Oorproblemen iemand dit bekend?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissMom, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, ik ga het hier toch maar even voorleggen. (na verhaal getypt kom ik tot conclussie dat het een lang verhaal is haha)

Mijn dochter (van anderhalf jaar) heeft nog nooit doorgeslapen en uiteindelijk kwam het door haar oorontstekingen.
    Eind november zijn haar neusamandelen verwijderd maar baatte niet qua verkoudheden en oorontstekingen dus uiteindelijk buisjes gekregen begin februari.
    Ik zag al snel dat het baatte want normaliter kon je er de klok op zetten betreffende oorontstekingen maar het nachtelijks wakker worden werd eerst weer van kwaad tot erger en toen ineens zonder pardon sliep ze door!!!
    Mijn dochter is een heel geduldig (met natuurlijk wel een eigen willetje hoor) en lief vrolijk meisje en nee dit zeg ik niet omdat het mijn kindje is hihi;) maar ik merkte dat ze nog vrolijker werd na een nacht doorgeslapen te hebben en zelfs haar slaapjes overdag ging lekkerder met soms een dagje geen slaapje meer maar ach, ze is geen veelslapertje.
    Maar na 2 weken doorslapen (met af en toe wakker worden van een droom maar uit zichzelf weer in slaap vallen) is het weer bal sinds vorige week dus hop, vrijdag naar de huisarts even oortjes na laten kijken.
    Zat dus 1 buisje verstopt met oorsmeer wat dus hetzelfde effect heeft zonder buisje dus druppels meegekregen.
    Vrijdagavond sliep ze weer lekker door maar zaterdag en gisteren dus weer feest en telkens dat pijnhuiltje.
    Zelf ben ik er intussen aan gewent om geen nachten door te slapen want die 2 weken dat ze doorsliep kon ik dat niet omdat je erop gaat liggen eigenlijk maar ik begin dit nu echt sneu te vinden voor mijn dochter! (en ik voel me best machteloos nu)
    Ze is altijd al lief en vrolijk maar na een goede nachtrust zit ze nog lekkerder in der vel.

Wat raden jullie aan?
    Dorst heeft ze niet want dan zou ze wel een slokje water aannemen.
    Dromen doet ze ook niet want dan is het zo'n soort van gedempt huiltje maar ze zit telkens rechtop in bed en bij het oppakken huilt ze ook verder en zit met vinger in der oortjes (dit met vingers in oren doet ze pas sinds ze buisjes heeft trouwens)
    Trek heeft ze ook niet want ze eet meer dan genoeg en ze kan al aardig wat woordjes en duidelijk maken wat ze wilt.
    Gewenning geloof ik niet want ze kan doorslapen.

Ik ben niet voor rustgevende medicatie zelfs niet homeopatisch anders had ik dat allang in huis maar misschien is er een ander oorzaak?
    Laten huilen ben ik geen voorstander van, hoor het wel eerst even aan natuurlijk maar na 10 minuten snikkend huilen ga ik er naar toe tenzij het meteen krijssen is maar dan sta ik in no time naast haar zoals iedere moeder natuurlijk ;)

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat balen dat t maar zo kort geholpen heeft!
    Ik maak op uit je verhaal dat ze toch last van dr oortjes lijkt te hebben (pijnhuiltje, vinger in dr oortje, rechtop zitten etc.). Mogelijk helpen de druppeltjes niet goed. Ik zou weer even een nieuwe afspraak maken bij de huisarts!

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha jaja heel vreemd maar na die laatste pb met jou is het weer begonnen ;)
    Nee maar het lijkt er inderdaad wel op dat het aan der oortjes ligt.
    De HA heeft weer sofradexdruppels voorgeschreven en volgens mij is dat best sterk spul?
    Als het vanavond weer zo is sta ik morgen maar weer bij de HA maar ben erg benieuwd naar ervaringen ook.
    Op een gegeven moment ga je je zo machteloos voelen ZUCHT.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, je wilt andere dingen ook niet uitsluiten he? Je denkt dat je eindelijk alles met dr oortjes wel hebt meegemaakt!
    Mijn man gebruikt ook weleens sofradex voor verstopte oren, maar bij hem werkt t ook slecht. Ik zou idd toch maar weer naar de HA gaan!

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dit is wel een goeie om te horen want hij is immers een volwassene met ervaring van deze druppels.
    Morgen maar even om een afspraak bellen, kan enkel tussen 8 en 9 s'ochtends.
    En voor alles is uitgesloten zalik eens gaan denken aan homeopatische rustgevende middelen denk ik. Geen aanval ;)
    Ben daar zelf geen voorstander van maar daar kan ik ook op terug komen he:p

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedoel je voor de oortjes of voor het slapen?

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor het slapen.
    Ik vind het best eng om mijn dochter iets te geven waardoor ze zou kunnen doorslapen maar dat komt omdat ik niet zeker weet waarom ze niet doorslaapt.
    Je gaat logischerwijs denken aan oorpijn omdat ik haast niet kan voorstellen dat het om gewenning gaat.

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zeker omdat ze al 2 weken doorslaapt lijkt het me nu geen gewenning hoor dat ze nu wakker wordt!
    Ik gebruik nu sinds 2 dagen Kindival van VSM om te kijken of het idd geen gewenning is waardoor ons zoontje elke nacht om een fles vraagt. Ik ga ervan uit dat als het gewenning is dat ie met de Kindival wel door zal slapen aangezien het toch de onrust van de gewenning weg zal nemen.
    Ik heb het idee dat ie wel rustiger slaapt, ik hoor hem minder vaak en tot nu toe kwam hij slechts 1 keer en dan in de vroege ochtend ipv midden in de nacht zoals voorheen. Tegen de honger of in jullie geval oorontsteking zal het niks helpen. Maar aangezien het middel geen bijwerkingen kent zou je het kunnen proberen?

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar zat ik zo ook aan te denken inderdaad maar zal me zo schuldig gaan voelen als het toch niet zou helpen en ik mijn dochter dus nog langer heb laten lopen en heb geexpirimenteerd, dit is misschien gewoon onzekerheid van mijn kant?
    Chamodent is ook homeopatisch en geef ik ook aan mijn dochter maar dit neemt pijn weg (het helpt bij haar goed) maar rustgevende middelen, ik weet niet maar het klinkt zo uhm hoe moet ik het uitleggen, eng haha.
    Je begrijpt me denk wel.

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn trouwens dat je zoontje weer een goeie nacht heeft gehad hey, las het in de topic over kindival.
    Hopelijk zal je zoontje gauw lekker doorslapen, van slapen worden ze groot he ;)
    Tis gewoon sneu voor die kindjes die niet doorslapen (ook voor de ouders by the way)

11. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    O wat een drama zeg voor je dochtertje en voor jullie natuurlijk! Ik ben er met mijn dochtertje een maand mee in de weer geweest en was al kapot, jij al 1,5 jaar!
    Misschien dat je gelijk naar een KNO arts kan, waarschijnlijk staat ze al onder behandeling omdat ze buisjes heeft of niet?
    Maar ik was met mijn dochtertje bij de kinderarts geweest en die vertelde mij dat als haar oorontsteking steeds terugkomt, dat ook te maken kan hebben met een allergie.

12. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.
    Ik denk dat het meer opbreekt als je gewent bent door te slapen en dan ineens een nachtbrakertje krijgt?
    Ik ben niet gewent aan doorslapen dus die 2 weken dat mijn dochtertje doorsliep lag ik eigenlijk nog meer wakker omdat ik ging wachten en moest er echt aan wennen, ben blij dat ik er nog net niet aan gewent was haha.
    Binnenkort een afspraak bij de KA dus leg het daar nog eens voor en wil dat ze haar dan maar gaan testen? Maar op wat?
    Koemelkallergie heb ik het over gehad met de KA voordat ze buisjes kreeg maar dat zou dan minimaal kunnen zijn maar voor de rest nog nergens op getest omdat ze eerst nog buisjes zou krijgen.

Deel Deze Pagina