Rot situaties..

Discussie in 'De lounge' gestart door Amandaxxx, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Is het niet een idee om informatie in te winnen bij AMK? Je broer wordt weliswaar niet mishandelt maar dit kan zeker wel verkeerd voor hem aflopen als dit zo door gaat. Ik persoonlijk denk niet dat jij maar HIJ (tijdelijk) uit huis moet! Ook voor je moeder lijkt me deze situatie ondraaglijk en ook voor je vader, het lijkt me super moeilijk om bij zulk gedrag rustig te blijven en dan zeker als je broertje met een mes gaat lopen zwaaien naar hem! Hij heeft echt interne professionele hulp nodig als ik het zo lees. Aangifte/melding maken is super moeilijk, maar denk even aan jezelf en je ouders aan hoe jullie hier onderdoor gaan! Je broertje laat het nu niet blijken, maar ook voor hem zal dit vast heel moeilijk zijn en lijkt me dit vooral een schreeuw om aandacht/hulp!

2. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    en hier nog aan toevoegend. Je ouders hebben niet alleen je broer om naar om te kijken en voor te zorgen. JIJ bent ook hun kind en nu ik je berichten terug lees lijkt het me dat je hier aan onderdoor gaat! Juist omdat je nu nog zo jong bent kun je lekker voor de toekomst nog sparen en evt je opleiding afmaken om vervolgens met een diploma op zak een goede start met je vriend te maken. Ik zou dus er bij je ouders naar pleiten dat je broer uit huis geplaatst gaat worden en intern hulp krijgt bij een instantie. Dit moet je via zijn psycholoog kunnen regelen.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Och meisje, wat een stress! Ik herken het helaas, alleen dan met mijn zus. Zij heeft een borderline persoonlijkheidsstoornis en kan net zo uit haar plaat gaan als jouw broertje. Ik heb amper nog contact met haar en de relatie met mijn ouders heeft een behoorlijke deuk opgelopen. Het is heel moeilijk om opzij geschoven te worden, omdat een ander zo tekeer gaat. Het is net alsof het goed is om zo tekeer te gaan, dan krijg je aandacht en krijg je wat je wil. En de rest moet opzij en hun mond houden. De buren hebben een keer de politie gebeld toen ze haar tekeer hoorden gaan en de politie kwam en heeft met haar en mijn ouders gepraat. Heeft niet geholpen helaas, maar het heeft ons allemaal nog meer de ogen geopend. Maar hoe veel hulp er ook kwam, ze bijft hoe ze is. Ga idd in het huis van je opa en oma zitten en kijk uit naar een kamer ergens. Alles beter dan daar zitten. Dit is aan je ouders en zij kunnen het niet aan, dus dan moet je maken dat je weg komt, voor je er zelf aan onderdoor gaat. Sterkte!

4. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    @ kellebel dit heb ik ook al is voorgesteld om mijn broertje tijdelijk uit huis te plaatsen, maar dat vinden ze weer onnodig. Ik merk bij mijn vader dat zijn geduld ook echt op raakt. Hij blijft niet altijd meer zo rustig tegen hem als hij aan het schreeuwen en schelden is. Is het raar als ik de psycholoog ga mailen voor advies buiten mijn ouders om? Ik heb ook al is aan mijn ouders voorgesteld om echt met zijn 4e met de pyscholoog te praten maar ze vinden dat het probleem tussen hen en mijn broertje ligt, ik voel me buitengesloten..

@ vlinder ik durf echt de politie niet te bellen als mijn broertje zo tekeer gaat want dan weet ik het al, dan gaat hij lopen dreigen wie de politie heeft gebelt etc. En komt/doet de politie wel aan zulke situaties?

5. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Nou ik denk dat het juist goed is als de psycholoog weet wat er met de rest van het gezin gebeurt als je broertje zich zo gedraagt... Misschien leidt hij die psycholoog wel ontzettend om de tuin (al zou een goede psycholoog daar doorheen moeten kunnen prikken). Ik zou als ik jou was informatie inwinnen bij AMK en de psycholoog benaderen... Uit huis gaan brengt wel rust in jouw hoofd, maar je bent daardoor niet minder buitengesloten en dit verandert niks aan je gevoel over jouw positie in dit gezin. Bij AMK kun je informatie krijgen over eventuele stappen die genomen worden wanneer je melding maakt van huisvredebreuk e.d. Ik heb onlangs voor een vriendin ook naar AMK gebeld.. Zij is weliswaar volwassen dus voor haar konden we als buitenstaander niks doen, maar je broertje is nog geen 18 en ook jij leidt hieronder! Misschien kan de psycholoog ook bij jullie thuis langs komen? Als soort huisbezoek.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar zie je wat er gebeurd...

Jij mag niks zeggen van je ouders omdat je broertje het niet wil....

De snotaap is verdorie 15!! Hoe bedoelen je ouders omdat HIJ het niet wil...
    Je ouders mogen ook wel eens ballen kweken en hun zoon eens even goed op hun plaats wijzen

7. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    @kellebel ik ga daar zeker even naar kijken en dan toch de stap maken om naar de psycholoog te stappen! Bedankt hiervoor!

@biny daar ben ik het absoluut met je eens, maar hoe maak je ze dat wijs. Ik heb niks te zeggen omdat ik ook maar "kind" ben!

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou precies. Bij sommige kinderen is dat gewoon hard nodig anders loopt het uit de hand. 'Tough love', noemen ze dat. En soms heeft een puber dat nodig.

Ik snap echt niet waarom men hier zo 'soft' over doet. Meneer loopt met een mes te zwaaien en zijn ouders te bedreigen en agressief gedrag te vertonen. Dat is niet op te lossen met een aai over zijn bol. Ik vind het gewoon verbazingwekkend dat er 'nog meer' ouders zijn die er zo over dachten als mijn ouders.

Het kind is VIJFTIEN en zwaait met een mes. Wat denk je wat er gebeurd wanneer hij vijfentwintig is? Waar zwaait hij dan mee?

Weet je waar mijn broer nu trouwens is? Hij zit in de cel; voor nog zeker een jaar of vier/vijf. Omdat niemand eerder ingreep en hem op het rechte pad kon krijgen. Aai over zijn bol, psycholoogje hier en daar, zonder dwang, als hij maar lief meewerkt... En ondertussen een spoor van slachtoffers over de jaren heen.

Het kan niet - het mag niet - het is ongehoord - dus niet vergoelijken. Niks bedekken met de mantel der liefde, och ik dacht dat het de goede kant op ging dus ik dacht van ja laat maar of andere smoezen die ik mijn complete familie over de jaren heen heb horen gebruiken. Gewoon een keiharde grens aangeven. Wanneer je A doet, gebeurt B. En dan ook doorvoeren.

9. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Ik ben ook wel bang dat hij daar ook gaat eindigen, in de cel. Of op straat met drugs etc. En het is inderdaad hoe je het beschrijft, zonder dwang als hij maar lief meewerkt. Een sorry is voor mijn ouders al genoeg en dat moet in deze situatie niet kunnen.. Mijn ouders hebben de psycholoog gemailt over het voorval met het mes en met haar hier een gesprek over gehad. Maar dat word alleen "opgelost" met praten en dat snap ik al niet. Ik wil dat er gewoon hulp komt die hier werkelijk iets aan doet en niet alleen met hem komt praten!

10. penseel

penseel Niet meer actief

Van zeer dicht bij zit er bij ons ook z.n geval. En als je weet hoe vaak ik al niet met de hulp gebeld hebt. Om hulp te vragen voor hem. En weetje wat jeugdzorg doet na kinderen 16 zijn geworden echt helemaal NIKS. Het is soms niet eens de wil van de familie dat ergens wat aan gedaan woord. Hun antwoord is als ze niet willen kun je ook niks. Er zijn een paar leden waar ik het verhaal wel bij verteld hebben en hoe het op dit moment gaat. Zeer lastig kan ook niet te veel uitweiden.

Maar een ding besef ik steeds beter en sommige zullen het niet mij eens zijn. Maar jeugdzorg maakt soms meer kapot zonder ook maar de juiste weg te kiezen voor een ontspoorde jongeren. Hoe het komt tja daar kan ik ook niks over vertellen. ( het is niet mijn kind) wel een kind wat dicht bijstaat en wat je ook zegt je moet je grenzen aan geven. Maar als het om je kinderen gaat is het soms zeer lastig zeer lastig je hebt ook nog te maken met het geval van ouders tante.s oom.s opa.s oma.s ect ect..

Sommige kinderen zouden idd beter van de staat afgehaald moeten worden dan tot rust komen en van daar uit weer een leven opbouwen. Verplicht en zorgen dat een jongere inzicht kan krijgen en beschermt woord voor zich zelf en zijn omgeving maar met onze wetten. Van af 16 jaar als ze niks meer willen!! Doet jeugdzorg niks meer geen voogd die wat doet. Ect ect.

T.s ik blijf bij mijn advies ook al is het moeilijk kies voor jou zelf. Dit kun je niet oplossen. Dit is aan je ouders. Stel je verteld het van die messen denk je nu echt dat hij gesloten gaat!! Nee taakstraf ect ect de oorzaak pakken ze niet aan. Alles kost geld en zo dra ze 18 zijn ! zijn je ouders hun zoon kwijt en kunnen ze helemaal niks meer.

Sterkte meis.

11. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Ik vind het maar een lastige rot situatie! Ik ga denk wel even kijken of ik zelf even een tijdje het huis uit kan even tot rust komen en alles op een rijtje zetten, weg van de stress!

12. penseel

penseel Niet meer actief

Dit is een heel goed idee. vind top om te lezen dat je al zo verstandig bent met 19 jaar vele zijn dat nog niet. Uit huis weg gaan is nooit makkelijk maar. Je zal er sterker door worden. En idd de stress die kun je missen als kiespijn. Sterkte nog maal.s en jij komt er wel.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Bij de volgende aanvaring heb je het recht om aangifte te doen en ik denk ook dat je dit het beste kunt doen. Misschien doet niemand er wat aan, misschien wel - dat weet je tegenwoordig toch nooit met de politie (naar mij werd bijvoorbeeld niet geluisterd toentertijd), maar dan stel je het wel aan de kaak. Er ligt een melding, ze gaan 'anders' met hem om dan normaal, ze behandelen hem anders en ook bij jeugdzorg gaat er een belletje harder rinkelen wanneer het om hem gaat. Dat hij een mes grijpt en dreigt is zo ontzettend heftig en niet alleen voor je ouders. Dat is gewoon strafbaar. Je hebt het recht om jezelf en je naasten te beschermen en te verdedigen; en ik vind dat daar tegenwoordig veel te 'slap' over wordt gedaan.

Wanneer het kalf verdronken is, dempt men de put. Achteraf gezien wist iedereen alles en deed niemand niks. Dat steekt me vandaag de dag nog steeds. Ik had zelf ook al 5x dood kunnen zijn voordat iemand ook maar 1 vinger optilde om er iets tegen te doen. Het is prima en helemaal goed dat er psychologische hulp is of komt - maar daarna mag hij zich mooi melden bij de reclassering of halt-medewerker ;) Liever dat je broertje voor zijn 18e nog een paar keer op zijn snoet gaat om vervolgens zonder strafblad een volwassen leven te gaan leven dan dat je vandaag of morgen thuis komt en je vind 1 van je ouders op de keukenvloer omdat hij de hond niet wil uitlaten. Been there, done that :x

14. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Dankjewel penseel, en jij ook!

@Joycey je hebt ook wel gelijk! Denk dat ik de eerst volgende keer maar toch de politie ga bellen!

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon een keer de harde waarheid zeggen...? en het niet aardig brengen...
    Ik bedoel, je broertje zwaait met messen.. lijkt me dus dat je wel aardig wat kan maken bij je ouders en je dus gewoon eerlijk en als het moet hard kan zijn
    (als je broertje niet thuis is)

16. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Als er weer zon situatie is, bel dan gewoon de politie! Ze zijn er niet alleen voor om boeven te vangen, ook voor dit soort dingen.

17. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    @biny geloof me dat ik al een paar keer flink ben losgebarsten tegen me ouders hoor, over dat mes voorval en over hoe ze hem behandelen, veel te lief dus..

@caithy oke dankjewel! Ga ik zeker weten doen dan hoor, ben er een beetje klaar mee

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dan weet ik het ook niet :(

Althans.. Niks anders als wat de anderen ook al zeggen

19. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Bedankt Biny! Het doet me toch wel goed om zulke adviezen etc te krijgen :)

20. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Goedeavond!

Vanavond wil mijn vader met zn 4e rond de tafel gaan zitten om nieuwe regels te bespreken, dus ook wie wanneer de hond uit gaat laten etc. Ik hik er nu al tegenop omdat ik het weet dat het weer schreeuwen wordt.. Moet ik nu juist rustig blijven en niks zeggen of moet ipv mijn ouders hem is een keer de volle laag geven met feiten..

Alle tips zijn welkom! :)

Deel Deze Pagina