Gelukkig ben ik een trotse moeder van een mooi zoontje. Zwanger worden was geen makkie helaas. Ik ben tijdje geleden alweer gestopt met de pil omdat ik wil weten of ik nog PCO heb en hoe mijn cyclus zich ontwikkeld. Nou ben al twee maanden weer niet ongesteld geworden Wil nog niet weer zwanger worden maar wordt er zo verdrietig van... Dacht dat als ik eenmaal bevallen was het niet uitmaakt of het terug zou komen omdat ik dan al een kleine had nou het doet helaas net zoveel pijn.. Herkenbaar?
Erg herkenbaar. Verschillende in mijn omgeving met PCOS herstelden daarvan na een zwangerschap en waren zomaar opeens spontaan zwanger zonder hulp van hormoonmedicatie. Helaas gaat die vlieger hier niet op... De wens voor een tweede kindje is even sterk, zo niet sterker, dan voor een eerste. Van tevoren denk je dat je er anders in zult staan, omdat je al een kindje hebt. Maar in de praktijk is dat toch anders heb ik ervaren.
bij mij is afgelopen week officieel pco vastgesteld. ik ben ook al gezegend met 1 kindje wat ook de nodige moeite heeft gekost. alleen is dit wel via de natuurlijke weg gebeurd. volgens de gyn een echt lucky shot. omdat ik naast pco ook endo heb. nu zijn we vanaf okt 2009 weer gestopt met anticonceptie. en ben ik afgelopen week naar de gyn geweest omdat ik ook nog steeds geen menstruatie had gehad. hij heeft een echo gemaakt en zag dit keer een eitje zitten. aan de bloedwaardes te zien dachten ze dat dit eitje wel "iets' deed. nu moet ik dus nog een paar maandjes geduld hebben om te zien hoe het zich ontwikkeld. tijdens mijn zwangerschap riepen we dapper: we zijn gezegend met dit ene kindje. als we ooit een 2e zouden willen en het lukt niet dan gaan we niet te veel stunt en vliegwerk uithalen. maar de wens voor een 2e is al zo sterk. dat ik er toch wel heel veel voor over heb. we zullen zien of over een aantal dagen een menstruatie komt. pff lastig hoor. niet weten waar je aan toe bent.
Ja zo gek wordt je ervan. Schoonzusje was gister bij me en die is in 1 keer zwanger geworden. Nou zit dat me niet dwars en ben erg blij voor haar maar ze voelt zich verschrikkelijk omdat het zo snel ging nou daar moet je bij mij niet aankomen hoor. Als je stopt met de pil kan je zwanger worden. Ga dan niet bij mij huilen dat je het allemaal zo snel vind gaan, kon er wel schieten! Ze zal het er best moeilijk mee hebben maar dat had/ heb ik ook