Wat mee naar ziekenhuis voor baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Romymama, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik ken het bekende lijstje.
    Twijfel alleen nog over een paar dingen.. Ik ben begin juni uitgerekend.

Ik neem wat 2 of 3 setjes mee van verschillende maten. Onze baby is waarschijnlijk gemiddeld.

Rompers.. Kan ik beter zonder of met mouwen doen? Heb namelijk voornamelijk zonder mouwen gekocht. Maar als dit te koud is haal ik natuurlijk wat bij met mouw. Wat denken jullie?

Een vestje of jasje? Is dat per se nodig of is een wikkelcape ook voldoende? Zo niet welke maat kan ik dan het beste kopen? 56?

Wat voor wikkeldoek namen jullie mee? Heb namelijk simpele badcapes maar bijv. ook een mooie van Koeka.

Misschien kunnen we elkaar een beetje op weg helpen!

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Rompers heb ik nooit met lange mouw gebruikt omdat ik het ondingen vind zo'n gefriemel om het rompertje bij de polsen te krijgen daar hou ik niet van,

Paar setjes,lekker dekentje, eventueel eigen fles en voeding, en borgvest ik vond jasjes niet fijn maar borgvesten zo ideaal,

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou zonder mouw doen of hooguit een kort mouwtje. Het is zo'n gefriemel idd met lange mouwen.
    Ik bij romper en truitje wel een vestje doen voor buiten. Vestje kan gewoon in de maat van het setje.

4. Lange mouw, maar dan wel een overslagrompertje. Vond ik prima te doen! Hier had ze ook echt wel lange mouwtjes nodig, gezien ze vrij vroeg was en er veel moeite mee had om haarzelf warm te houden..

5. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik heb ook gewoon een aantal setjes in de zkh tas gedaan. Ik weet het ook niet zo goed. Ik weet niet eens welke maat mijn kindje aanmoet. Ik heb maar maat 50 en 56 meegenomen en een dikker jasje voor het vervoeren etc.
    Slofjes en krabwandjes. Geen idee haha.
    Volgens mij gaan ze denken dat ik daar met een hele garderobe aankom.

Oja de vk zei tegen mij dat ik meerdere mutjes mee moest nemen omdat 1 direct opgaat en vies wordt, en nog eentje voor daarna.. maar dat heb je waarschijnlijk al :)

Ik heb ook maar wat luiers en een hydrofiele doek in de tas gedaan.

6. Linnii

Linnii Actief lid

8 mei 2014
    228
    1
    18
    Zuid-Limburg
    Ik heb 2 setjes kleertjes erin zitten maat 50 én 56
    Vestje heb ik wel in maat 56 dat is toch alleen maar voor vervoer naar huis. Verder heb ik een wikkeldeken mee en extra sokjes, stel hij heeft grote voeten:p
    Rompertjes hier mouwloos en met korte mouw, lang vind ik ook lastig denk ik..

7. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ik zou voor de zekerheid toch ook een rompertje met lange mouwtjes doen als het een koude/grauwe dag is of het kleintje kan zichzelf nog niet goed warm houden is dat toch beter. Ze zijn inderdaad lastiger aan te doen maar in het ziekenhuis kan de verpleegster of verloskundige je vast helpen/ trucje uitleggen.

8. VSC

VSC Niet meer actief

#8 VSC, 28 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2015
    Rompertje of shirt met lange mouwen. Korte mouwen is voor een pasgeborene te koud. De vk kleed de baby aan dus geen gefriemel of gedoe hoor. Ik had maar 1 setje mee en een wikkeldoek voor in de maxicosi. De muts die ik mee had bleek te groot dus kreeg ze er eentje van het ziekenhuis. Mijn dochtertje was 2 dagen te laat maar ze kon haast zwemmen in maat 50/56. Ze zijn bij de geboorte echt zo klein (niet altijd natuurlijk)

Verder heb je niks nodig, ze krijgen gewoon een luiertje om enzo. ;) k had haast niks mee omdat ik van plan was thuis te bevallen. Behalve kleertjes en je eigen spullen krijg je alles van t ziekenhuis. Ook kraamverband bijv.

9. violetta

violetta Niet meer actief

#9 violetta, 30 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2015
    Ik had 2 setjes kleren mee bestaande uit : romper korte mouw, broek,truitje,sokken,slofjes,mutjes. Na geboorte kreeg gelijk mutsje van zkh op kreeg na schoonmaken pas eigen mutsje op dus die werd niet zo vies. Maar vond dat volgende dag mutsje wat groter was waardoor steeds over z'n ogen zakte dit is na uitwassen weer over maar vond 2de muts wel fijn toen. Slofjes ok aangehad. Kreeg wikkeldeken van zkh en kruiken en luiers. Is winterbaby maar heeft zo klein geen lange mouw nodig gehad. Is vooral eigen keus. KUNT ook zeggen neem dun vestje mee voor evt nog over de kleding als te koud is voor baby in zkh. Luiers krijg je ook daar.
    En aangezien onze man gestopt was met groeien in de buik.. Was maat 56 wat ruim (had niks kleiners ivm grote baby zou zijn) maar ook dit geen probleem gewoon mouwtje keertje omgeslagen en broekje en toen zat prima.

Toen naar huis gingen in een dikker vestje met fleece wikkeldoek in mc. Ging prima en warm genoeg terwijl vroor.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik had 2 setjes in maat 50 bij en 2 in 56. We zouden een flinke knul verwachten, maar uiteindelijk met 38+1 bevallen, waardoor hij gewoon gemiddeld was en maatje 50 zelfs aan de ruime kant:)

Verder een vestje maat 56 en een voetenzak in de mc. Ook had ik de mvm wikkeldoek bij, maar die is niet gebruikt. Ik ben savonds bevallen en alleen die nacht in het ziekenhuis gebleven. De volgende dag rond de middag naar huis, dus wikkeldekens van het ziekenhuis gebruikt tijdens voeden.
    Vestje was dus ruim, maar vond het zonde om 50 te kopen voor die korte tijd.

Ik heb de eerste weken alleen rompers met lange mouwen gebruikt, ookal hield de kleine zich goed op temp. Gewoon lekker warm. En met aantrekken goed te doen hoor. Overslagrompertjes van de hema vond ik het fijnste.

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ben in februari bevallen dus ik gebruikte enkel rompers met lange mouw. Niet zo handig idd maar ze moeten in 't begin lekker warm worden gehouden hè.
    Sinds een maand gebruik ik rompers met korte mouwen.

Vestje of jasje tot nu toe ook nog niet gebruikt, heb er nochtans verschillende gekregen maar dat lijkt mij zo een gefrommel met een klein baby'tje en lijkt me ook oncomfortabel.

Ik gebruik in de maxi-cosi de wikkeldeken van Snoozebaby en in de wandelwagen gebruikte ik de Lodger bunker (Enkel voor herfst-winter) en nu gewoon een laken & deken..
    Koeka wikkeldekens vind ik ook heel mooi!

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik ben in februari bevallen en had stretch rompers met korte mouwen. Die rekken fijn mee. Daarover had ik maat 56 shirt met lange mouwen en een lange stoffen broekje. Aan de voetjes sokken en sloffen. Als extra laagje had ik een vest en handschoenen om de handjes. En om het af te maken een fleece deken, gewoon formaat, over de kleine in de maxi cosi.
    Zoontje was 47 cm en we hadden voor de geboorte geen maat 50 kleertjes in huis, wat achteraf wel handig zou zijn geweest.
    1 setje kleding in maat 50 zou ik bij een volgende keer wel in huis halen. Maar dit is puur op de lengte van mij en ml gebaseerd ;)

Deel Deze Pagina