rotopmerkingen/in de zeik zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 26 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Bleeh, ik vind het zo naar en kortzichtig dat iemand zijn/haar ongemakkelijkheid in een grapje over andermans rug wil uiten! Dat is zó niet mijn stijl en ik kan daar dan ook niet zo mee omgaan! Ik ben niet een heel verlegen typ, maar ik vind het dan heel moeilijk om voor mezelf op te komen en laat de ander dan 'sterker' zijn: zo frustrerend! Eigenlijk is het gewoon echt respectloos!! Hopelijk kun/durf jij hierin je grenzen aan te geven!

2. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    #22 Skyscrapper, 27 jul 2014
    Laatst bewerkt: 27 jul 2014

Dat was ik.
    Ik heb toen wel een boze fb status neergezet en daarmee mijn zus uit dr tent gelokt.
    Eerlijk in en pb het verhaal verteld en dat die opmerking van haar schoonfamilie behoorlijk verkeerd viel.

Toen was het ineens erg stil. Geen antwoord meer op gehad.;)

Het ligt er ook net aan hoe het gezegd wordt. Soms heb je ook onschuldigere opmerkingen waarvan je aan de toon al hoort dat het als een grapje bedoeld is. Bij mij was het meer de timing (net week na die val, die toen nog vers in het geheugen lag)

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Stumpers! :(

Mensen die dit doen zitten meestal zelf niet lekker in hun vel en hebben zo weinig eigenwaarde dat ze er een 'kick' van krijgen om een ander onderuit te halen en voor schut te zetten. Voelen ze zichzelf weer even beter en superieur.

Zielige mensen dus, heel sneu. Ikzelf zou daar dan proberen ver boven te gaan staan en nul komma nul aandacht aan besteden. Zo ook bij je schoonfamilie. :)

4. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Dit had ik kunnen schrijven! Ex-schoonouders die ineens op bed moesten gaan liggen omdat ik niet deed wat ze vroegen. Hadden ze plots ook klachten. Ik was ook nog te jong voor kinderen (24). ;)
    Toen mijn (toen nog) man mee ging doen ben ik gaan scheiden. Als je eigen man je gaat treiteren ben ik er klaar mee.

Ontopic: stelletje stumpers! Zulke humor is echt ziek gedrag. Korte metten mee maken en een grens aangeven. Wat vindt je man er van TS?

5. BillyLF

BillyLF Lid

15 jun 2014
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik snap niet zo goed waarom dat niet gewoon gezegd kan worden.. je mag toch zeker wel zeggen dat je iets vervelend vind

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Het is idd de manier waarop iets gezegd wordt.
    Zoals ik al zei hou ik echt wel van een geintje, ben niet het type verlegen meisje dat alles te zwaar opneemt.
    Maar als het kwetsend is voor iemand haak ik af, of als ze er zo spottend bij lachen. Dan halen ze echt het bloed onder mijn nagels vandaan.

Ruzie wil ik niet dus waarschijnlijk is de negeer-stand het beste in dit geval:p en af en toe hen ook eens op hun nummer zetten zonder dat het té aanvallend overkomt.

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Echt supervervelend zulke schoonouders. Ken het gevoel wel een beetje hoor. Ik hou ook altijd m'n mond om de goede sfeer te behouden en omdat ik al eens flinke bonje heb gehad met schoonma.

Maar ik irriteer me ook steeds vaker. Mijn schoonma heeft de gewoonte om mijn ouders "af te zeiken' tegenover m'n dochtertje. Maar dan op zo'n manier dat het van die onderwater steken zijn. Heeft m'n dochter iets nieuws en laat ze dat trots zien, dan is ze "verwend" volgens schoonma (die dat ook hardop zegt tegen haar). Dochter had nu een kadootje gehad van mijn ouders en kreeg van schoonma te horen dat "ze er zeker om had gevraagd bij andere oma en het meteen kreeg" ;) Of toen ze bij mijn ouders had gelogeerd een paar dagen, kreeg dochter de vraag "waarom ze dat wel bij hun kon en niet bij haar". Notitie: dochter is net 5. Vervolgens draait schoonma zich om en vraagt aan de andere kleinkinderen (kinderen van mijn zwager) wanneer ze weer eens komen logeren (waar mijn dochter naast staat). Terwijl mijn dochter nooit uitgenodigd wordt voor logeerpartijtjes. Nou de groeten, ik ga het ook niet meer vragen.

Verder heb ik lieve schoonouders hoor en mag ik zeker niet klagen, maar ik merk dat bovengenoemde dingen (die weer vaker voorkomen) me toch wel irriteren.

Deel Deze Pagina