Ok ik ben zelf ook jong geweest en was echt geen heilig boontje! 8) ....Maar:in mijn tijd(ben jawel 25 ) hoorde het kapot gooien van flesjes,grafiti spuiten op speeltoestellen,peuken gewoon van je af gooien etc etc etc NIET bij een avondje gezellig hangen met zijn allen!en dan hingen wij toch met een groep van 20 a 25 man....Dit soort dingen gebeurde gewoon niet, je sprak mekaar daar ook op aan als het wel dreigde te gebeuren.....Ik erger en irriteer mij echt mateloos dan ook aan de groep die hier de speeltuin terroriseert en ervoor zorgt dat onze kindjes uit de straat daar niet veilig kunnen spelen zonder het risico te lopen zich te snijden aan glas of iets dergelijks.....en de politie doet er niets tegen echt heel irri! Zo dat lucht op!
ook ik ben jong geweest, en ook ik ben een "hang jongere" geweest.... maar het hangen stopte bij ons met het met zijn allen op een of andere plek hangen, lol maken (geen dingen slopen of wat dan ook) beetje flirten etc etc.... tuurlijk waren ook wij mensen tot last, wij mochten niet eens samenhangen omdat we te hard praatte of te veel lawaai maakte... maar ja als je dat vergelijkt met nu
hier zijn ze erg gefocest op hang jongeren , hier in het dorp mag je niet met meer dan 3 hangen gebeurt dat wel worden ze uit elkaar gehaald ook noteren ze hier gegevens van hangjongeren voor eventuele schade die ze toebrengen zover ik weet is de groep waar mijn kids in hangen geen slopers of klierders ze hangen gewoon lekker bij elkaar voor lol en de kles en daarbij hangen ze naast het politie buro hahahaha dus laten ze het wel uit hun hoofd wat te slopen iod maar wil wel dat ze om 21.00 binnen zijn want laat over straat slierten heb ik dus een broertje aan dood vind het zelf ook niet zo prettig dat ze hangen maar ja , zelf deed ik het ook vroeger alleen niet s'avonds
hadden jullie vroeger asbakken bij jullie? want wij deden vroeger geen graffiti (weet wel van jongeren die het wel deden, jaren 80 he ) maar er werd ook gerookt, en die peuken werden ook weggeworpen. waar ik me hier aan erger is, dat volwassen mensen hun honden overal uitlaten. en dus ook bij school, en speelvelden (terwijl vlakbij een uitlaatplek is) en de politie zou er wat aan moeten doen, maar ik vind hier ook een grote taak voor de ouders weggelegd. heb soms het idee dat die het wel fijn vinden dat hun kinderen buiten zijn, zodat ze zelf rust hebben. je hoort te weten waar je kinderen zijn, en ze hier op aan te spreken.
O ik weet er alles van, waar ik woonde voor me trouwen, hadden we achter onze tuin een speeltuintje, daar zaten ook altijd hangjongeren, en wat niet zo leuk was, was dat ze allemaal hun drugsspuiten e.d rond lieten slingeren, waar de kleinen kindjes lekker aan het spelen waren. Op een keer is het uit de hand gelopen, moesten de buurtbewoners ook soort pleinwacht houden, elke keer politie erbij en na een tijd, vonden de jongeren het niet meer leuk dat er zo op ze gelet werd, en jawel ze verdwenen en zijn nooit meer terug gekomen.
wij hebben hier in het dorp samenscholingsverboden op hangplekken en daar treed de politie echt op. Natuurlijk blijven er altijd wel hangplekken en hangjongeren maar zolang ze geen anderen lastigvallen maakt het mij niet uit. Wel jammer dat sommigen zich bedreigd voelen door een hang groep en er niet langs durven lopen.
Ben het met je eens dat hondenbezitters (heb er zelf 2) wel moeten uitkijken waar ze honden laten poepen en als het in de weg ligt effe opruimen. MAAR we betalen ook veel hondenbelasting en die hangsloopjeugd zorgt ervoor dat we nog meer gemeentelijke belasting moeten betalen om de rotzooi op te knappen. Van mij mogen ze ze hard aanpakken, beetje mentaliteit kan geen kwaad. Of de gemeente moet meer alternatieven bieden..........
Whahaha, in het dorp waar ik vroeger woonde werden wij altijd de bridge boys en girls genoemd, omdat wij altijd samenschoolden bij de brug ! En niemand die daar problemen mee had gelukkig..... Er is de laatste tijd ook wel veel veranderd hoor, tegenwoordig kunnen ze niet meer zonder keiharde muziek, drugs, noem maar op. Waar ik nu woon hebben we er weinig last van. Er is wel een speeltuintje waar af en toe wat jeugd rondhangt, maar ze zorgen gelukkig niet voor overlast. Wij hebben een jongerenvereniging hier, waar veel van die tieners tijd doorbrengen, ideale oplossing ! En ze zijn ook nog eens heel behulpzaam, want ze doen boodschappen en tuinieren voor de oudere mensen.
kan ik me niet herinneren, in ieder geval gingen daar de peuken niet in. trouwens als ik kijk naar volwassenen die op straat hun sigaretje roken, dan zie ik ook dat ze dat gewoon op straat gooien. ik zie eerlijk gezegd nooit iemand dat in een prullenbak gooien. (krijg je ook weer brand van) maar je hebt van die kleine meeneem asbakjes
eerlijk gezegd vind ik dat als het geen officiele uitlaatplek is, dat het altijd opgeruimd moet worden. heb je wel eens geroken hoe een grasveld ruikt nadat er gras gemaaid is? en wat betrefd de slopende jeugd, vind ik ook, harder aanpakken. hier in de buurt hebben ze een hanghuisje gekregen. ohoh wat leuk, kratten bier erin en slopen maar. het huisje word steeds opgeknapt ook nog. die ouders snap ik niet, die laten hun kind daar rondhangen... (of mischien zijn ze blij voor de rust in huis)
Ik wil hier wel even op reageren,zelfs al gedragen ze zich,nog vind ik het supper irri.Bij ons in het dorp zijn ook hangjongeren, maar ook ''hangbejaarden'' die staan dan met hun scootmobiel en rollater ook behoorlijk in de weg,vooral bij de apotheek en bij de postbank,staan ze daar gezellig te kleppen en te kijken hoe de nieuwe ondergrondse parkeergarage word gebouwd hier, ook dat is gewoon superlastig.Voor elke gelegenheid is een geschikte plek,voor jongeren een of ander buurthuis,maar ook voor de oudjes is er een trefcentrum..
Praat me er niet van! Ze waren bij de bouw van ons huis even vergeten te vertellen dat het park tegenover ons huis opgeleukt zou worden met een skatepool en een middelbare school. Wij hebben een poortwoning, nou je wilt echt niet weten wat voor herrie en ongein we hebben gehad. Niemand voelde zich meer veilig. Wij hadden, bij gebrek aan een achtertuin, een bankje neergezet achter het huis, daar zaten we vaak met de buren. Dat bankje lag dus in snipper in de skatepool. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar de school anticipeert vrij goed. We hebben er nu zo goed als geen last meer van. Linda
Hier in de buurt is de hangjeugd gelukkig vertrokken nadat enkele buurmannen hebben ingegrepen. Er moest helaas wel eerst een speelhuisje afbranden en een halve speeltuin vernield worden. De politie deed niks! Natuurlijk is het recht in eigen hand nemen niet goed, maar ik ben toch blij dat mijn buurmannen hebben ingegrepen, we hebben nu weer een rustig buurtje. Maar volgens mij is het rondhangen op straat van alle tijden en alle plaatsen. Vroeger werden er ook dingen vernield en beklad, ik denk niet dat dat iets is van deze tijd. Ook ouders kunnen er zeker niet altijd wat aan doen, wie houdt zijn kind van een jaar of 16 nog binnen tegenwoordig? Ouders moeten wel opdraaien voor de schade die hun kinderen aanrichten, maar ook dat schijnt de jongeren niet tegen te houden, heel erg jammer die mentaliteit! Groetjes, Anakin.
erg he, dat het altijd eerst uit de hand moet lopen voordat er iets gedaan wordt... en dan nog niet eens de politie. Toch jammer dat men dan het recht in eigen hand moet nemen, maar zeer te begrijpen!
ik weet ook waar me kinderen uithangen en wat je zegt over dat we dan rust hebben , dat geld hier dus niet. ik zou liever zien dat ze thuis bleven maar hou ze maar eens tegen heb jij kinderen in de pubertijd? en hou jij ze dan wel thuis ? vertel me dan snel hoe , want dan ga ik dat ook invoeren