Rotavirus, wat een ellende

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamasu, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Nou mijn dochter is de afgelopen week compleet geveld geweest door het rotavirus. Zaterdag werd ze ineens doodziek, spuugde alles uit wat erin ging, en hele erge diarree. ik vond het vreselijk om haar in no time te zien veranderen van een gezonde dreumes in een uitgemergeld doodziek meisje. Uiteindelijk is ze zondagavond ernstig uitgedroogd in het ziekenhuis opgenomen tot woensdag.
    Heftige ervaring hoor!
    Bleek het uiteindelijk het rotavirus te zijn. Ik had er nog nooit van gehoord maar als je het googlet vind je van alles. Kleintjes tot een jaar of 2 kunnen er heel erg ziek van zijn.
    Nou dat hebben we gemerkt. Ik vond het zo erg voor mijn kleine meisje. Ze is ook behoorlijk afgevallen. Ze was al een kleintje voor haar leeftijd maar nu weegt ze nog geen 8,5 kilo en dat met bijna 15 maanden. De kinderarts vond haar ook wel echt een ukje. Terwijl ze, als ze fit en gezond is, echt kan bunkeren als een bouwvakker. Tussen de middag 3 boterhammen enzo. Maar ik voel me nou als moeder toch op de 1 of andere manier tekort schieten dat ze zo klein is. Alsof ik haar niet genoeg te eten geef ofzo.

Gelukkig gaat het nu echt weer de goede kant op met haar.

Het schijnt te heersen trouwens, dat rotavirus. Hier nog meer arme kleintjes die er ziek van zijn (geweest)?

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Mijn meisje de enige pechvogel die er last van had?

3. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Waarschijnlijk heeft mijn dochter het ook gehad. Mijn vriend en ik ook allebei!
    Wij zijn alle3 ook heeeel ziek geweest (gelukkig niet tegelijkertijd!) en Dewi spuugde ook alles uit en erge diaree...Ze viel ook heel erg af (zij is nl ook een kleintje ook al eet ze als een bouwvakker!..maar ja dan zie je t dus ook des te snel als ze wat minder binnen krijgen)Gelukkig bleef zij wel drinken (is echt een zuiplapje!) en was t dus niet zo erg dat ze naar t ziekenhuis moest zoals jouw kindje. Pfff lijkt me inderdaad heel naar!
    Het is een heel heftig maar gelukkig kort virus.
    Omdat ik t zelf ook heb gehad weet ik dus hoe mijn meisje zich gevoeld moet hebben en das niet best :(

Gelukkig nu weer helemaal de oude!!

4. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Hoi hoi,

Ik kan de ervaring niet met je delen, maar kan me goed voorstellen dat het heel heftig is geweest allemaal. Zo lang in het ziekenhuis, je kindje zo ziek zien. Het valt niet mee.
    Hopelijk gaat ze weer lekker eten als ze zich wat beter voelt, dan kan ze weer wat aansterken.
    Voel je niet schuldig dat ze nu zo klein/ dun is. Dit gaat bij die kleintjes eenmaal snel omdat ze nog niet veel reserves hebben. Ze hebben al de energie nodig om te groeien en zich te ontwikkelen. Daarom vallen ze zo snel af als ze ziek zijn. Zodra ze zich beter voelt zal ze weer wat aankomen.

Sterkte!

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier heeft mijn dochter het drie weken geleden ook gehad, was ook uitgedroogd en is ook midden in de nacht opgenomen. Mijn dochtertje (was toen 9 maanden) is juist een beul van een meid. Ze woog voordat ze ziek was 10 kilo. Maar volgens mij maakt dat niks uit, ze was echt ziek heel haar bolle babybuik verdwenen, ze hing gewoon voor mijn idee lavenloos in mijn armen. :( Ik hoop het nooit en never meer mee te maken, dacht echt daar gaat ze.
    Ik wil alleen even zeggen stevig of slank maak volgens mij niks uit, snap dat je het vervelend vind. Mijn andere dochter was ook altijd een klein mugje, woog op die leeftijd ook zoiets. Schaamde me weleens ik ben zelf echt te zwaar, loop ik daar met zo tenger meisje. Was echt bang dat de mensen dachten van die eet alles alleen op thuis. :oops: Maar ze heeft echt de bouw van mijn man en de jongste nou van mij, arm kind. :D

Gaat het nou weer goed??? Hier heb ik dagen nog getobt met drinken, hoorde haar darmen soms gewoon rommelen. En ze heeft twee weken erg veel geslapen. Gaat nou weer goed hier alleen het verwende gedrag afleren nog. ;)

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    :) Ja precies, begrijp wat je bedoelt!

Het is nog zeker niet over, het is echt een hardnekkig virus en mijn zoontje heeft nu ook al dagenlang diarree. Hij is gelukkig niet zo ziek als zijn zusje was.

Maar ik zal blij zijn als het allemaal weer over is.

Wat jij ook al zei, vond het zo vreselijk om mijn dochter zo doodziek in mijn armen te hebben liggen. Die grauwe huid en ingevallen ogen, echt het engste dat ik ooit gezien heb. Je zag gewoon het leven uit haar verdwijnen. Eenmaal aan het infuus bloeide ze ook weer even snel op, gelukkig!

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ja klink heel bekend, bah.

Gaat het nou weer goed??

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Heeft ons meisje in Jan. gehad. Haar bol buikje veranderde in een ingevallen buikje.
    Ondanks dat ze 8 dagen lang over heeft gegeven en diarree heeft gehad is ze niet uitgedroogd geweest. Plasluiers had ze niet meer, daarvoor had ze te weinig vocht. Maar ze huilde wel met tranen enzo.
    Vervolgens krijgt mn vriend het, maar niet zo lang, een dag of 3 duurde het.

Ons meisje is trouwens ook een spinnetje. Die is nu 19 maanden en weegt iets van 11 kilo.
    En dan is ze ook nog een lange meid, dus dan lijk je helemaal dun.
    Misschien omdat ze een meisje is??? Mijn 3 jongens waren stevige boy's in hun baby jaren.
    Nu is daar niks meer van over. 1 van mijn zoons zou wel 10/15 kilo erbij mogen hebben, die weegt iets van 65 kilo en is bijna 2 mtr. Die ziet er dus magertjes uit. Ongelooflijk als je ziet wat die eet en snoept.

9. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Worden kindjes in Nederland daar niet tegen ingeent?
    Hier wel. Jeetje, wat een naar virus zeg! Ik hoop dat het snel weer beter gaat met jullie kleintjes!

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ja hoor gelukkig alles weer goed hier. Ze is er ongeveer een week goed ziek van geweest en flink afgevallen. Maar inmiddels ook al weer een pond aangekomen, dus gaat de goede kant op!
    Nee er wordt niet tegen ingeent helaas. Waar woon jij dan Debbie, dat ze dat bij jou wel doen?
    Het hoeft ook niet zo te zijn hoor, dat je er zo ontzettend ziek van wordt. De een is er blijkbaar gevoeliger voor dan de ander. Als je het eenmaal gehad hebt, kun je het wel weer krijgen maar dan word je er meestal ook niet meer zo ziek van.
    Ben blij dat wij het in ieder geval weer gehad hebben!

11. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Mylan heeft het ook gehad, mijn vriend doet toevallig al die testen dus we wisten al snel dat het om rota ging.
    Hij bleef goed drinken en at veel fruithapjes, dus zo droogde hij ook niet uit.
    Voor rota geef je een week en dan ineens is het over.
    het is super zielig voor de kleintjes.

in nederland is het inderdaad niet gebruikelijk om hier tegen te vaccineren , geloof in belgie weer wel. maar ja er bestaan velen soorten dus dat vaccin kan niet alles dekken.

hoop dat jullie kleintjes snel opknappen.
    zorg voor veel drinken en eten wat ze lekker vinden en dan uitzingen helaas

beterschap

Deel Deze Pagina