Stijn heeft vandag ongeloofelijk vaak diarree gehad. Ik heb om 21.40 uur ook een afspraak bij de HAP staan. Het is gisteren begonnen. Voordat we naar het kdv gingen had hij al heel zijn fles eruit gespuugd. Op kdv ging dat verder wel goed, maar hij liet wel veel drinken staan. Gisteravond zijn bed ondergespuugd en diarree. Het is echt waterdun met gele stukjes erin. En het loopt meteen uit zijn luier. Dus alles zit meteen onder. Vannacht 2 x diarree en vanaf vanmorgen 7 uur tot nu...ik denk een stuk of 15 x diarree. Ik heb ook al flessen met ORS gegeven, maar ik ben wel bang voor het ROTAVIRUS. Hij heeft ook geen tranen meer en hij kreunt/jammert de hele tijd (buikpijn?) Het is zo zielig voor het manneke. Herkent iemand deze symptomen als zijnde rotavirus of iets anders?
Lucas heeft het ook gehad, ik weet alleen niet of het ROTA-virus is geweest of een 'gewone' buikgriep. Ik weet alleen dat het wel heel erg heerst! Lucas begon dan wel met spugen (7x in 4 uur, echt letterlijk alles met golven eruit) en daarna idd diarree (in een uurtje of 3 ong. 7-8 diarree-luiers). Idd ook bij de SEH geweest, maar gelukkig was het nét niet erg genoeg om hem op te nemen... Het heeft hier in totaal ongeveer een week geduurd voordat hij spuug- en diarreevrij was Sterkte met je mannetje meid, het is inderdaad heel vervelend om aan te zien en voor je kleintje is het ook heel naar!
Onze zoon van bijna 14 maanden is net weer op de been. Vorige week zondag begon hij met braken. Vanaf dinsdag heeft hij alleen maar diarreeluiers gehad. Ik geloof dat jij in 3 dagen tijd ongeveer 35 luiers gehad heeft. Verder braken, alle vaste voedsel wat hij in name. Afgelopen donderdag zijn we in het ziekenhuis met hem beland. Hij is daar nagekeken en mocht wel weer mee naar huis. Sinds gisteren begint hij weer te eten en mega veel te drinken! Of het het ROTA virus is, weet ik niet. Naar lijkt wel op hetzelfde als jou kindje. Mijn man ligt er nu mee in bed. Het heeft ook hier ongeveer een week geduurt. Veel laten drinken, eten is niet belangrijk, gaf de KA aan. Als je het niets vertrouwd, de HAP bellen hoor! Wij zijn ook meerdere malen bij de HA geweest! Heel veel sterkte, het is vreselijk om je mannetje zo te zien!
Dani had vorig jaar met een maand of 6-7-8 *weet t niet precies* het Rota virus volgens de HAP. Hij kreeees het echt uit van de pijn, dagen lang!! Zijn poep was ook waterdun met gele stukjes dat meteen zn luier uit liep. Dat waren de enige symptomen
Het kan het rotavirus zijn, maar ook een ander buikgriepvirus. Heel erg vervelend, mijn dochter heeft het sinds gisteravond ook. Houdt niets binnen, we hopen dat de kleine man het niet krijgt. Goed dat je naar de hap gaat, want dat kreunen, geen tranen meer klinkt niet goed, is hij wel allert? Want dat is heel erg belangrijk, ik ren niet zo gauw naar de ha/ hap maar in dit geval zou ik ook bellen.
Mmmmm In België word het je wel extra gevraagd. Maar mijn zoontje krijgt daar dus de 29e zijn vaccinatie van met de andere samen.
Komt me bekend voor en mijn dochter had toen het rotavirus. Houdt hij de ORS wel binnen. Mijn dochter huilde ook zonder tranen, had geen plasluiers meer en sliep veel en was slap. Ze is ook opgenomen toen en moest 5 dagen in het ziekenhuis blijven. Hopelijk hoeft het bij jouw kleine niet zover te komen.. beterschap!!
Stijn is nog niet uitgedroogd, maar we moeten hem wel heel goed in de gaten houden. Veel drinken aanbieden met ORS erin. Mocht het nog niet beter gaan met hem en hij niet meer wil spelen of dat hij apatisch gaat liggen moeten we direct terugbellen. Of het Rotavirus is kon de arts niet zeggen, maar het zal wel een buikvirus zijn. Maar goed dan nog heel belangrijk om hem goed in de gaten te houden.
Rotavirus is te herkennen aan gele breierige diarree, die vreselijk zuur stnkt! Mijn kinderen zijn vorig jaar opgenomen in het zkh met die virus. De betreffende dag ruim 30 spuitluiers per kind, en de eigen ha en de arts van de hap vonden het nog niet alarmerend. Ze konden ook niet zeggen of het rota was of niet. We zijn toen om 20uur naar hap gegaan en geeist om een kinderarts uit het zkh te zien want zo durfden wij de nacht niet in. Wat mij vooral liet schrikken dat de ka we'll degelijhk vond dat kindjes uitgedroogd waren en dat we net op tijd kwamen. Ze kregen meteen constante vochttoevoer via sonde. En dat terwijl we van de huisartsen gewoon naar huis mochten!
Ja dat heeft mijn zusje(haar zoon toen net een jaar oud.) jaren geleden ook mee gemaakt naar huis gestuurd dag erna op sterven na dood. Dag er na mijn zoon met koortstuip en al. Toen net 2 Dat zonder tranen huilen is wel een teken van uitdrogen. Twee weken terug was mijn dochter ook zo ziek van de buikgriep en ik vermoed ook het rotavirus het rook zo raar herkende het nog van zoonlief en dat wil wat zeggen dat was al een jaar of 8 daar voor geweest. Mijn advies is naar de hap en goed na laten kijken. Succes ermee
Zo weer naar de HAP met Stijn. Hij blijft maar diarree houden. Ik schrok net ook heel erg van hem. Hij zag er zo grauw uit. Hij is zelfs meer dan een halve kilo afgevallen in 2 dagen! Zijn diarree ziet er wel als een gelerige brei uit en het stinkt behoorlijk zuur. Je ruikt het al van een afstand
linda laat je echt niet zomaar naar huis toe sturen hebben ze vorig jaar tot 3x toe gedaan bij onze dochter en bleek ze toch het rota virus te hebben laat een kweek van de ontlasting nemen en ze weten heel snel de uitslag
Als ik jou was zou ik om een doorverwijzing naar een kinderarts vragen / het eisen. Wat je omschrijft klinkt niet gezond! Sterkte.
Nee het is ook niet gezond. En hij valt zomaar in slaap terwijl hij zichzelf normaal gesproken in slaap huilt (10 min) Hij speelt ook niet echt meer. Maar ik ga nu toch echt op mijn strepen staan hoor
hoelaat moet je er zijn? wij hebben ook echt op onze strrepen gestaan en toen is ze ook onderzocht door een kinderarts en die zei ze moet opgenomen worden en aan het infuus en eerst ors 24 uur toegediend krijgen
Eisen dat je wil dat hij gezien wordt in het ziekenhuis! Zijn ze verplicht te doen hoor! Jouw gevoel is altijd goed!
Noor heeft het ook gehad met 5 mnd. Ze hield niks meer binnen en wat er nog evt. binnenkwam liep er gelijk aan de onderkant weer uit. Huilen zonder tranen is een serieuze aanwijzing dat je kindje uitgedroogd is. (evenals een gedeukte fontanel en sufheid of een huidje wat blijft staan). Noor is eerst opgenomen geweest met een ernstige luchtweginfectie en heeft zuurstof toegediend gekregen. Toen het weer beter ging naar huis, maar een dag later begon ze te spugen en kreeg ze diarree. We kregen er niets meer in. Opnieuw naar de SEH waar ze suffig en kreunend weer onmiddelijk werd opgenomen. In een halve dag was ze al uitgedroogd. En veel afgevallen. Onmiddelijk aan de sonde. Gelijk een plaszakje gekegen en de luiers moesten onderzocht worden (urine en fecaliën) onderzoek. Ze is donderdags opgenomen en maandags kregen we de uitslag. Toen ze thuis kwam zijn we nog een tijd met ORS aan de slag geweest. Dat dienden we toe via een spuitje in de mond. Gelukkig namen ze het hier wel serieus en konden we rechtstreeks contact opnemen met de kinder afdeling en kinderarts na de eerste opname. Ook op de SEH werden we gelijk serieus genomen. Fijn was dat hoor. Succes hoor, maar wat je verteld, dan moeten ze je wel serieus nemen. Geen plasluiers, kreunen en suf was hier echt een aanleiding voor onmiddelijke actie.
We zijn nu net terug van de HAP. Hij zit op het randje van uitdroging MAAR hij was nog wel alert vonden ze. Want als ze met haar vingers knipte dan keek hij nog wel. Ja en dan kun je op je strepen gaan staan, maar hier in Nijmegen vonden ze het geen acuut geval voor de eerste hulp. Ze konden in zijn bovenbuikje een klein velletje huid pakken en de voetjes vonden ze ook wat uitgedroogd. Ik heb ook gezegd dat ik bang ben dat er meer uitgaat als dat erin komt. We zijn nu dus weer thuis, maar als ik het zometeen niet vertrouw rijd ik direct door naar de eerste hulp. Ja zeiden ze bij de HAP..... als jet het straks niet vertrouwt dan kom je gewoon weer terug.... ja hallo ik blijf aan de gang met het rijden naar de HAP en vervolgens toch weer terug naar huis met een ziek kind. Ik denk zelf ze ze hier bij de HAP bang zijn dat als ze hem doorsturen en het blijkt toch niet acuut te zijn dat ze dan hun kop krijgen van de eerste hulp. Maar echt ik ga niet meer naar de HAP. Als ik ergens heen ga is het de eerste hulp. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk bij de eerste hulp met melden en komt er dan een kinderarts kijken???