hoeveel koorts mag ons mannetje hebben na zn enting? hij is er heel erg ziek van en de koorts loopt flink op... wanneer ist tijd om de huisarts in te schakelen?
Het consultatiebureau heeft mij verteld dat als de koorts boven de 39 komt dat ze dan een paracetamol zetpil ( 65 miligram) mogen hebben.
hij heeft net sinaspril gehad omdat de zetpillen er direct weer uitkomen (hij heeft na zn enting opeens vreselijke diarree, overgeven, onophoudelijk krijsen, koorts... pfff)
bij ons zeiden ze ook met 39,5 een zetpil, weet niet hoe hoog de koorts is bij je kindje? maar bij 40 zowiezo huisarts bellen of indien niet aanwezig, huisartsenpost! wil je niet ongerust maken, maar als je kindje 40 heeft MOET je een arts radplegen, dit is namelijk niet goed. Kan natuurlijk door van alles komen, dus is niet meteen levensbedreigend, maar wel als er niets mee gedaan word
Bij ons zeiden ze boven de 39 graden koorts arts raadplegen want het kan ook dat het niet aan de enting hoeft te liggen.. Er is tegen ons ook gezegd dat als je kindje onder de 3 maanden is en hij heeft koorts je altijd contact met een arts op moet nemen.. Groetjes
bedankt allemaal voor jullie snelle reacties, wat fijn toch dat er hier zoveel lieve mama's zijn op t forum
ik heb toch nog ffies afgewacht en de sinaspril lijkt wel wat te doen... hij heeft een half uurtje geslapen, krijst niet meer zo erg en zn koorts is ook wat gezakt. hij blijft wel rare ontlasting houden (andere kleur dan anders en met allemaal 'stukjes'). ik hou het goed in de gaten!
Ben ook wel benieuwd hoe het nu met hem is...! Weet je al iets meer? Heb je de H.A. nog gebeld? liefs, misspuma