ik zegt dat zelf, dus niet zo stellig lijk me. meer dan dat kunnen we niet doen hier. Toevallig begint mijn zoons naam ook met S. hahaha. maar verder zijn er geen overeenkomsten. Mijn zoon probeert niet eens te spelen met kinderen die hem niet uitnodigen. als hij gevraagd wordt om mee te spelen door de kinderen die hij niet zo goed kent zegt hij helaas vaak 'nee bedankt'. gelukkig heeft hij een paar vrienden met wie hij lekker speelt. maar ik zie vaak hoe het allemaal gaat op het schoolplein. hoor mensen praten. school beleid ziet vaak actief buitensluiten echt als pesten. dat weet ik ook. ik vind stickers voor zoiets ook niet echt effectief. de juf praat de zaken vaak in de klas en ze komen zelf met de oplossingen. groepsgeest enzo. je kunt de afwezigheid van negatief gedrag niet belonen. dat is een beetje onzinnig, daar heb je wel gelijk in.
Even een update: wist niet dat het topic nog leefde. We zijn meegegaan in het beloningssysteem (dat hadden we al toegezegd aan de juf) moet zeggen dat het me ook wel overviel toen ik dat gesprek had om half 9 in de ochtend. Toevallig heeft hij vandaag zijn 10e sticker verdiend en mag hij morgen met een kindje naar keuze iets leuks doen in de klas. Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij, maar ja hij zal er zelf niet slechter van worden. Hoorde van ons zoontje dat ze nu zelfs nog verder gaan tot 20.......geen idee wat ik ervan moet vinden. Jullie? Ik vind het aan de ene kant wel een beetje sneu voor ons zoontje. Wat contacten betreft: hij is een allemansvriendje kan met bijna iedereen door één deur, is geliefd in de klas etc etc. dus daar ligt het probleem niet. Hij maakt juist heel makkelijk contacten met andere kids. S heeft in de tussen tijd 2x hier gespeeld en dat ging super goed (heeft de situatie misschien ook wel goed gedaan). Verder geeft mijn zoon ook aan de S minder zeurt/aan hem hangt.
Hoe vaak heeft hij nu afspraakjes? En hoe vaak had hij ze vóór deze regeling? Ik heb nog steeds het gevoel dat dit straf is i.p.v. beloning. Wel fijn dat het spelen met S goed gaat en ook dat je zoontje het gevoel heeft dat S niet meer zo aan hem hangt.
Lady: hij heeft nog steeds speelafspraakjes met kinderen. Als het aan hem ligt iedere dag. Wij vinden 2 á 3 keer voldoende. Dit is niet veranderd. Weet ook niet of ik je goed begrijp wat dat met het beloningssysteem te maken heeft?
Ik had verkeerd gelezen. Ik dacht dat dit om de afspraakjes ná school ging. Ik heb de hele tijd met die gedachte in dit topic gereageerd... Ik vond het al gek dat de juf vond dat JIJ zorg moest dragen voor de consequenties van háár regel. Maar dan vraag ik het anders: Hij mag dus pas met een volle kaart (10 stickers) spelen met een kindje naar keus. En tot die tijd? Wijst de juf dan aan met wie hij mag spelen?
Oké haha kan gebeuren Hij is continue vrij om te bepalen met wie hij speelt. Zowel op school als in de pauze als na schooltijd. Dat hij met iemand na keuze uit de klas in de klas mag spelen/kiezen wat te doen. Dat is dus de extra beloning. Nu begreep ik van zoontje dat S ook iemand mocht kiezen om iets te gaan doen. Vraag me nu dus af of er met hem ook een afspraak is gemaakt. Als ik juf spreek zal ik dat eens navragen "extra" dus