Mijn man is nu naar de SEH met Stijn. Hij was net toch best slap vonden we. We hebben hem net ook ff in bad gedaan van te voren even gewogen. Maar hij is dus 800 gram in 2 dagen afgevallen. Dat is echt super veel voor zo'n klein manneke. Nu kan hij best wel wat hebben hoor. Hij was 9 kilo en nu 8170 gram, maar toch het is niet goed.
Stijn is in het ziekenhuis opgenomen met een matige uitdroging WTF met de HAP daar worden we gewoon weggestuurd!!!! :x:x:x Hij krijgt nu via het infuus ORS toegediend. Ze hebben bloed afgenomen voor onderzoek. Het is dus ff afwachten. Mijn man is nu bij hem. Verder weten we ook nog niks. Ik zal waarschijnlijk vanacht bij hem blijven. Ik ben toch echt heel blij dat we naar de SEH zijn gegaan. Ik vind dat de HAP toch wel vaak fouten maakt hoor. Zelfs de kinderarts was verbaasd dat we tot 2x toe weggestuurd zijn. Nou dan is het toch echt wel nodig om te komen.
Wat?!? Ik kan heel goed snappen dat je mega-pissed bent op de HAP -> zou ik zeker ook zijn! Hopelijk knapt jullie manneke heel snel op meissie. Een digitale knuffel voor jou en hou ons op de hoogte!
Vervelend dat je dat gevoel bij de HAP hebt. De HAP waar ik kwam en daarna mijn huisarts namen ons serieus. Het is ook mijn huisarts geweest die ons toch maar doorstuurde naar het ziekenhuis. En toen werd ze opgenomen en is ze daar van maandag t/m vrijdag gebleven. Oh wat betreft het gewicht zei het personeel en de arts in het ziekenhuis dat het niet zo belangrijk was. Het vocht was belangrijk, voeding komt daarna wel weer wanneer het beter gaat. Heeft hij nu een sonde? Veel sterkte, ik vond het een heftige week in het ziekenhuis.
Ja Stijn heeft nu een sonde. Nu vind ik het wel balen dat ik mijn man heb gestuurd. Vooral omdat ik zelf nu in onzekerheid zit en niet weet wat er precies allemaal gebeurt. Normaal ga ik altijd met de kinderen naar de HA of evt HAp,maar ik was het zo zat dat ik tegen mijn man zei dat hij moest gaan en nu krijg je dit. Pffff vind het wel ff heftig hoor
Oh wat raar. Ik had het ook over de huisartsenpost in Nijmegen. Vervelend dat jij andere ervaringen hebt. Mijn dochter was trouwens ook nog wel alert als ze dat moest zijn. Maar ze was verder een zombie. Ze kon zomaar in slaap vallen (normaal nooit) en ze viel zelfs op schoot in mijn armen in slaap (doet ze ook nooit). Maar de HAP in Nijmegen gaf ons zetpillen tegen het spugen mee, omdat ze nog maar lichtjes uitgedroogd was. We moesten water met ORS geven en de dag erop moest ze het binnen houden en geen diarree meer hebben en anders moesten we naar de huisarts. En sowieso natuurlijk aan de bel trekken wanneer ze suf werd. Maar ze nam ons wel serieus en gaf goed advies. Maar ja er werken natuurlijk elke keer andere artsen.. jij had net de verkeerde denk ik dan maar
Kan ik begrijpen, ben er zelf liever ook altijd bij. Nou bij mijn dochter werd de sonde aangebracht en ze was zo kapot van de afgelopen dagen dat ze vooral veel sliep die eerste avond. Ze had alleen die eerste nacht de sonde eruit getrokken (met sokken aan de handen) Die is die ochtend weer opnieuw aangebracht (ze spuugde nog steeds). In welk ziekenhuis zit hij? Radboud, CWZ? Edit: Wij zaten in het CWZ (Radboud was vol). Ze moest blijven tot ze niet meer spuugde voor minstens een dag. Dan kon ze bij evt. diarree haar vocht zelf op peil houden. Uiteindelijk werd het vrijdag pas dat we naar huis mochten met haar. Uit onderzoek bleek het dat het om het rotavrius ging. Maar bij haar was toch al het isolatiebeleid van toepassing, dus dat bleef van kracht. Nadat haar vochtpeil op niveau was gebracht hadden ze het liefst dat ik een flesje voeding gaf om te kijken of ze het kon binnen houden. Maar elke keer kwam het eruit. En dan nog zo'n 6-10x diarree op een dag. We hebben kleding bij moeten kopen, er viel niet tegenop te wassen Ze hebben 1x voeding via de sonde gegeven, verder alleen maar vocht. Elke keer als ze de fles uitspuugde kreeg ze vocht. En elke diarree luier werd gewogen en dan compenseerden ze weer met vocht (ORS). Ze is wel door die week ziekenhuis volledig van slag geraakt en haar ritme was ze kwijt. Nu langzaam aan begint het iets beter te worden. Maar ja, het was het waard.. ze hebben haar wel beter gemaakt en dat is het belangrijkste
Stijn ligt in het Radboud. Het scheelt wel dat hij niet spuugt. En eigenlijk dronk hij zijn flessen ook gewoon goed. Dus warschijnlijk is er meer uitgegaan als dat erin ging. Terwijl we tussendoor ook nog veel vocht aangeboden hebben. Mijn man belde net. De uitslag van het bloed was er. Hij had een wat hoge bloeddruk en er zaten zouten in (dit laatste duidt ook op uitdroging). Ze gaan om 1.00 uur een flesje proberen en als dat goed gaat zou hij naar huis mogen, maar mijn man zegt ik ga hier liever die paar uur tot de ochtend op een strecher liggen aangezien we dan zeker weten dat het goed zit.
Oh, nou dat is tenminste nog wel iets positiefs. Beter dat hij niet erbij spuugt, dan gaat het nog sneller (uitdroging). Hopelijk gaat het goed en kan hij morgen naar huis. Stretcher? Oh dacht dat je een ziekenhuisbed zou krijgen als ouder. Had ik bij het CWZ wel, slaapt denk ik wat beter Beterschap voor de kleine en hopelijk is hij snel opgeknapt!
Net weer wat gehoord. Er waren nog wat andere artsen naar Stijn komen kijken, maar die waren best van hem geschrokken. Hij lijkt meer uitgedroogd als dat de testen aangeven. Hij krijgt nu een infuus en gaat aan de monitor. Ook krijgt hij een catheter om zijn urine op te vangen en zo die waarden te meten. Waarschijnlijk ligt hij nog wel tot woensdag in het ziekenhuis. Pfff zo zit je samen thuis en zo ligt Stijn in het ziekenhuis.
Even een knuffel voor jullie ! En heel veel beterschap voor de kleine man. Wat een verschil zeg op de foto's
jeetje zeg. Hier het zelfde verhaal 1,5 week geleden en 4x bij de HA en HAP geweest maar steeds weg gestuurd. Sem was ook meer als 10% afgevallen. En iedereen maar zeggn oja hij is nog wel alert dus het valt wel mee. Nou na de weet ik veel hoeveelste diaree luier en een maaltijd die er weer helemaal uit kwam weer de HA gebeld dit keer kregen we een vervangende en die wees ons gelijk door naar de SEH de KA vond het ook uitgedroogd en moest direct aan een sonde. Ik kan er nog boos om worden hij was helemaal grauw van kleur geen buik meer ingevallen ogen enz. Hij kreeg ook steeds blauwe handen en voeten heel eng... Hopelijk is je kleine ventje er snel weer bovenop! Oja wij moesten op aanraden van de KA 2 weken over op soyamelk om zijn darmen tot rust te brengen en hij was toen snel van de diaree af
oh bah dit verhaal komt me zo bekend voor . Heb het zelfde meegemaakt met mijn zoon Sen vorig jaar , Hij was al 3 dagen aan het spugen en had dunne luiers . eerst heb ik hem zelf ors gegeven en at hij nog wel maar na 2 dagen niet meer en alles wat erin kwam vloog er net zo snel weer uit welke kant dan ook . toen heb ik de HA gebeld en die assistente zei ja denk je dat jou kind de enige is die spuugt en diaree heeft ??? uuuh nee maar 2 dagen is wel n poos voor zon klein mannetje en toen hingen ze op :S om 17:30 heb ik toen de HAP gebeld en die zeiden dat we nog even door moesten gaan met ORS en morgen om 9 uur bellen hoe de nacht gegaan was en bij nood gewoon komen en niet bellen . zn huid veerde ook niog terug op zn handje dus dacht nou die is niet uitgedroogd , weet ik veel dat je naar t buikvelletje moet kijken ... Het leek goed te gaan en Sen begon weer te lachen en spelen maar toch zag hij er niet helder uit zn oogjes lagen heel diep in zijn oogkassen dus toen ben ik naar de HAP gegaan en kreeg ik n preek van hier tot gunter waarom ik zolang gewacht had om te komen .... huh? Sen was dus wel super erg uitgedroogd en is 4 dagen in t ziekenhuis geweest , eerste dag 5 liter ors naar binnen gewerkt , bvloog er ook weer net zo hard uit , toen n sonde en infuus en geen voeding gehad al 2 dagen toen . hij had zo erge dorst , zou zelfs slootwater drinken hij werd helemaal woest als hij geen drinken had na 3 dagen en 20 liter ors verder ging t eindelijk beter maar zn darmen lagen stil , dus moesten we weer helemaal opnieuw beginnen met eten , kreeg dus eerst neocate voeding 10 cc per uur pfff en na 6 uur 10cc ging het steeds 10cc omhoog hij bleek ook het rotavirus te hebben en heeft het doorgegeven aan onze hond die begon ook te spugen en spuiten terwijl Sen in t zkh lag en die hebben we 5 maart vorig jaar in laten slapen omdat hij helemaal op was door t virus :S Heel veel sterkte voor jullie en je kindje en hopelijk is hij snel weer thuis ,
Hoop dat de nacht goed is gegaan en jullie kleine ventje snel opknapt. Super goed dat je naar de EH bent gegaan. Liefs~!
De uitdroging van Stijn is onder controle. Hij had straks alweer wat babbels. Hij is nog behoorlijk zwak hoor, want hij valt als een kleine baby weer snel in slaap. Alleen Stijn had nog zeer weinig geplast. Nu bleek dat het catheter er niet goed is zat en er zat bloed aan het catheter. Toen het catheter eruit was kwam er behoorlijk wat bloed uit met kleine stolseltjes. Met de echo in zijn blaas gekeken en er zat 60 cc in, maar het kwam er niet uit. De KA gaf stijn een uur de tijd om zelf te plassen, maar na dat uur nog geen plas. Dus weer met de echo kijken en er zat 70cc plas in zijn blaas. En toen ineens plaste hij (35cc) konden we op de echo zien. Hij had er wel moeite mee dus nu houden ze hem goed in de gaten en anders tijdelijk een buisje via de buik in de blaas om de druk van zijn blaas te halen. Pfffff nu is eindelijk de uitdroging onder controle krijg je dit erbij omdat het catheter en niet goed in zat en daardoor is de plasbuis beschadigd. Echt zo zielig voor het manneke. Hij krijgt vanavond weer voor het eerst een flesje met 150cc erin. ben benieuwd hoe dat gaat
Meissie, heel veel sterkte !! Wat een gedoe met dat hele HAP verhaal zeg !! Ik hoop dat je mannetje snel weer opgeknapt is en dat hij gauw weer bezond en wel naar huis mag om weer fijn in zijn eigen bedje te slapen en met zn speelgoed te spelen!! Liefs Sassie