Hoi Bar, Je hebt in ieder geval recht op een uitkering toch? En als ik het zo begrijp zijn die relationele problemen alleen maar van financiële aard, dat zijn toch niet echt problemen in je relatie? Ik zou niet te gauw opgeven hoor! Als je nou vaak je baan kwijt bent geraakt kun je misschien eens een reden vragen aan je ex-werkgever, misschien is er iets heel simpels waardoor ze je steeds weer ontslaan, en kun je dat heel makkelijk aanpassen. Ik zeg niet dat het aan jou ligt hoor, want dat weet ik natuurlijk niet, ik ken je voor de rest niet. Maar soms kan een kleine irritatie al zorgen dat ze je niet moeten na je proeftijd, en als je weet wat dat is kun je er de volgende keer rekening mee houden. Ik hoop dat je de volgende keer meer geluk hebt. Mocht je het niet kunnen rooien van je vriend zijn inkomen, en mocht je ook geen recht hebben op ww, vraag dan in ieder geval een teruggaaf heffingskortingen aan. En misschien ook huursubsidie e.d. als je dat nog niet hebt. Dat kan net het verschil maken.
Nee het zijn ook geen problemen in de relatie zelf, maar wel financieel nu Want hij kan ons niet beide onderhouden.. Maar ik hoop dat ik over 6 wekenn gewoon ander werk heb gevonden.. Mijn baas heeft me ontlaan omdat ik geen initiatief toon en omdat hij alles moet zeggen wat ik moet doen.. En omdat ik niet netjes genoeg werk..
Goh das vervelend. Je zou een assertiviteitscursus kunnen doen misschien? Dat je wat mondiger bent zeg maar.. Dan zeggen ze minder snel dat je geen initiatief toont. Als je denkt dat het daar aan ligt tenminste. Als het aan je baas ligt kun je er natuurlijk niks aan doen. Wat voor soort werk doe je dan?
Ik ben reintegratieconsulent. Dus ik heb dagelijks te maken met mensen die zijn ontstagen en terug aan het werk willen. Voor jouw geld het volgende: Je hebt geen contractverlenging gehad, waardoor je recht hebt op een WW-uitkering. Je moet je alleen binnen 48 uur melden bij het CWI om WW aan te vragen. Recht op een bijstandsuitkering heb je waarschijnlijk niet, omdat vriendlief meer als het minimum verdient. Ten slotte wil ik je nog een advies meegeven. Als jij met het idee leeft dat je voor het ongeluk bent geboren, zal je idd bij tegenslagen deze bevestiging krijgen. Uit elke tegenslag die je meemaakt in het leven, wordt ook een leermoment geboren. Negatieve dingen bevatten namelijk ook positieve dingen, alleen moet je ze gaan leren zien. Raap jezelf bij elkaar en ga aan de slag met het zoeken van een baan. Ga na wat de reden is dat je elke keer geen contractverlenging krijgt en trek daar je lessen uit. Kom op meid, ook voor jouw ligt er iets moois in het verschiet knuf zonnestraal (Danielle)
Selaam ik heb ook geen vast contract gekregen maar ik krijg de ww uitkering voor 6 mnd en dan de sociale dienst. Want ik ben vanplan om 2 jaar thuis te blijven om voor de baby te zorgen. Als je bij de sociale dienst geld krijgt dan hoef je 5 jaar niet te werken als je een baby hebt. sterkte meid !!
Zonnestraal: helemaal mee eens! Meis, zet je schouders eronder en zorg voor jezelf! Jezelf naar beneden halen met allemaal demotiverende gedachten helpt niet. Je kan ook een heleboel dingen wel goed en die moet je gebruiken. Mijn steun heb je meid!
Dat is de oude regeling, volgens mij geldt dit tegenwoordig niet meer en heb je al heel snel weer een sollicitatieplicht.
De bijstandsuitkering is idd veranderd....Deze heet nu WWB (wet werken en bijstand) Een van de grootste veranderingen is dat de sociale dienst met deze nieuwe wet "work first" hanteert. Mensen die een WWB uitkering krijgen komen direct in een malemolen terrecht van sollicitatietrainingen en elke "passende baan" Moeten accepteren. Passend betekent in principe elke baan verplicht aanvaarden. Voor jonge alleenstaande moeders geld er een subsidie in de kinderopvang, zodat je toch kunt gaan werken.
Hee zonnestraal dat vond ik ook mooi gezegt van je! Ik heb ook wel eens in zo'n dipje gezeten, van wat een rot-leven heb ik! En toen ging alles ook alleen maar fout en nog meer fout. Het ging uit met me toenmalige vriendje, dus ik dacht ga lekker zuipen. Wou naar sensation black, kwam er niet in met me kaartje. Per slot van rekening die avond ook nog van me portemoneetje gerold, waar me jaarabbonnement voor me bus in zat (dit was al een duplicaat) kreeg geen nieuwe meer, dus moest de rest van het jaar voor niks voor me abbonnement betalen + nog me kaartje want ik moest alsnog met de bus. Balen balen balen. Kreeg diezelfde dag nog een gesprekje met een vriendin, dat ik het gewoon achter me moest laten en me neus de lucht in en vrolijk blijven! Een week later kwam ik me toch een leuke jongen tegen!!!! Weer helemaal verliefd, alleen ging wel snel over was op 'm uitgekeken (ja ik ben best wel een beetje een vlierefluiter). Maar ik was wel weer helemaal zeker van mezelf en vrolijk! Een paar maanden later kwam ik weer een leuke jongen/man tegen en hij wordt de pappa van me kindje, Nou dit was zo'n beetje me levensverhaal Dus Bar, steek je neus in de lucht, ga eens lekker kletsen met een vriendin waar je je fijn bij voelt en laat het allemaal achter je! DIKKE KUS en veel sterkte meis Marijke
Dank jullie wel allemaal.. Dit beurt me echt weer een beetje op. We zijn vandaag lekker naar scheveningen geweest, lekker op de boulevard gelopen en gezeten en naar de bios geweest. Daarna naar mijn schoonouders en hebben de hond meegenomen om te logeren. Dus hebbe ons goed vermaakt vandaag. Zo'n cursus is misschien wel wat. maar of dat echt zal helpen dat weet ik niet.. Heb ook ooit is een sova cursus gehad, 4 jaar geleden ofzo.. Sociale vaardigheden.. Ook om bijv met mensen te praten enzo. Maar ik heb zelf niet het gevoel gehad dat het hielp. Ik vond zo'n cursus zo idioot.. moet je bij al die lui een soort verhaaltje gaan spelen met een van dien mensen. en dan moest je doen hoe jij zou reageren op zo'n situatie. en de rest kijkt toe... Nou ik vond het echt idioot.. Ik ben al druk opzoek naar werk gegaan en neem woensdagmiddag vrij en ga naar het cwi. Ik probeer posi te blijven. het komt alleen zo hard aan als je het niet verwacht
hey wat vervelend, maar wat eerder gezegd is met misschien niet zoveel woorden. Ik denk ook dat je jouw houding zult moeten veranderen wbt je "geluk" in het leven. Je bent hartstikke jong en ik denk dat je echt bij jezelf te rade moet gaan waarom je werk maar niet wil lukken. Niet voor het 1 of ander, maar teveel banen in korte tijd zou mij persoonlijk als werkgever tegenstaan en een reden zijn om die kandidaat juist NIET uit te nodigen. Geluk maak je zelf. Kijk maar naar mensen die altijd maar ellende hebben, op 1 of andere manier halen zij zich dat over zich heen. Ze gaan er vanuit dat iets hun vast wel zal overkomen.. en vaak is dat dan ook zo. ZOals ik al zei, je bent hartstikke jong, werk eerst aan je motivatie en assertiviteit voordat je aan een kindje werkt. Want geloof me, je kindje heeft veel meer aan een "succesvolle" positief in het leven staande mama.
Daar ben ik het helemaal mee eens Gupsie, dat bedoelde ik ook te zeggen in mijn berichtje. En bar, zo'n cursus komt inderdaad misschien een beetje dom en kinderachtig over, maar als je er nou naar een toe zou gaan, moet je eens proberen het echt serieus te nemen, zo van 'als ik hier serieus aan meedoe leer ik iets, als ik hier niet serieus aan meedoe had ik net zo goed niet kunnen gaan'. Misschien een beetje wazig omschreven, maar goed.
Ik ben heus wel positief hoor.. Ik baal er allen zo erg van dat iedere keer wel weer iets is waardoor ik word ontslagen. Ik denk er te makkelijk over denk ik. Over het werk enzo.. Ik wordt er zo chagereinig van zo.. Ik wil ook is een leuke baan en die weten te houden. Hier had ik het niet naar mijn zin, dus om het werk vind ik het niet jammer dat ik weg moet.. Zon cursus.. hoe weet ik waar die gehouden worden? Heeft het nog een bepaalde naam dan? Ik heb niet teveel banen in korte tijd. Ik heb hier nu 1,5 jaar gewerkt. Daarvoor een half jaar. en daarvoor ook een halfjaar. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog niet echt een leuke baan gevonden heb.. Ik heb het gewoon op weinig plaatsen naar men zin.. Vaak liggen de collegas me niet of het werk zelf.. Ik weet wel iets, maar dat is met dieren, maar daar is helemaal geen werk in en moet je weer een diploma voor hebben die ik niet heb. Pff heb vanmiddag maar vrij genomen.. Ga eerst is inschrijven bij uitzendburos enzo.
Dat is een eerste stap in de juiste richting naar een nieuwe, leuke baan. Veel succes met zoeken! groetjes, Sandra
Misschien is het wel een idee om daar eens naar te vragen bij de CWI. Die assertiviteitscursus bedoel ik.