Roti vellen

Discussie in 'De lounge' gestart door Hopefultimes, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik was gisteren bij de toko om rotivellen te kopen (die van Kries), maar kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze in rap tempo behoorlijk veel prijziger aan het worden zijn.
    Weet iemand een goedkoop adres voor goede rotivellen, omgeving A'dam?

Ik weet dat je ze ook zelf kunt maken, maar toevallig is rotivellen één van de weinige luiheden die ik mij op kookgebied veroorloof en dat wilde ik eigenlijk zo houden:)

2. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik koop ze in de Amsterdamse poort bij de groentenwinkel in de shopperhal. Erg lekker! Het waren er drie voor €2,95 volgens mij. Vind het best prijzig maar weet niet wat jij ervoor betaald normaal.

3. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is al een stukje goedkoper dan de prijs die ik er gister voor heb neergelegd.
    Namelijk 3,45 per 3 stuks.

4. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    Zuid Holland
    Krijg acuut trek in Roti mjam

5. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vond deze rotiplaten ook wel erg lekker!

6. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Staat hier morgen op het menu:p

7. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    Zuid Holland
    Lekkerrrrr!!

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik ben al erg lang opzoek naar een goed roti recept! Hebben jullie die toevallig? :p

9. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Bij roopram roti in de van swindenstraat. (amsterdam oost)
    Erg lekker!!!

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Jamie Oliver heeft een heel lekker recept voor roti (vind ik althans:))

11. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maar wat kosten ze daar???

12. knap

knap Niet meer actief

Zelf maken pak zelfrijzend bakmeel en wat water en kneden maar. Uitrollen en om en om in een dun laagje met olie bakken.

Kan het niet zo goed maar zou het wel kunnen als ik het wil. Vaak genoeg bij me schoonzussen (hindoestaanse)af gekeken hoe je het doet. En is goed koper dan bij de toko halen. Een pak zelfrijzend bakmeel kost 1 euro. Kan je denk wel 5/6 roti van maken.

13. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens velen is mijn roti erg lekker, dus vooruit, hier komt 't recept:

Vlees (ik gebruik vaak lam) marineren met zout, olie en geperste knoflook (2 teentjes).
    Beetgaar koken: 5 aardappels in gelijke stukken verdeeld. Een witte kool, in gelijke lange repen gesneden, ongeveer 150-200 gram kouseband of sperciebonen.
    Eieren hardkoken en pellen (ik reken p.p. 2 eieren, maar wij zijn allen grote eters).

Dan 2 grote uien snipperen. Olie in de pan verhitten (zorg dat je een grote pan hebt), ui fruiten, vlees toevoegen en eventjes op een goed hoog vuur bakken.
    Dan voeg ik drie eetlepels (maar dan moet je wel van scherp en pittig houden) roti sambal toe, zwarte peper, twee bouillonblokjes, ongeveer 40 gram Kerrie masala en 4 eetlepels tomatenpuree.
    Dit goed door elkaar, toevoegen ongeveer 2-3 dl lauw-warm water (geen koud anders schrikt het vlees en krijg je taai vlees).
    Dit een uurtje laten sudderen, af en toe goed omroeren.
    Dan de eieren, aardappels, kouseband of sperciebonen en kool erbij doen. Goed door elkaar roeren (dus je hebt echt een grote pan nodig).
    Afhankelijk van de dikte van de saus, na ongeveer een half uurtje het deksel misschien even schuin erop zetten en iets laten inkoken als dat nodig is.

Serveren met warme rotivellen.

Eet smakelijk.:)

Als 't niet duidelijk is, hoor ik het wel.

14. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zoals gezegd... ik weet dat ik ze zelf kan maken, maar wilde dus een "goedkopere" koop, als het kon:)

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@hopefultimes: ik dacht dat je daar heel lang mee bezig zou zijn.. Maar jouw recept klinkt als goed te doen hoor :)

Misschien dat ik het dan ook eens ga proberen...
    Zal dan meteen eens bij de suup kijken wat de roti-vellen hier kosten.
    Bij ons liggen ze namelijk gewoon in het vriesvak :)
    Voor hoeveel mensen maak je dan? En hoeveel vlees ongeveer?

16. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Saskia, dit recept is prima te doen hoor.
    Ben je zo een 2,5 uur mee bezig en is echt de moeite waard, al zeg ik het zelf.

Maar weet je dat er echt heel verschillende rotivellen in de verkoop zijn en dat ze echt niet allemaal hetzelfde smaken?
    Bij ons kun je ook rotivellen in de supermarkten kopen, maar die zijn helaas in de verste verte niet te vergelijken met de rotivellen die ik in de toko haal.

17. knap

knap Niet meer actief

Roti met aardappel er in erg lekker roti met gelen erwten er in ook smullen maar.

18. Saskia78

Mja ik woon in Rotterdam zuid.. De supermarkt is dus erg multiculti ingesteld zegmaar. Je kunt hier veel kopen wat ze in de rest van het land niet al te vaak in de buurtsuper hebben :)
    Zal eens op het pakje in de vriezer kijken voor het merk zo.
    Misschien dat jij er iets over kan zeggen.. Want mij zeggen die merken niet zo veel :)

En 2,5 uur... Kost stoofvlees of een goed stevig soepje vaak ook wel.
    Truc is dat ik even een dag moet hebben waarop ik het zo rond lunchtijd kan opzetten en die middag dan niet meer weg hoef.
    (En nu zonder werk.. Heb ik ineens een stuk meer van dat soort dagen..)

19. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak meestal voor zo een 4-6 volwassenen en reken dan 150 gram vlees p.p. maximaal.

20. Saskia78

Ah fotootje dus.

Deel Deze Pagina