Harde buiken en niet lekker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alva, 12 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alva

Alva Niet meer actief

Ik ben nu 20 weken zwanger van de 4e en ik heb best veel harde buiken. Soms uren niks, soms wel 6 per uur.
    Ben vanmorgen ook niet lekker geworden in de winkel, alsof ik flauw viel.
    Daarnaast vonden ze de baby groot met de 20 weken echo.

Ineens ga ik alles optellen en begin ik mij zorgen te maken.

Hoeveel harde buiken is nu normaal rond deze termijn en bij een 4e kindje?
    Kan zwangerschapssuiker met harde buiken te maken hebben? Niet dat ik daar op onderzocht ben maar gezien de grote baby, niet lekker worden en heel veel dorst begon ik daar aan te denken.

2. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik mag 10 tot 15 harde buiken per dag hebben. Ze mogen vervelend aanvoelen maar niet pijnlijk. Ik had rond die periode ook best last van harde buiken maar als je het niet vertrouwt gewoon je vk bellen! Liever te vaak als te weinig.
    Zat je baby met z'n groeicurve boven het gemiddelde dan?
    Heb net m'n extra groeiecho achter de rug omdat ze dachten dat de baby ook (te) groot zou zijn maar dat was dus helemaal niet het geval.
    Wanneer heb je je volgende afspraak bij de vk?

3. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Of het met suiker te maken heeft durf ik je niet te zeggen, hier toevallig ook vaak niet lekker worden en het gevoel hebben flauw te vallen bij mij komt dit waarschijnlijk doordat mijn bloedsuiker ineens daalt zei de vk. . Heb van mezelf een lage bloeddruk van de week 114 - 60 Hoe is die van jou?
    Bij twijfel gewoon bellen hoor! Vooral met die harde buiken

4. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Bij mijj ook harde buiken en zelfs pijnlijk maar na veel onderzoeken toch niks gevonden en zit nu met rust en dit helpt super.
    wel had ik ze gewoon vaak en altijd in beweging.
    het niet goed worden herken ik ook van de bloeddruk mijn onderdruk is regelmatig maar 55 en daar weten ze het bij mij aan.
    Suiker durf ik niet te zeggen bij jouw mocht je twijfelen zou ik je verloskundige bellen of eventueel verloskunde afdeling in het ziekenhuis mocht je het echt niet vertrouwen

5. Alva

Alva Niet meer actief

Mijn bloeddruk was 134/84. Na een flinke lunch is het nare gevoel weg alleen de harde buiken niet.

Ik loop bij de gyn dus ik vind de drempel om te bellen zo hoog.
    Hoe groot de baby precies was weet ik niet, ze zei alleen dat hij groot is en dat we met 24 weken eengroeiecho krijgen.

De harde buiken zijn niet pijnlijk, maar weeen doen bij mij ook pas pijn vanaf 6 cm ofzo..

Ik heb bankrust van ml gekregen nu 😊 En dan ga ik maandag toch bellen..

6. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Ik loop ook bij gynaecoloog echt gewoon bellen indien niet vertrouwd de 3x dat ik ze belde mocht ik binnen een uur langs komen al was het maar om uit te sluiten zeiden ze.
    Kijk eens even wat rust doet dat doet bij mij wonderen en dan met name benen omhoog

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Juist dan moet je even bellen. Je bent niet voor niets in t ZH! Al is t maar om jou gerust te stellen. Soms helpt dat al! En ik weet er alles van. Vinden ze heus niet gek of erg.
    Verder goed rust nemen, even lekker douchen of in een warm bad en dan op de bank!

8. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Bloedsuiker is wat anders dan bloeddruk he.. bloedsuiker is als je je flauw voelt en je hebt iets zoets nodig om weer even op te knappen.. bij een lage bloeddruk kan jebeter wat zouts eten.. ☺

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Zou ook ijzer tekort kunnen zijn. Maar het blijft speculeren. Wij zijn geen artsen. Bel je gyn.

10. Alva

Alva Niet meer actief

De kids liggen al op bed en ik ga er achteraan 😊 als het morgen erger word dan bel ik alsnog en anders sowieso maandag.

Ik lees alleen zoveel tegenstrijdige berichten over harde buiken.. mijn gyn zei dat het niet teveel mocht worden, maar wat teveel is weet ik dus niet.

Zou je zeggen dat je bij een 4e zwangerschap wel weet hoe het werkt... niet dus 😊

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Oh alva... 😉

Je moet gewoon een stapje terug doen!
    3 kids, huishouden en werken is veel als je zwanger bent.
    Niet teveel tillen en te lang staan. Op tijd je rust pakken..
    En maandag gewoon even bellen of ze bloed willen prikken voor ijzer en eventueel andere dingen.

En je kan NOOIT teveel bellen naar je Gyn, alleen te weinig..

Truste meid! X

Deel Deze Pagina