Vandaag was een goede dag, tot op mijn laatste les van zojuist. Ik had iemand teleurgesteld en die persoon liet dat ook goed merken. Ik had iets van zijn werk verknoeid dus zijn reactie was begrijpelijk. Toch was het niet opzettelijk (natuurlijk niet). Ik weet dus verstandelijk dat ik niet boos op mezelf hoef je zijn, maar ik houd een enorm rotgevoel. Ben ik de enige die daar soms dagen mee rond blijf lopen? En wat is jullie manier om een rotgevoel kwijt te raken? Ik ga meestal een reep chocola eten of comedyseries kijken of zoiets doms, maar misschien hebben jullie betere tips.
zo herkenbaar. Ik neem mijn werk persoonlijk en als ik een fout maak, dan kan ik me daar heel rot over voelen, en ook heel lang. Wat mij vooral helpt, is te beseffen dat ik er niets meer aan kan doen, de fout is geweest en ik kan er niets aan veranderen, maar ik kan wel zorgen dat ik het de volgende keer niet meer doe. En dan is ook maar een mens ben. Ik ga naar vrolijke muziek luisteren dan. Geen tranentrekkers iig want dan gaan geheid de watersluizen open bij mij. En haal diep adem zodat ik ook innerlijk tot rust komt Een fout maken is niet erg ... als je er maar van leert!
Ik had dat vorige week met een collega. Meestal praat ik met mn vriend erover. En later heb ik een collega gebeld waar ik goed mee om ga en heb ik daar mn hart bij gelucht. Verder probeer ik mn gedachten te verzetten, ik wil niet blijven hangen in het negatieve. Wat ik voorheen wel altijd deed. Dus praten helpt bij mij in ieder geval. Of ik ga de leuke commentaren lezen die ik krijg op mijn boek. Ik zoek in ieder geval de positiviteit op.