Amerika reis - Yellowstone - San Fransisco

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dubbelgeluk, 9 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Wij zijn al even aan het sparen om waarschijnlijk in 2023 naar Amerika op vakantie te gaan. O.a om goede vrienden te bezoeken, maar ook om zelf weer mooie delen van het land te zien.

De voorpret van zulke reizen beginnen voor mij met de planning. We zijn in New York en Florida geweest en hebben al heel veel in het ZW gezien (gereden van Denver naar LA). Yellowstone staat nog heel hoog op mijn lijstje, ik stel mij dan voor dat het met de kinderen met een camper het allerleukste en makkelijkste is, maar hoe kunnen we zo’n reis leuk maken voor ouders en kinderen?
    Ik weet dat ik mijn kinderen blijer maak met een vakantie naar Frankrijk/ Italië met animatie, een zwembad etc. :rolleyes: Maar wij willen erg graag een keer zien waar onze vrienden wonen, de laatste keer dat we daar waren was 11 jaar geleden. Hun kinderen zijn dan overigens bijna 4 en 6.

Einde van de reis zou omgeving SF zijn, ik denk nu aan vliegen op omgeving Yellowstone, maar mss is Seattle ook wel haalbaar, al wil ik het rijden met kinderen en camper niet onderschattende . En dan via Yellowstone naar SF rijden. Ik wil in ieder geval leuke activiteiten voor de kinderen kunnen inplannen, die zijn dan bijna 4 en bijna 9.

Iemand eerder met kinderen in die hoek geweest? Ik ga ook op allesAmerika.com kijken, daar heb ik voor onze andere vakanties ook veel aan gehad, maar als hier iemand al leuke ervaringen heeft zijn ze welkom.

2. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ooohh ja, geweldig, wij zijn van Denver via Yellowstone, Bryce, Zion, Las Vegas, Grand Canyon, Yosemite, San Francisco en daarna LA gereden in drie weken... beeeetje overdreven veel kilometers. Maar wel geweldig! Yellowstone is heel indrukwekkend inderdaad. We zijn daar aangekomen via Beartooth Highway, mooie slingerpas maar misschien niet ideaal met een camper.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja geweldig, maar ik keek van de week even wat 3 weken camper in het hoogseizoen kost.. oh my 6000€ alleen voor de camper zelf en daar komt dus nog vanalles bij:|
    Maar goed, wij zijn zonder kinderen in Yellowstone geweest. En we willen graag een keer terug om het aan de kinderen te laten zien. Wat mij heel erg is bijgebleven waren de Junior Ranger activiteiten, speciaal gericht op kinderen dus, praatjes of “workshops “ met een ranger: naar de sterren kijken, spoorzoeken. We zagen het toen van een afstandje en zeiden tegen elkaar “als we kinderen hebben gaan we dit ook doen!”

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, mar vanaf een bepaalde leeftijd voelen ze ook wel aan dat het gewoon echt heel speciaal is waar ze zijn en sommige kinderen kunnen echt heel erg genieten van mooie natuur ook. Wij hebben een rondreis door Schotland gemaakt toen ze 4 en 8 waren, nergens een zwembad of pretpark gezien, maar ze vonden het geweldig, ze weten er nog steeds vanalles van (4 jaar geleden inmiddels)

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Haha! Ja dan hebben jullie echt veel gereden, wij deden toen Denver, arches, horseshoe band, antilope canyon, crane canyon, bryce, Zion, Las Vegas, Yosemite, SF en dan de kustroute met alle leuke plaatsen. Dat vond ik al heel veel!
    leuk te horen dat Yellowstone zo indrukwekkkend was.

5. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik wilde daar al heen sinds ik er op de basisschool foto's van had gezien in een aardrijkskunde boek. Mammoth hot springs. Die blauwe heetwaterpoelen. En Old Faithful natuurlijk. Het was allemaal echt zo bijzonder.

Anniek88, Dubbelgeluk en cowgirl80 vinden dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Die kosten zijn idd niet normaal:eek: er gaat iedere maand al geld naar een aparte spaarrekening en misschien wordt het een jaar later als we zien dat het toch nog te duur is. We zouden dan denk ik voor 2 weken een camper willen huren en 1 week bij vrienden zitten, maar die week gaan we natuurlijk ook kosten maken.

Leuk te horen van de junior rangers en dat jullie dat naar elkaar uitspraken. Dat ga ik zeker verder uitzoeken! De jongste is volgend jaar bijna 4 en de oudste bijna 9.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja ! Ik had als kind van die boeken van Disney “Wonderen der natuur” en daar stond ook Mammoth Hot springs in. Dat leek me echt een van de meest gave en bizarre dingen op de wereld om te gaan bekijken:)

Lafayette en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  8. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Ik weet niet wanneer jij er geweest bent, maar vond jij ze niet tegenvallen? Wij zijn er in 2003 geweest en ik had al wat oudere foto's gezien en foto's van mijn man die er al eerder was geweest. Maar blauw waren ze allang niet meer en toen wij er waren, waren ze behoorlijk droog gevallen. Ik weet niet hoe het nu is.
    Neemt niet weg dat Yellowstone natuurlijk prachtig is. Er is zoveel moois en indrukwekkends te zien.

9. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    @Dubbelgeluk Wij willen volgend jaar ook met onze kinderen naar Amerika voor een rondreis. We zijn ook al een aantal jaar aan het sparen en oorspronkelijk was het plan dat we dit jaar zouden gaan, maar dat durfden we nog niet aan. We willen namelijk wel alles van te voren boeken en dat ook op tijd al doen. Wij willen wat zuidelijker gaan en parken als Grand Canyon en Zion bezoeken. En waarschijnlijk ook eindigen in San Francisco, dat is zo'n geweldige stad.
    In 2003 zijn mijn man en ik in Amerika geweest en toen zijn we vanuit Seatle eerst omhoog gegaan naar Canada (Vancouver, Jasper, Banff, Calgary o.a.). Daarna in Amerika o.a in Yellowstone en Yosemite geweest en geëindigd in San Fransico. Wij hebben toen in 3 weken heel veel gezien en heel veel gereden. Achteraf hadden we iets meer rust moeten inbouwen. Dat gaan we met de kinderen wel anders doen. Een kleiner gebied en af en toe ook ergens een rustdag. Nu zijn onze kinderen overigens wel al ouder, nu 15 en 10.
    Wij gaan niet met een camper, maar gaan een auto huren en dan hotels. Wij moeten er allebei niet aan denken om met een camper te rijden maar dat is persoonlijk natuurlijk. En in Amerika kun je veel accomodaties vinden die geschikt zijn voor 4 personen vanwege 2 queen size bedden op de kamer. Dus dat is wel makkelijk.
    Alhoewel wij al jaren onze vakanties zelf boeken en niet meer via een reisbureau, willen we dit toch wel via een reisbureau gaan boeken. Je boekt zoveel elementen, als er iets is en het niet door kan gaan, willen we dat niet allemaal zelf moeten gaan annuleren. Waarschijnlijk gaan we bij Tioga Tours boeken, hier heeft een zwager een aantal jaar geleden ook hun rondreis in Amerika geboekt en zij hadden hier goede ervaringen mee. Hun reis was voor ons ook de aanleiding om te gaan sparen om dit ook te kunnen gaan doen met de kinderen. Hij en mijn man hebben toen ze jonger waren ook een paar keer samen zo'n jongerenreis door Amerika gedaan. Binnenkort willen we al eens vast naar Tioga Tours toe om eens vast te informeren naar mogelijkheden. Mijn man heeft in de afgelopen jaren ook al vaker allerlei ideeën genoteerd.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Wij willen ook volgend jaar zo'n reis gaan maken. Eigenlijk al afgelopen jaar, maar ja. Wij gaan ook voor een auto met hotels, zie ons beiden nog niet met zo'n enorm gevaarte rijden en om het is ook zeker niet goedkoper.

Ik zou met zulke kleine kinderen liever wat minder zien en dan wat kleinere afstanden rijden. Hele dagen in de auto is dan toch niet echt prettig lijkt mij.

11. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Wij hadden via WRC Reizen de vlucht en de auto geboekt, meerdere reizen en daar waren we toen heel tevreden over. De hotels hebben we toen zelf uitgezocht, en de route natuurlijk. Ik vond het rijden met de auto daar juist fantastisch, afstanden voelen heel anders. We reden tussen de 150 en 300 km per dag. En dan af en toe een rustdag inplannen op een bijzondere plek. Het mooie van de USA is dat je met één dag rijden al weer in een volkomen ander landschap kan zitten.

Kindje3 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Wat mij handig lijkt is dat je niet altijd ergens hoeft te eten, maar bestek, servies etc hebt om zelf broodjes te smeren etc. Tijdens onze vorige USA reizen namen we dat mee, maar met 4 is het toch anders. Maar goed, die overweging is voor iedereen anders.

13. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik zou vooral geen race er van maken. Wij hebben twee jaar achter elkaar een rondreis gemaakt in west Amerika. Alle parken hebben iets moois en alle steden vrijwel ook. Dus maak vooral een keuze want alles zien kan niet.

Yellowstone is geweldig trouwens, ik vind het een heel bijzonder park. Maar Utah met z’n rode parken is ook heel speciaal en goed bereikbaar.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Klopt, ik zag foto’s terug van Zion en dat was ook fantastisch! Maar we moeten wel echt keuzes maken, anders dan is het echt teveel en Yellowstone hebben we dus nog niet gezien (al vond ik de parken in Canada ook geweldig daar was ik 23 jaar geleden… we hebben gewoon de jackpot nodig geloof ik:roflmao:)

Kindje3 vindt dit leuk.
  15. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ja Canada is ook heel gaaf. Hebben wij twee jaar terug gedaan, en ook onze ogen uitgekeken. Enige nadeel het weer is veel minder stabiel. Hoewel Californië/ Utah weer zo vreselijk heet kan zijn.

Deel Deze Pagina