Hallo, Ik ben na me bevalling met 4,2 weken weer ongesteld geworden nu zit ik te wachten op mijn tweede menstuatie. Ik had voor de bevalling een regelmatige cyclus van 25 dagen nu duurt ie echter veel langer ik was 29 dagen na me bevalling weer ongesteld. Ik geef geen borstvoeding zoals je ziet in mijn onderschift. Ik was daarom benieuw wanneer jullie weer regelmatig werden? En of jullie gewoon wel iedere maand weer ongi werden of dat na de eerste keer ook weer wat maandjes tussen zat. Ik gebruik ovu testjes en zit inmiddels op cyclus dag 19 en nog geen eisprong gespot. Vandaar dat ik graag ervaringen van andere vrouwen zou willen weten na de eerste menstuatie na de bevalling. Liefs Vonnie
Jeetje, wat erg wat jullie overkomen is!! Ik denk dat het heel normaal is dat je menstruatie niet direct op gang is na een bevalling, je hebt hormonaal heel wat meegemaakt en ik denk dat jullie verdriet wellicht ook mee kan spelen ( Bij stress periode's menstrueer je bv ook vaak anders ) Geen nuttig antwoord, maar wel een dikke digitale knuffel voor jullie!
Lieve Vonnie, Allereerst een knuffel voor hetgeen je hebt meegemaakt.... Helaas, zoals je kunt zien heb ik exact het zelfde mee moeten maken. Over menstruatie: Mijn eerste echte menstruatie was pas na 10 weken. Ik weet dat nog heel goed, dat ik ook dacht die deze al eerder geweest was. Ik heb tussen de laatste bloeding en eerste menstruatie zo;n 6 weken gehad. Toen ik de eerste menstruatie had dacht ik echt dat ik leeg bloede! Daarna ben ik ook met ovulatietesten aan de gang gegaan om mijn ei te spotten. Daarna is mijn cyclus van 28 naar 29/30 gegaan en blijk ik een korte lf te hebben. Maar dan nog.... ik dacht ook ff opnieuw zwanger te worden, maar dit weekend is het alweer 6 maanden geleden dat Stijn geboren werd. Ik weet het is niet leuk om te horen, maar soms is het fijn als iemand gewoon maar eerlijk is. Tis moeilijk, maar heb geduld... Is er bij jullie eigenlijk al bekend waaraan Valentijn is overleden?
Och meis, ik krijg echt kippenvel van je onderschrift!!!! Vind het werkelijk Vreeeeselijk voor jou/jullie!! Ik kan je verder niks vertellen over de cyclus na de bevalling. Denk zelf dat het best een tijdje kan duren voordat alles weer normaal is. Ik wens je heel veel sterkte en kan me voorstellen dat het verlies nog erg zwaar is! Dikke knuffel!!
Allereerst veel sterkte toegewenst Vonnie & Moettie, het lijkt me vreselijk iets dergelijks mee te moeten maken Ik denk inderdaad dat je lichaam gewoon hormonaal echt van slag is. Ze zeggen niet voor niets dat je negen maanden zwanger bent en ook negen maanden moet ontzwangeren. Heb geen ervaring met het opgang komen van de cyclus mede omdat ik direct na de bevalling aan de pil ben gegaan.
Vonnie en Moettie, ook geen ervaringen maar even een hart onder de riem..vreselijk moet dat wezen.. Ik hoop dat jullie de kracht hebben om het te verwerken en snel weer een nieuw wondertje mogen verwachten.. Knuf!