Wie heeft er een goed recept voor de echte Surinaamse Roti? incl. Ei. Platen, kousenband enzo haal ik bij de toko. En hoe maak ik het zo dat die kleine het ook kan eten. Geen madame jeanettes dus hahahaha.
Ik maak altijd zelf roti en volgens vrienden errug lekker Vlees (ik gebruik vaak lam) marineren met zout, olie en geperste knoflook (2 teentjes). Beetgaar koken: 5 aardappels in gelijke stukken verdeeld. Een witte kool, in gelijke lange repen gesneden, ongeveer 150-200 gram kouseband of sperciebonen. Eieren hardkoken en pellen (ik reken p.p. 2 eieren, maar wij zijn allen grote eters). Dan 2 grote uien snipperen. Olie in de pan verhitten (zorg dat je een grote pan hebt), ui fruiten, vlees toevoegen en eventjes op een goed hoog vuur bakken. Dan voeg ik drie eetlepels (maar dan moet je wel van scherp en pittig houden) roti sambal toe, zwarte peper, twee bouillonblokjes, ongeveer 40 gram Kerrie masala en 4 eetlepels tomatenpuree. Dit goed door elkaar, toevoegen ongeveer 2-3 dl lauw-warm water (geen koud anders schrikt het vlees en krijg je taai vlees). Dit een uurtje laten sudderen, af en toe goed omroeren. Dan de eieren, aardappels, kouseband of sperciebonen en kool erbij doen. Goed door elkaar roeren (dus je hebt echt een grote pan nodig). Afhankelijk van de dikte van de saus, na ongeveer een half uurtje het deksel misschien even schuin erop zetten en iets laten inkoken als dat nodig is. Serveren met warme rotivellen. Als je jouw kindje ook wil laten eten van de roti, zou ik de sambal / pepers weglaten en die gewoon op tafel zetten. Of eerst een portie voor je kind eruit halen en dan toevoegen. Het hoort er namelijk wel echt bij (vinden wij)