Hoi allemaal... Ik zal me hier toch eens gaan voorstellen.. Ik ben Whishgirl en ik ben 33 jaar en alleenstaand... Ik heb al een dochter van 6... Van haar ben ik zwanger geworden van een echt anonieme donor via het ziekenhuis... De 5e keer was ik zwanger... 3 jaar na haar geboorte begon het weer te kriebelen en wilde ik nog een kind... Ik ben daar nu ruim 3 jaar mee bezig... Dit keer wel een anonieme donor, maar zo anoniem als dat het kan naar de regels van de nieuwe wet. Ik heb vorig jaar voorjaar een mk gehad. Daarna een keer verplichte pauze wegens cystes die vanzelf moesten verdwijnen. Vorig jaar voorjaar een bbz die operatief is verwijderd en deze cyclus twee cystes die weer vanzelf moesten verdwijnen. Gelukkig waren ze meteen weg en groeide er een eicel, maar bij de echo daarna was ie alweer weg. Ik moet nu een kuur van 10 dagen Provera slikken en dan een week afwachten of de menstruatie komt ja of nee... Ik spuit trouwens Puregon en Pregnyl om zwanger te kunnen worden... Mss zijn er hier mensen die ook echt er voor kiezen om alleenstaand ouder te zijn? Edit: Je echte naam uit dit topic verwijderd, ook in de andere post naar jou toe Elvira Moderator Zwangerschapspagina
Ik niet, maar ik heb wel enorm veel bewondering voor alleenstaande vrouwen die voor een kindje kiezen! Ik hoop dat je snel zwanger bent!
Ik heb er ook niet voor gekozen, maar uiteindelijk misschien indirect een beetje door mijn kindje lekker te laten komen..wij vermaken strax ons wel met zn tweetjes ..Vind het heeeel spannend voor je en wens je bij deze heeeeeeeeel veel succes en dat je lekker snel zwanger mag raken! Liefs Jessy
Ik heb er geen ervaring mee, maar bij het programma van babyboom doet een vrouw mee die ook alleenstaand is en via inseminatie zwanger wil worden van een tweede (in het programme is ze net zwanger) Dat is dan wel leuk om te zien voor jou denk ik
Dag Whishgirl, Ikzelf ben geen alleenstaande mama, maar heb bijzonder veel bewondering en respect voor je. Een vriendin van mij is alleenstaand en denkt erover na om ook via een anonieme donor zwanger te worden. Haar biologische klok tikt maar ze durft geen beslissing nemen. Ze is er enorm mee bezig over hoe de buitenwereld (ouders, vrienden, collega's, ...) erop gaat reageren. Ik begrijp dit wel maar vind dat ze hiervan haar geluk niet mag laten afhangen. Ik steun haar enorm en hoop dat ze vlug een beslissing maakt waar ze zelf gelukkig van is en niet een ander! Nog veel geluk en veel groetjes
hoi hoi wat leuk om een positief verhaal te lezen van een bewust alleen staande mam hoop dat het je ook deze keer weer mag gaan lukken veel succes en hopenlijk een hele fijne zwangerschap groetjes nathalie
Hoi wishgirl, wat een moed dat je zolang geduld hebt maar ik heb even een vraagje, waarom kies je bewust voor een anonieme persoon als donor? Het kan toch dat je een man tegenkomt die samen met jou een kindje wil? Sorry als ik het verkeerd begrepen zou hebben...
misschien mag ik dit niet zeggen maar ik persoonlijk vindt het niet verantwoordelijk naar je nog ongeboren kind toe om er bewust voor te kiezen dat hij/zij zonder vader moet opgroeien.. elk kindje heeft dat nodig.. en dan heb ik het niet over de meiden die om wat voor een reden dan ook alleenstaande moeders worden.. maar om meiden die vooraf al beslissen dat hun kindje geen vader zal hebben! erg egoistisch.. zo van: nou ik wil graag een kind dus ik doe het zo en zo.. maar de papa is er niet bij.. mssn komt het hard over maar weet wel dat dit mijn visie erop is..
Ik snap jouw punt en je mag idd je eigen mening hebben Maar stel dat het niet zo makkelijk blijkt te zijn om een geschikte partner te vinden? Je komt maar niet die ene leuke man tegen maar je hebt wel een kinderwens. Wat moet je dan? Moet je die maar ook opgeven? Ik persoonlijk zou daar ook nooit bewust voor kiezen hoor maar ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen dat wel doen, vind het dan ook totaal niet egoistisch maar het toont juist dat zo'n vrouw heel veel liefde in zich heeft en niet kan wachten om dat aan haar kindje te kunnen geven. Een vader in je baby z'n leventje is natuurlijk ideaal maar ik denk dat dat niet een must hoeft te zijn, vooral als er bijvoorbeeld genoeg mannelijke familieleden zijn die zo'n taak min of meer over kunnen nemen. En het kindje weet dan niet beter, die groeit op met een liefdevolle moeder en dat lijkt me meer dan voldoende. Er zijn ook zat kinderen die wél een vader in hun leven hebben meegemaakt en dan opeens ivm, scheidingen of weet ik veel wat, zonder moeten. Liefs Jessy
ja gelukkig heeft ieder zo zn eigen mening erover maar ik vindt het niet kunnen en wel egoistisch.. omdat de moeder in spe geen leuke man kan vinden en haar klokje maar doortikt kiest ze bewust voor het alleenstaande moederschap.. en wat als t kindje nou later wil weten wie zijn/haar papa is? welke trekjes of uiterlijk en innerlijk heden van de papa zijn.. wat de papa graag deed, of wat zijn beroep was.. ik noem maar wat hoor.. maar het kind kan ook opgroeien met een heel erg gemis in zijn leventje die hij zelf dan nog niet kan plaatsen.. ookal zijn er man figuren in zijn/haar omgeving en een liefdevolle moeder.. ik zeg ook niet dat deze moeders geen liefde hebben, tuurlijk zullen ze dat hebben en zullen ze goed zijn voor het kindje.. dat geloof ik ook best.. maar bewust je kind laten opgroeien zonder papa omdat mama geen man kan vinden en het klokje tikt? nee gaat er bij mij niet in! je hoort te denken en te handelen in het belang van het kind.. niet in je eigenbelang.. maarjah.. *zucht*...........
Ik vind het nogal wat om dat te zeggen hoor Ghita. Jij hebt het geluk dat je een leuke vriend hebt en een relatie en dat je een gezinssituatie voor je kindje kan verzorgen! Heel veel mensen hebben dat niet..ik ben ook alleen, niet bewust dan, maar goed dat maakt niet uit. Ik zou een moord doen voor een normaal huisje boompje beestje en een papa voor mijn zoon. Maar soms loopt dat gewoon anders! En bij haar was het de keuze om hiervoor te kiezen en ik vind dat een hele moedige keuze! En zeker niet de makkelijkste. Om nou te zeggen dat dat egoïstisch is van haar vind ik nogal kortzichtig. Niet iedereen heeft dat geluk wat jij hebt. moet je dan maar alles ervoor opgeven? Iedere vrouw krijgt die tikkende klok, ik vind het heel knap als je er dan voor kiest om alleen een kindje te krijgen! Denk dat die kindjes heel erg gezegend zijn! En om nou ongelukkig te blijven, want dat word je als die klok tikt en je er niks mee kan omdat er geen man is! dat vind ik ook niet nodig...Dat is geen eigenbelang..maar voor jezelf kiezen en gelukkig worden! dat is het... dus succes! Ik wens je al het geluk en liefde toe van de wereld therese groetjes
Ghita, je weet waarschijnlijk zelf hoe het is om een kinderwens te hebben. Maar als ik het goed begrijp dan zou jij die zomaar opgeven als je geen leuke vriend had gehad en maar niet tegen kwam? Knap om dat zo goed te weten voor iemand die niet in een soortgelijke situatie zit. Nogmaals, ik respecteer jouw mening hoor, maar om nou het woord egoistisch te gebruiken vind ik echt te ver gaan. Vind het juist egoistisch van jou dat je van mening schijnt te zijn dat alleen vrouwen met een vriend/man recht hebben op een kindje.. Liefs Jessy
Meiden, De Topic starter vraagt of er mensen zijn die ook bewust voor het alleenstaande moederschap kiezen, niet om meningen van anderen. Zeker niet over het feit dat een kind recht op zijn vader zijn heeft. Graag ontopic blijven. Elvira Moderator
Jusi, Inderdaad is haar naam veranderd, en nu ook haar berichtjes door mij, zodat haar naam weg is. Whishgirl heeft dat niet voor niks gedaan en het is niet aan jou om daarover te oordelen. Elvira
Toch wil ik als topicstarter hier nog wel even op reageren... Had het gisteren al willen doen en had het een heel verhaal en toen kon ik niet meer op de pagina en is mijn bericht ook niet geplaatst... Dus nog een keer! In de eerste plaats begrijp ik niet dat er altijd mensen zijn die niets met een onderwerp hebben, maar toch een negatieve mening hierover hebben en het gewoon niet kunnen laten om dat ook even te laten weten... los van of mensen erop zitten te wachten ja of nee... Wanneer iemand besluit om om wat voor reden dan ook een kind te nemen en ze is alleenstaand dan gaat dat nooit en te nimmer of 1 nacht ijs... Sterker nog... in de meeste gevallen wordt daar heeeeeeel goed over nagedacht. Sterker nog... in de meeste gevallen wordt er beter over nagedacht dan wanneer mensen met zijn tweetjes zijn... Zo is bijvoorbeeld ook gebleken dat de meeste alleenstaande ouders iets voor hun kinderen geregeld hebben op papier als hun iets overkomt.. De meeste 2 ouder echtparen hebben hier echter niet over nagedacht omdat ze er vanuit gaan dat er altijd wel 1 overblijft... Wat dus absoluut niet zo hoeft te zijn... Het is altijd verstandig om iets te regelen voor je kinderen! Dan komt er bij dat voordat ik aan mijn dochter begon ik met heel veel KIDmoeders en kinderen heb gesproken en ik hier heel veel van geleerd heb... Onder andere op basis van deze gesprekken en deze ervaringen heb ik mijn keus gebaseerd. Hoeveel kinderen hebben wel niet 1 ouder, maar zijn zielsgelukkig! Mijn dochter is zo opgegroeid...weet niet beter en zou ook niet anders willen...! Ze is een zielsgelukkig kind die niets tekort komt! Dan denk ik ook dat wanneer het echt zo zou zijn dat een kind sowieso een vaderfiguur zou missen, zouden de ziekenhuizen hier echt niet aan meewerken...! Een kind willen is een oergevoel... De een heeft het geluk een vader voor haar kinderen te vinden en de ander niet... helaas... Maar dat wil niet zeggen dat dat minder is voor een kind... Ook ben ik absoluut niet egoistisch...! Als ik ook maar enig moment had gedacht dat ik mijn kind tekort zou doen dan had ik niet voor een kind gekozen! Ik heb altijd een heel erg sterke kinderwens gehad en ik heb heel goed rondgekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat een kind niets te kort hoeft te komen... Het ligt nl. aan je eigen manier van opvoeden... hoe leg je het een kind uit en hoe ga je er zelf mee om... hoe eerlijk ben je tegenover je kind... Het wordt hier egoistisch genoemd om als alleenstaande een kind te nemen... Ik noem het egoistisch als je voor een andere vrouw gaat beslissen dat die geen kinderen mag nemen terwijl je ze zelf wel krijgt! We leven in een vrij land! En elke vrouw mag zelf beslissen of zij kinderen wil ja of nee... Als je besluit kinderen te nemen heb je een verantwoordelijkheid en die dien je als moeder op je te nemen... Dus voordat er meteen naar anderen gekeken wordt dien je eerst zelf maar eens ervoor te zorgen dat je je eigen kinderen op een juiste manier opvoedt zodat zij zelfstandig op een volwaardige manier met normen en waarden in de maatschappij kunnen leven! Die taak lijkt me voor iedere ouder op zich al zwaar genoeg en volgens mij heb je daar meer dan genoeg aan.... over anderen oordelen wat ze wel of niet mogen is dan nog weinig tijd over! En oordelen over een situatie waar je zelf niet in zit is wel ontzettend makkelijk! Zit er zelf maar eens in... dan piep je wel anders! En als ik dan kijk wat ik er allemaal voor over moet hebben denk ik dat ik echt niet over 1 nacht ijs gegaan ben en dat ik er wel heel goed overnagedacht heb... Ik wil iedereen die het voor mij en andere alleenstaande moeders heeft opgenomen heel erg bedanken! Ontzettend lief! En inderdaad...zoals ook al gezegd is: om deze discussie heb ik niet dit topic geopend... Integendeel... Ik vind het zelfs heel vervelend dat dit moet gebeuren...
@Elvira - Dank je wel dat je mijn berichtjes hebt aangepast! En mijn naamsverandering heeft inderdaad niets met dit topic te maken... Ik stond er met mijn echte naam op omdat ik ook dacht dat dit een gesloten forum was... Ik hoorde van iemand dat dit absoluut niet het geval is en daarom wilde ik liever met een nickname erop net als de meeste anderen hier.. Meer is het niet... maar wel genoeg reden vond ikzelf maar ik mag toch hopen dat ik niet elke letter hier hoef te verantwoorden of wel dames?