Rotparasol

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door palmie37, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hier werd ze nooit boos. Maar ik hing die hydrofieldoek dan ook naar één kant. Ik had de kap van de wagen dan omhoog staan en in het midden daarvan maakte ik die doek vast, met een wasknijper. Stond de zon aan de ene kant, dan liet ik de doek langs de kap afhangen naar die kant, en als ik draaide (of als de zon gedraaid was) dan hing ik hem naar de andere kant. Was sneller dan die parasol veranderen.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zo deed ik het ook! Was sneller en de zon kwam er niet meer tussendoor! Hydrofiel maakt het ook niet warm, wel als je zou kiezen voor een zwart/donker dekentje. En als ik in de schaduw liep dan deed ik het ook af. Probeer zoveel mogelijk in de schaduw te blijven, vind ik zelf ook prettiger.

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Als Lisa wakker is loop ik ook altijd te klote met een parasol maar zodra ze moe word span ik een lakentje over de wagen :D ze accepteerd dat helaas niet als ze wakker is..

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hahahaha, wat grappig!
    Ik dacht dat het mijn onhandigheid was.
    Hier ook steeds geklooi met dat ding.
    En als het een beetje waait, waait 'ie er gewoon vanaf.

Maar mannetje wil inderdaad ook rond koekeloeren.

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Mijn strategie was aan de schaduwkant van de straat lopen. Ik heb heel wat schaduw-gehopt vorige zomer!

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Die hydrofiele luier vond ik niet zo'n succes, tja inderdaad maar zoveel mogelijk schaduw opzoeken.
    Of het parasolletje nog maar eens proberen hihi:D

7. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

3 jul 2009
    277
    0
    16
    ik vind dat ook echt ondingen en een doek ervoor accepteert milan ook niet
    wij hebben dus wel een zonnebril bij da gekocht van het merk lief heb je verschillende maten milan is nu 6 maanden en hij past hem redelijk
    verder krijgt hij dus helaas nog een lang broekje aan tegen de zon deken of iets alles trekt hij weg dus heel irri

greets 1985beeb2009

8. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik heb het topic niet doorgelezen, dus weet niet of de tip al eerder is gegeven.
    Ik heb een luifel gekocht bij Babywalz, via internet.
    Die maak je heel handig vast aan de kap en aan je handvat, zo scherm je het lig/zit gedeelte helemaal af.
    Je kan hem heel makkelijk naar voren schuiven of opzij draaien.
    Kost maar 10€ en je hebt verschillende kleuren, Plus er zit aan de binnenkant een uv filter van 50+.
    ik kan morgen wel even de link plaatsen, zit nu niet achter de pc.

9. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
  10. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Die tip wou ik ook geven!
    Ik vind het een ideaal ding. En het is goedkoper dan een parasol van maxicosi(dat ding kost met bevestiging zo'n 60 euro!!)
    je hebt ze in meerdere kleurtjes en kan ze alle kanten op schuiven.
    Later kun je ze ook gebruiken voor de wandelwageninzet.
    prachtig!

11. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Haha, waren op vakantie in Duitsland en iedereen had er zo'n een.
    Manlief en ik zeiden al ;'dat is handig'. Alleen wij dachten dat dit vast aan de kinderwagen zat en dat het wel iets typisch ding aan zo'n duitse kinderwagen zal zijn.
    Nee dus, dus wel uit duitsland maar niet vast aan de kinderwagen.

oh ontopic; meest irritant aan die parasol is dat je soms een meter meer nodig hebt op de stoep omdat je anders iemand anders om de oren kan meppen. Zon staat net zo dat die parasol een eind buiten staat en dat je het zo moet draaien dat het net buiten de kinderwagen staat. Dan die gezichten als je op een smalle stoep manoeuvreert.

Geloof dat dat doekje echt niet slecht is.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ging met warm weer niet midden op de dag weg. alleen inde ochtend. ik heb een bloedhekel aan die stomme parasolletjes die aaaaltijd verkeerd staan. maar zulk warm weer is toch veel te warm voor heel kleine kindjes ook met parasolletje. dus lekker vroeg in de ochtend gaan wij erop uit en daarna lekker thuis rommelen. nu met de wandelwagen heb ik geen parasol meer maar een kap en een zonnehoedje. hij trekt er nu toch alleen amar aan.

13. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    ligt denk ik ook aan de soort parasol. Ik heb al 3 parasols van de prenatal versleten zo moeilijk te verstellen. Nu heb ik er een van de hema er makkelijk te verstellen!!! draait de zon parasol zonder problemen te verstellen.

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.876
    9.390
    113
    Gelderland
    ik pak een badcape en vouw dat hoofdstukje over de zonnekap van de buggy. blijft hier prima zitten en geen zon en via de zijkant kan ik hem in de gaten houden.

15. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Wat een goede ideeen hier allemaal, ga zeker eens ff bij de hema kijken aangezien het mooie weer nog niet voorbij is:D

16. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Echt een superidee, thankssss!

17. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wij hadden er ook 1 van de prenatal, wat heb ik dat ding vervloekt! Zo stug en hangt elke kant op, behalve de goede!
    Ik ook bij de hema kijken voor op nu de wandelwagen.
    Als we een tweede kleintje mogen krijgen is dat doekje van die link ook echt super! Ik ga 'm zeker aanschaffen dan! Dank!!

18. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ik zag toevallig een moeder op school ermee lopen, ben dr gewoon achterna gerend om t te vragen.

Geloof dat babywalz idd een Duits bedrijf is ja.

Ik ga NOOIT meer met een parasol vechten, maar hou t mooi bij m'n luifel.

19. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Ik heb de luifel via ikbenmama.nl gekocht

Deel Deze Pagina