Negatieve samenlevingstest

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vanilia, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hallo meiden,

Afgelopen zaterdag, dag 9 van mijn cyclus heb ik een samenlevingstest gehad. Deze was helaas negatief (ik had al een voorgevoel).
    Er was wel zaad te zien maar geen enkele levende.
    Ik heb zelf ook gekeken en zag genoeg spikkeltjes maar allemaal levenloos dus :rolleyes: .
    De gyneacoloog had het gelijk over IUI en dat dit de enige oplossing is.
    We kunnen dus als het goed is binnenkort (toch) met IUI beginnen.
    Maar mijn man gaat over 2 weken naar het buitenland voor zijn werk.
    Wat een pech, wat een pech....
    Wie heeft trouwens ook een negatieve test gehad, dus dode zaadjes, maar wel spontaan zwanger?
    Op zich is het ons wel een keer spontaan gelukt ook al heb ik 'vijandig' slijm en mijn man zwak zaad (wat een combi heh?...)

Liefs Vanilia

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Volgens mijn gyn is zon test een beete achterhaalt
    Maar een voordeel voor jou je mag aan IUI beginnen en dat wou je graag meid.
    ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Dank je wel lieve meid.

Ik waardeer je woorden heel erg vooral omdat jij het zelf ook verschrikkelijk moeilijk hebt.
    Ik wens jou ook ontzettend veel succes toe meid.
    Soms is het gewoon niet eerlijk hoor....

Liefs.

4. ik heb afgelopen donderdag een samenlevingstest gehad en die was niet positief maar ook niet negatief, dus een paar levende.
    mijn vorige test was wel negatief.
    het kan ook zijn dat de dag verkeerd was , ze zeggen dat het het beste is als je een positieve ovu test hebt en dan de dag erna want dan is het slijm het beste toegankelijk.
    maar gelijk kunnen starten met iui is ook niet verkeerd.
    succes ermee meid

en wat danjo ook zegt mijn gyn zei dat dus ook van de week dat ze in de toekomst de samenlevingstest willen gaan afschaffen en gewoon naar de andere onderzoekuitslagen gaan kijken, want volgens hem geeft zon test toch geen 100 % duidelijkheid, want een negatieve test hoeft niet te betekenen dat je niet zo zwanger zou kunnen worden

5. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Vanilia,

Wat balen meid dat de samenlevingstest negatief is........maar misschien ook wel een opluchting dat je met IUI kunt gaan starten. Op een gegeven moment wil je ook verder, zo ervaar ik het tenminste.
    Ik heb je wel wat positiefs te melden.
    Bij mijn zoontje had ik destijds ook een negatieve samenlevingstest, met geen enkel levend zaadje. 2 weken bleek dus dat ik wel zwanger was. De gyn stond ook raar te kijken.

Succes en laat je me weten wanneer je met IUI gaat starten

Liefs Maaike

6. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ik heb 2 samenlevings testen gehad en bij de eerste was er geen enkele zaadcel aanwezig
    en bij de 2de test waren ze er volop

heel veel suc6 met de IUI

7. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik heb nu 1 negatieve samenlevingstest gehad, 2 onbewegelijke zaadcellen gevonden. Het zaad van mijn hubbie is wel goed bleek uit onderzoek. aankomende maandag krijg ik er weer een sltest, ben benieuwd wat daar de uitslag van zal zijn.

Als hij positief is dan heb ik 50% kans op een natuurlijke zwangerschap en moeten we het nog een half jaar gaan proberen.
    Als hij negatief is dan hebben we nog 25% kans om op natuurlijke wijze zwanger te worden. Ik heb een folder over IUI meegekregen en ik moet het hier over gaan hebben met mijn vriend.

8. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Meiden bedankt voor jullie antwoorden.

Op zich ben ik niet super teleurgesteld ofzo. Ergens had ik al een beetje een vermoeden dat het niet alleen aan het zaad van mijn man kon liggen (2 jaar bezig namelijk en precies na 24 maanden èèn keer zwanger).
    Dus wel logisch als het inderdaad zou kloppen dat ik vijandig slijm heb.
    Maar zo'n sl-test is wel een beetje dubbel. Maar ik ga er denk ik maar vanuit dat het wel zo is.

Ik ben allang blij dat we nu wel in aanmerking komen voor IUI. Heb ik tenminste iets om naar uit te kijken.

Meiden, jullie ook super veel succes. Hoop dat we niet lang meer hoeven te wachten!

Liefs.

9. dsnk je wel jij ook succes verder

10. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoi Vanilia,
    Bij ons was de sl-test ook niet goed (alles dood in combinatie met slechte zuurgraad, bij rekbaar slijm en eitje van 21 mm). Tja...
    Ik hoop je ook straks te kunnen vertellen dat ik wel zwanger ben, maar denk het niet. Ik ga volgende cyclus ook met IUI beginnen, in eigen cyclus.
    Erg spannend.
    Veel succes meid!

B.

11. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Vanilia,

Jammer dat het niet goed was en aan de andere kant erg fijn dat je weer in aanmerking komt voor IUI. Hoop dat jullie snel mogen starten!

Deel Deze Pagina