Toen ik ons (4e) kindje verloor met bijna 14 weken heb ik een aantal rotopmerkingen gekregen, maar de ergste was toch wel deze: Ach, het is toch de tijd niet om 4 kinderen te hebben....:x En dat van iemand die een minuut ervoor nog stond te vertellen dat ze zelf meerdere mk heeft gehad en zo verdrietig was dat ze maar 1 kind had gekregen. Of deze: Ligt het kindje in jullie tuin?? Nee, echt? Brrrrr, ik moet er niet aan denken, wat eng, ik zou geen oog meer dichtdoen :x
Beetje raar om dat een vervelende opmerking te vinden alleen omdat jij daar niet voor zou kiezen. Wij hebben dit wel gedaan. En ik vind het juist erg meelevend van iemand om daarna te vragen, de meesten willen daar juist niet over praten.
Precies, dit werd tegen mij gezegd: Ons kindje ligt in de tuin begraven, en het nichtje van mijn man zat echt: brrr wat eng, straks gaat het bij je spoken en bladibladibla.... vond het echt een *** opmerking. Voor ons is er niets engs aan, het is ons kind, dat hoort bij ons. En wat een ander daarvan vind moet hij/zij weten, maar zulke opmerkingen zijn behoorlijk kwetsend.
Oh sorry neem me niet kwalijk dan, had het heel anders gelezen blijkbaar. Dan is het inderdaad een kwetsende opmerking!
Oorspronkelijk geplaatst door mamabri Precies, dit werd tegen mij gezegd: Ons kindje ligt in de tuin begraven, en het nichtje van mijn man zat echt: brrr wat eng, straks gaat het bij je spoken en bladibladibla.... vond het echt een *** opmerking. Voor ons is er niets engs aan, het is ons kind, dat hoort bij ons. En wat een ander daarvan vind moet hij/zij weten, maar zulke opmerkingen zijn behoorlijk kwetsen. Hoi Mamabri, Ons jongetje van 17 weken ligt ook in de tuin bij ons begraven. Het is ons eigen kind. vind er ook niets engs aan, maar had hem liever over een paar maanden in zijn wieg gehad. gr mamsvan6
Hoi meis, Ja, daar is ook niets engs aan, al kan ik ergens wel begrijpen dat mensen die nog nooit een kindje kwijt zijn geraakt dit niet goed kunnen begrijpen. Maar het is "eigen", dus dat voelt niet raar. Wij vinden het juist fijn dat L*"thuis ligt, naast de speelplek van onze andere kinderen, zo is hij altijd "bij ons". Nadeel is natuurlijk ook de wet: want er is gewoon niets geregeld qua begrafenis voor kinderen die onder de (ik geloof) 18/19 weken geboren zijn. Dus heb je de optie om je kindje achter te laten in het zh, om het met andere kindjes tegelijkertijd te cremeren, en gezamelijk uit laten strooien, of begraven in je tuin. Wij hebben dus voor het laatste gekozen. En ook wij hadden L* nu in de wieg willen hebben, hij had nu zo'n 6 weken oud moeten zijn....
'Kop op en ga er voor'. Ik ben het vloeien nog aan het afwachten en vraag me af of ik überhaupt ooit wel eens een blijvende zwangerschap mag krijgen.. wel ja kop op!! En de goude oude.. het is maar beter het was toch slecht.
Mij belden ze vandaag doodleuk op of ik kom komen werken ivm zieken.. Hoezo kan jij dan NU NOG NIET werken. Nee, ik heb deze week een curretage gehad, ik vloei als de ziekte en lig het liefst heel de dag in bed Grrrrr MANNEN..............
Nou mijn werk vond het vrijdag ook nodig te vertellen dat ze me niet voor altijd ziek gemeld konden houden.. ik was alleen vrijdag nog ziek gemeld. Wat een empathie he?