help! mijn man is vervelend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xpeetx, 9 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xpeetx

xpeetx Lid

8 nov 2007
    18
    0
    0
    hallum
    ben 21 weken zwanger en de babykamer is nog niet af.
    in principe heeft het nog geen haast, maar wil het graag af hebben.

zo heb ik mijn man, al tig keer gevraagd of hij zijn tempo wat wil verhogen.Maar meneer vertikt het.
    hij heeft andere dingen die " belangrijker" zijn ofzo.
    het is alleen een kwestie van afwerken.

Op het moment ben ikzelf begonnen met het kamertje, en krijg gelukkig hulp van mijn ouders. heb zelfs al de vloerbedekking besteld dat over een week komt om druk achter mijn man te zetten, maar ik vind het niet leuk zoals het moet om hem aan het werk te krijgen. en zijn humeur word er ook niet beter van. ik heb met hem gepraat, maar daar kwam niet veel uit.

zo dat is er ook weer uit, is er nog iemand met advies?

groetjes,
    peet

2. RomyHennie

14 okt 2007
    65
    0
    0
    verzorgende
    utrecht
    Ik ben zelf over 3 dagen jarig en heb tegen de mijne gezegt dat ik zo graag zou willen dat het voor die tijd af was. Zodat we het vol trots aan onze visite kunnen laten zien...
    Dat hielp echt! het is nu helemaal af en de meubels komen volgende week!

3. winniethepoeh19

winniethepoeh19 Niet meer actief

hoi meid
    hier is er net zo 1 mijn vriend wil totaal niks doen. heb ook al
    paar keer wat aan heb gevraagt. om wat te doen en heb nu alles zelf gedaan van de baby kamer. enigste wat ik nog moet doen is de gordijnen en dan heb ik hem helemaal alles zelf gedaan .
    mijn vriend werd ook alleen maar boos als ik er steed om ging vragen zijn auto en de computer is ook belangrijker. en hij kijk ook totaal niet naar me om sinds ik zwanger ben.
    heb zelf ook de box en zo getild en in de kamer gezet dus ik weet hoe je voelt dat die niks uit vreet

mvg winniethepoeh19

4. Tifaatje

Tifaatje Lid

15 jul 2007
    34
    0
    0
    Lerares
    Belgenland
    Ach nog tijd zat... jaagt manlief toch niet zo op ;)

5. Writer

Writer Niet meer actief

pffffff ik had het ook , maar het kom echt wel goed , zolang je vaak erover begint iriteren ze zich van :( ik had bij dochter ook zo gevoel dat alles snel af moest zijn ,in 20 weken wou ik alles al klaar hebben , met veel gezeur en gedoe is het eind 20 weken klaar ,deze keer zei hij als je mij niet opjaagt doe ik vanzelf wel , dus heb zo gelaten , heeft hij in een week tijd alles gedaan ook eind 20 weken dus geen haast en zeg hem op zo lieve manier dan doet hij het zeker :D

6. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ja, mannen...
    Die van mij was nog met de babykamer bezig toen ik lag bij te komen van de keizersnede, hihihihi.
    Was wel heel vervelend voor mijn nesteldrang hoor, maar het is allemaal goed gekomen!

Groetjes, Mirelle.

7. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    O, dat kan zo irritant zijn. Ik weet helemaal wat je bedoelt. Je wilt iets zo graag gedaan hebben en het lijkt hem echt niet te interesseren!

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd heel veel geleerd heb over mannen. Ik merk dat hij zich niet gerespecteerd voelt wanneer ik hem steeds op klusjes wijs. Hierdoor krijgt hij het gevoel dat ik hem niet vertrouw en respecteer. Wanneer ik hem de ruimte geef het op zijn manier en tijd te doen dan gaat het (vaak) ook goed, maar net iets anders dan ik het zo doen. Maar ja, wie zegt dat mijn manier de enige juiste is ;)

Ik heb ook superveel aan het boek "wat vrouwen moeten weten over mannen" van Shaunti Feldhahn gehad. Ik begrijp hem opeens veel beter. Aanrader!

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Er zijn maar weinig mensen die bij 21 weken zwangerschap de babykamer al afhebben.
    Alleen al omdat de kamer vaak nog niet eens geleverd is.

9. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Jente
    Dit is inderdaad echt een supergoed boek. Ik heb het ook en nu ik jou erover hoor, denk ik dat ik het nog maar eens ga lezen! :)

10. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Mijn mannetje wil wel graag de babykamer klaar maken maar we hebben de sleutel van ons nieuw huis nog niet, die krijgen we pas 29 nov. Dan pas kunnen wij met de babykamer aan de slag. Babykamer is al wel besteld maar is er nog niet. We weten al precies hoe we het willen hebben. Hihi tref ik het met mijn mannetje.

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Mijn vriend was ook zo. We hebben na de 20 weken echo alle spullen gehaald toen meneer nog geen zin had om gelijk te beginnen. Heb ik dezelfde kleuren op water basis gehaald en heb met HG spul "geschuurd en toen hij 2 weken weg was voor zijn werk en vrolijk zei zo schatje ik heb een week vrij gevraagd om de babykamer te maken zei ik ga maar boven kijken want die ... kamer heb ik zelf al gemaakt . Ik was 23 weken zwanger haha en hij was klaar en pff wat duurde het toen lang dat er eindelijk dat hummeltje in lach

12. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    :confused: Wij hebben hem vorige week pas afgemaakt en dan vind ik nog dat we ruim op tijd zijn... De babykamer 'hoeft' pas met 36 weken klaar te zijn van de verloskundige. Uiteindelijk bepaal je dat natuurlijk lekker zelf, maar geef je man wat lucht zou ik zeggen.

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ons kamertje is vandaag helemaal klaar gekomen.
    Ik begrijp TS wel,niets is leuker om iedere dag even een kijkje te nemen in het babykamertje,de gewassen kleertjes in de kast te leggen ect.
    Ik ervaar het als een een soort van voorpret ;)

14. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hahahaha die nesteldrang he! Ik had het ook heel sterk, alles moest af en zo snel mogelijk! Ik was alles al aan het uitzoeken en hij deed geen moer! Maar ja mannen zien het op dat moment niet zoals wij het zien, wij hebben last van hormonen en zij denken : "wat is er nou, we hebben toch alle tijd!" je hebt tenslotte als je 20 weken bent, nog 20 weken om je kamertje af te krijgen, zo zien zij het!

Maar goed als je hem wat minder opjaagd zal hij het wel doen denk ik!

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Die mannen, wie zal ze ooit leren kennen...
    Maarja, ik vermoed dat ze datzelfde van ons zeggen. ;)

Ik denk inderdaad dat je nog tijd genoeg hebt, Peet, maar als je zelf die drang hebt, en je man/vriend nog niet, dan kan dat flink botsen ja.
    Hier hadden we het een beetje andersom.
    Ok, we zijn vroeg begonnen met de babykamer, dat wilden we allebei, omdat we bang waren dat ik me verder in de zwangerschap niet goed meer zou voelen (door leeftijd en diabetes). Ook onze eigen slaapkamer kon wel een opknapbeurtje gebruiken, dus die hebben we meteen aangepakt. Dus het babykamertje en onze kamer waren af met 21 weken, heeeeeel ruim op tijd dus.

Maar toen kreeg manlief nog allerlei plannen: Eigenlijk was de hal ook niet meer zo zo netjes, en oja, de overloop konden we dan ook wel gelijk meedoen. En als we dan toch bezig waren konden we ook nog wel de badkamer wat opknappen.... Pffffffffffffffffffffff! :rolleyes:
    Toen heb ik gezegd: dat wil ik allemaal niet meer! Ik wil de laatste maanden niet constant in de verbouwingsrotzooi zitten en steeds werklui over de vloer! Ik wil nu rustig babysokjes breien en kleertjes en dekbedjes naaien, en geen timmerstof meer wegruimen!
    Nu zijn we overeen gekomen dat we alleen nog een nieuwe douchebak in de badkamer krijgen, en that's all! De rest laten we mooi zitten. Volgend jaar is er weer een jaar, en anders nóg maar een jaar later.
    Dus tja... ook mannen kunnen van die rare nesteldrang hebben. 8)

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Oja, nog vergeten:
    Mijn nicht is nu 25 weken zwanger van een tweeling, en ze hebben al twee jongens van 2 en 4. Ze kan zelf nu al weinig meer beginnen doordat ze al erg zwaar is!
    Over 2 weken moet er nog een zolderkamertje getimmerd worden voor de oudste, daarna gaan de ouders naar het leeggekomen kamertje, en dan moet de ouderkamer nog gereedgemaakt worden voor de tweeling!
    Over stressen of laat zijn gesproken! :confused:

17. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    Wij zijn pas begonnen toen mijn verlof inging. Nu 3 weken geleden is het kamertje af, hoewel... Mijn man is op dit moment nog bezig dubbel glas te zetten in het kleine zijraampje van het babykamertje. en ik ben vandaag uitgerekend. Er zit nu nog een plaat hout voor het raampje. Je ziet het, het kan altijd nog later, ha ha.
    Opjagen had in mijn geval ook geen enkele zin.

18. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Oh, wat heerlijk dat andere zwangere vrouwen zich daar met 20 weken ook druk over maken. Ik vond mezelf een zeur (inmiddels 22 weken zwanger en loop me hier nu 4 weken druk over te maken). We hadden een aannemer gehuurd voor onze badkamer, en het verplaatsen van muren om de babykamer te realiseren. De badkamer is al een maand klaar en hij zou "later" komen voor de rest, als hij bij andere mensen niet meer verder kon met dakopbouwen en ander buitenwerk. Want wij hebben toch nog tijd zat...
    Dat contact loop via mijn man en ik krijg er de zenuwen over, wil zelf niet staan behangen met een megabuik straks en dan nog "gezellig" moeten winkelen om alle andere babyspullen enzo te kopen. Maar beide mannen (aannemer en de mijne) zien het probleem niet zo. Maart is nog zo ver weg, vinden ze... :(

19. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Ik ben over 5 weken uitgerekend, en tot nu toe is het huis nog een troep. Zou allemaal volgens mijn schat af zijn voor mijn verlof. Babykamer half klaar. Huis zou afgeschilderd zijn, wc en toiletvloer zou betegeld zijn. Ik heb er slapleloze nachten van gehad, maar laat het nu los. Wil er niet nog meer 'ruzies' aan wijden. Het is zijn huis, over 6 maanden gaan we verhuizen. Hij zoekt het maar uit, hoe hij zijn huis wil verkopen/verhuren.
    Als ik beval is alles in huis. Gewoon door blijven ademen. Ben benieuwd of het afkomt. Begin er niet meer over, maar leuk is anders...
    Verder is hij de grootste schat die er is.

20. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    bij mij is het andersom!
    man is vrachtwagenchauffeur en werkt af en toe 60 uur per week, maar als meneer een dag vroeg thuis is gaat hij meteen aan de babykamer verder.
    af en toe moet ik tegen hem zeggen van 'doe nou eens rustig aan' .

Deel Deze Pagina