Wat doen jullie bij baby die constant op buik draait?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hummeltje83, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha beetje luxe probleem maar ukkie draait steeds op zn buik in box of speelkleed.
    Op zich is dat geen probleem maar na een tijdje wordt hij moe en legt hij zn hoofdje met neus in de deken of boxkleed en is het een hoop gejammer. Ik leg hem dan vaak weer op zn rug maar zodra ik me omdraai ligt hij weer op zn buik. Doordat hij dan al moe is houdt hij zn hoofdje steeds minder lang omhoog dus elke keer gaat hij jengelen wat natuurlijk ook logisch is.
    In de wipper zit hij niet zo graag. Dat omrollen dat hij gerust 10 of 20 keer achter elkaar en soms is dat wel eens onhandig.. durf nietzo lang de kamer uit om bv mijn zoontje even verschonen of op bed te leggen.

Zoals ik zei dit is een luxe probleem en zet hem gerust even in de wipper als ik mn handen vol heb. Maar vroeg me af of anderen hier oplossingen voor verzonnen hebben?
    Bv een rolletje onder oksels of is dat juist slecht?

2. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Niks eronder doen hoor. Is gewoon een kwestie van wachten totdat hij ook weer terug kan rollen. Even vervelend, maar wordt vanzelf weer beter.:)

Oh ja, wat wij wel eens deden, dan legden we de kinderen aan de kant waar ze naar toe rolden in de box, zodat ze niet konden omrollen, totdat ze weer een stukje verder waren verschoven. ;)

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik had dat ook met onze dochter, zodra die kon omrollen is ze verder gaan leven op haar buik. Niets aan te doen helaas

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vooral helpen met terugrollen naar rug, niet terugleggen. Dan zal ie eerder doorhebben hoe dat werkt en ben jij sneller van het terugleggen af :)

5. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx voor de reacties. Helpen met terugrollen doe ik ook.

Ben natuurlijk heel blij dat hij zo goed al draait. De wereld vind hij op zn buik ook veel leuker haha.

6. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Lijkt me lastig! Geen advies hier, ik sluit me aan dat het om een fase gaat en hem helpen met terugrollen het beste is. Wij wachten op het moment dat onze dochter gaat rollen. Heeft ze nog maar 1 keer (per ongeluk) gedaan. Ik vermoed als hij zo snel is dat hij ook snel sterk genoeg is om weer terug te rollen. Het blijft even lastig natuurlijk, succes!

7. Koon

Koon Niet meer actief

Hier hetzelfde. Hij rolt steeds naar zijn buik en is dan gefrustreerd dat hij niet vooruit komt. Steeds dat kontje omhoog om te kruipen, maarja dat lukt natuurlijk nog niet. Ook terugrollen niet, dus daar helpen we hem maar (100x per dag) mee.
    Geduld is een schone zaak. Zowel voor moeders als voor zoonlief ;)

8. adi

adi Niet meer actief

Lekker op de buik laten, als hij zn hoofdje niet meer omhoog kan houden kun je die opzij leggen zodat ie op de buik kan rusten.
    hier lagen ze veel met een bankkussen onder de borst, zo lagen ze veel meer schuin en konden dat langer volhouden.
    en bij terugrollen altijd laten zien hoe hij dat zelf kam doen (dus armpje onder de borst en langzaam zijn heupen omrollen, zodat de rest van zn lichaam zonder hulp terugrolt)

Deel Deze Pagina