wel wat' maargoed misschien verschilt dat wel per stad.
echt hartverscheurend, die vrouw blijft wel in m'n hoofd hangen, ik hoop zo dat ze wordt geholpen, en dan vooral haar kinderen, wat zielig was dat zeg, ik denk bijna het zieligste wat ik heb gezien