maandlenzen

Discussion in 'De lounge' started by Mamanama, Jan 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb maandlenzen en daarbij heb ik een contract bij Specsavers. Ik krijg dan ook vloeistof erbij. Telkens haal ik een pakket voor 6 maanden, met 2 flessen vloeitstof.
    Maar........er wordt steeds automatisch nieuwe lenzen besteld en je wordt niet uitgenodigd om je ogen te laten nakijken (probeer ik zelf aan te dneken, maar soms krijg ik ineens eerder nieuwe lenzen?)
    Daarbij vind ik de kosten wel wat prijzig (17, 50 in de maand)
    Wie heeft ook zoiets, waar en hoe bevalt dat?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, ik heb dan harde lenzen maar krijg elk half jaar een oproep voor een lenzencheck. Lijkt me sowieso wel goed, ze te laten checken.
    Misschien moet je hun dit even voorleggen, ben wel benieuwd naar hun reactie eigenlijk.

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Heb ook maandlenzen, maar krijg elke 6 maanden een oproepje voor een check-up. Er worden sowieso niet zomaar lenzen voor me besteld.
    Mijn lenzen zijn wel wat duurder :D Betaal ongeveer 160 euro per 6 maanden ;) Heb wel torische lenzen, vandaar :)

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb ook maandlenzen en inderdaad elk half jaar controle en pas daarna worden er nieuwe lenzen besteld. Want je weet nooit van tevoren of de sterkte enzo nog goed is. Ik doe t bij Hans Anders/

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Heb ook de lenzen vd Specsavers met abonnement
    Betaal 24 euro per maand voor lenzen van -4.00 en 2 cilinders, lenzenvloeistof en bakjes.

SUPER service hier!

Stel ik heb een andere sterkte gekregen mag ik alle lenzen die ik thuis heb liggen terugbrengen en krijg ik er nieuwe voor terug met juiste sterkte. Al een keer of 3 zo gedaan dat ik 10 lenzen moest inleveren omdat m'n ogen achteruit waren gegaan en ik nieuwe nodig had. Was geen probleem en geheel kosteloos

Hier elk half jaar netjes een uitnodiging voor controle. Allemaal prima geregeld.

Heb lenzen van oa Hans anders en Pearl gehad, maar
    10x niks

Deze lenzen worden ook aanbevolen door alle oogartsen (air optics lenzen ofzoiets)

6. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,760
    493
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb ook lenzen van specsavers. Ik doe mijn controles er tussen door. Je weet wanneer de lenzen komen probeer daar een maand voor te gaan zitten. Ik maak al een afspraak als ik mijn lenzen krijg. Dan kan het ook niet fout gaan.

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Daantje, zit er verschil in lenzen per winkel dan?

Mijn man is nog 'op proef' maar vind ze beide niet zo fijn. (Pearle.) hij gaat nu toch voor de eerste paar omdat hij zon hekel aan zn bril heeft..

8. dromertje35

dromertje35 Actief lid

Jul 28, 2011
    253
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb ze ook van specsavers maar ik betaal maar iets van 14 euro in de maand dacht ik. Ik krijg ze niet thuisgestuurd.
    Wel vreemd idd dat je niet een oproep krijgt om je ogen te laten testen. Ging laatst voor een bril en toen wilde ze perse mijn ogen testen terwijl dat een paar maanden terug ook was gedaan.
    Misschien een keer vragen hoe dat zit?

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,171
    8,164
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hans Anders.

8,95 per maand en elke 6 maanden een bon voor 6 sets nieuwe maandlezen, oogcontrole en vloeistoffen/bakjes.

Ik heb lenzen met cilinder, dus torisch.

Ik heb bij de Specsavers gewerkt en heb die met extra zuurstof etc geprobeerd allemaal, maar die lenzen zijn een stuk dikker waardoor ik telkens last van mn ogen kreeg na een uur of 5.

Nu nergens last van.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb lenzen van het huis en krijg altijd een oproep voor controle iedere6 maanden, daarna worden de nieuwe lenzen besteld.

Devil, ik ben ook bij Hans Anders geweest maar daar kreeg ik te horen dat zij geen torische lenzen leveren en ik dus maar naar een andere opticien moest gaan.

11. SeaShell

De lenzen van specsavers zijn van air optics en 100% luchtdoorlatend

Ik kan ze 24 uur inhouden zonder ik ook maar het gevoel heb lenzen in te hebben.

Met die van Hans Anders en Pearl had ik na een paar uur dragen al last

Bij elke oogarts zul je ook advertenties zien hangen van air optics. Oogartsen raden deze lenzen ook vaak aan

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,171
    8,164
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    grappemakers, ik heb gewoon lenzen met cylinder. Zelfs -3,50 met cilinder van -3.00 asrichting 180.

Hiero:

contactlenzen met cilinder | bestel online op hansanders.nl

13. SeaShell

Bril sterkte is anders dan lens sterkte, vandaar de extra meting denk ik

14. dromertje35

dromertje35 Actief lid

Jul 28, 2011
    253
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb slechte ervaringen met Hans Anders. Ze wilde me geen hoog zuurstofdoorlatende lezen geven, die vonden ze te duur??? Daardoor twee keer beschadigingen aan mijn hoornvlies gehad met als gevolg littekenweefsel. Aardige tijd geen lenzen ingemogen. Volgens Hans Anders lag het niet aan de lenzen, de oogarts dacht er duidelijk anders over en heeft aangeraden absoluut niet naar Hans Anders te gaan voor lenzen. Ik was niet de enige met die klachten:x:x

15. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,842
    3,630
    113
    Ik heb lenzen van een lokale opticien, ong 25 euro pm, en ieder half jaar een uitgebreide controle.

16. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

Aug 28, 2011
    575
    0
    0
    Ik had altijd lenzen via eye wish.. biofinity lenzen voor een half jaar en 2 flessen vloeistof voor 180 euro!
    Nou dacht ik... dat kan goedkoper... --> ja dus!
    Via lensway bestel ik ze nu zelf en 1 x per jaar laat ik bij de opticien mijn ogen opnieuw meten. (half jaar lenzen en 3 flessen vloeistof voor 100 euro) Scheelt toch wat in de prijs!

17. SeaShell

Vergeten jullie niet 1x per 2 jaar de rekening vd jaarlenzen op te vragen en te declareren bij het ziekenfonds?

Heb in december ook weer mooi 100 euro teruggekregen van het CZ ma het overleggen van de lensrekening

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hier ook hans anders en dat bevalt echt super!

Met het nieuwe jaar ( 2012) krijg je maar eens in de 3 jaar vergoedt tot 100,-

19. dromertje35

dromertje35 Actief lid

Jul 28, 2011
    253
    0
    16
    Overijssel
    Ligt eraan hoe je verzekerd bent, ik krijg bv 150,- euro per 3 jaar en mijn moeder die top verzekerd is krijgt 250,- euro vergoed.

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Mmm het hoogste pakket. Dus wel gek, dan ga ik het toch nog eens uitzoeken. ( ipv laten uitzoeken)

Share This Page