Hallo, Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zit nu in mijn zwangerschapsverlof, en mijn contract loopt af in april. Zit dan ook nog in mijn verlof. Ik weet niet of het verlengd wordt. Maar nu wil ik zelf niet dat dit verlengd wordt. Als ik dit aangeef, heb ik dan recht op ww? Dus als hun het wel zouden willen verlengen, ik wil dit absoluut niet! Of heb ik dan geen recht op ww? Ik kan er niks zinnigs over vinden op het internet! Ik hoop dat iemand het weet en misschien in dezelfde situatie heeft gezeten! Groetjes Cindy Edit Moderator: Verplaatst naar zwanger en werk. Graag goed opletten waar je een topic plaatst.
Dat klopt. Maar ook niet als je het contract gewoon niet laat verlengen? Of wordt dit gezien als onslag nemen? Groetjes Cindy
Als ze jouw contract willen verlengen en jij wil dat niet is dat technisch gezien ontslag nemen en dan krijg je geen uitkering.
In sommige gevallen kan je een zwangerschaps en bevallingsuitkering krijgen als je zelf korter dan 10 weken voor de uitgerekende datum ontslag neemt. Hoe dit precies zit weet ik ook niet helemaal, maar neem eens contact op met het uwv. Of kijk op hun site
Als je zelf ontslag neemt heb je nergens recht op. Indien je contract afloopt en je werkgever verlengt hem niet dan heb je gewoon recht op een uitkering. Er zitten wel regels aan vast, zoals het aantal weken dat je gewerkt moet hebben.
Valt onder werkweigering. En nee, als jij je contract niet wilt laten verlengen, heb je absoluut geen recht op een WW-uitkering.
Zoals iedereen heeft gezegd: als jij je contract niet laat verlengen heb je geen recht op ww. ww is er als nood voor mensen die moeten leven van die inkomsten. Als jij zelf weggaat heb je het ook niet nodig anders blijf je er wel werken Zou ook te gek zijn als het wel kon, want dan zouden er heel veel mensen een wwtje trekken, waar de mensen die wel werken voor betalen.