Hoelang deden jullie erover om een andere baan te vinden? Het is natuurlijk de tijden van crisis..... en het schijnt niet makkelijk te zijn. Ik raak eigenlijk al een beetje in de stress als ik er aan denk dat ik straks echt zonder baan zit. Ook wel vanwege het financiële... maar meer dat ik dan niks om handen heb. Ik ben een beetje een workaholic op dat gebied. Ik MOET werken haha!! En als ik er aan denk om "afhankelijk" te moeten zijn van partner... NO WAY!! Dus... hoelang deden jullie er over om wat te vinden? En wat deden jullie er aan om werk te vinden?
Het duurde bij mij anderhalf jaar voordat ik een baan had maar ik ben er nu al een jaar en 3 weken geleden een vast contract gekregen heel blij dus
Minder dan 6 maand. Dik minder zelfs.... had binnen 2 maand weer ander werk maar dat geweigerd omdat het niet bij me paste achteraf gezien. En toen verder gesolliciteerd en toen had ik binnen 3 weken weer wat anders...
Het is me 2 jaar geleden ook al eens overkomen en toen had ik binnen 1 maand weer werk. Maar dat was denk ik gewoon geluk hebben! Want hoor om me heen niet anders dat mensen al een jaar thuis zitten.
Heb maanden zonder werk gezeten maar nu druppelt het weer binnen(ben vertaler) maar...allemaal opdrachtgevers uit het buitenland en aanbiedingen voor Engelse les in Italië dus hier in Nederland moet ik niet zitten.
Vroeger zat ik nooit langer dan twee maanden verlegen om werk, maar nu... ik solliciteer me te pletter en nog steeds niets. Officieel ben ik werkzoekende sinds half januari, maar ik was al veel eerder, van in september vorig jaar eigenlijk al, aan het rondzien. Het is om compleet moedeloos van te worden. Toch heb ik vernomen dat de gemiddelde tijd vandaag om een nieuwe baan te vinden een half jaar is.. dus ja..
Ik heb het 9 maanden geprobeerd. Toen begon ik aan een nieuwe studie, en eigenlijk kan ik er nu geen baan bij gebruiken.. Dus nu zoek ik ook niet meer.. In die 9 maanden meer dan 6 sollicitaties per maand verstuurd(parttime, en ik kan niet alles) en nog nooit(!) een reactie gehad, echt bizar. Meerdere malen mijn brieven na laten kijken en daar konden ze niks op aanmerken.. Dus ja, ik denk echt dat je geluk moet hebben..
Ik zocht een baan via tempo team en heb tot 2x toe een baan voor langere tijd (de eerste voor 5 jaar, en nu een baan waar ik al 2 jaar werk en nog steeds) binnen 1 maand.
Ik denk dat het ook heel afhankelijk is van branche en functie! Bepaalde beroepen hebben gewoon een overschot dus dan ben je wat langer bezig. Ook leeftijd, aantal uren etc spelen (helaas) een rol. Ik werk zelf in de werving selectie en zie dus hele uiteenlopende getallen...
2 weken en ik kon 2 weken later beginnen, ik zat gelukkig maar 1 maand in de ww. Ik werk er nu een jaar en mijn contract is onlangs met een jaar verlengd.
Ik had al een baan met vast contract toen ik ging solliciteren en kreeg een betere baan, ook met vast contract.
Zowel in 2010 als 2011 moest ik na mijn bevallingsverlof op zoek naar een baan. Beide keren heb ik na 3 maanden al een baan gevonden. De werkgever waar ik in 2011 terecht kwam is nog steeds mijn werkgever, waar ik ook na een jaar dienstverband een contract voor onbepaalde tijd kreeg.
Ik ben 1.5 à 2 jaar aan 't zoeken geweest toen ik mijn huidige job op een presenteerblaadje kreeg aangeboden. Werk er nu 2.5 jaar en had na 3 maanden een vast contract. Grote voordeel was dat ze via de gewone weg geen sollicitanten vonden en ze dus maar alle trajectbegeleiders hebben ingeschakeld uit de streek ... waar ik op dat moment bij liep. Mijn sollicitatie was dus geen eens een sollicitatie, maar meer een "jij wordt het sowieso, hoe zien we de toekomst en de exacte job samen".
Een maand hooguit 2 maanden tot op heden. Eigenlijk steeds mijn eerste sollicitatie aangenomen. Dat heb ik mee zitten moet ik zeggen. Ik knijp er ook mee in mijn handen sinds ik werk 7 banen gehad. (vanaf mn 16e)