Hoeveel mama's uit Eindhoven e.o. zijn er actief op dit forum ? Tja, tis ginne mooie stad, maar ik vuul me d'r wel thuis Ben zelf geboren en getogen Eindhovense (zonder het typische "Eindhovensuuuh" accent overigens ). Beetje uitwisselen van ideetjes en ervaringen enzo... Hoe is het om onze dreumesen hier te laten opgroeien ? Wat zijn leuke plekjes om heen te gaan met de kids ? Ervaringen met school en opvang enzo... Etc. etc.
Hier een e.o. Werk wel in Eindhoven en heb er 2 jaar gewoond. Kom zelf eigenlijk uit Someren, maar woon nu al weer 4 jaar in het Helmondse. Ben zelf door mijn werk ook redelijk mijn accent kwijtgeraakt. Vind ik zelf dan, wat anderen (lees: niet brabo's) horen het nog heel goed. Kun je nagaan: 't was nog erger
ik heb heel lang gewoond in deurne, dat was bij mijn ouders toen ik jonger was dus nog zonder kind het was er fantastisch , heerlijk groen en rustig dorp af en toe lekker shoppen in e'hoven mis het wel hoor het zuiden
Hoi Mammie van Roy en Namya. Bedankt voor jullie berichtjes ! Heb ook veel collega's die uit Helmond komen toevallig. Is, denk ik, wat rustiger dan Ehv, maar wel mooi. Reed laatst nog dooreen mooie nieuwbouwwijk in Helmond. Wordt steeds mooier. Snap niet dat mensen soms nog zoiets zeggen als: Zou nooit in Helmond willen wonen... Is inmiddels wel achterhaald hoor. Namya, waarom ben je weggegaan uit Deurne ? Zonnige Zuiden klopt vandaag wel trouwens... Is prachtig weer Helaas moet ik de hele dag werken...
nou me man heeft zijn hele leven opgebouwd in het westland en daarom wonen we nu dus daar (den haag/kijkduin) mijn broer woont in helmond en de buurt waar hij woont is opzich niet slecht of zo maar is gewoon zo groenloos en dat vond ik altijd wel van helmond.. deurne is echt groen wat dat betreft.... als we richting deurne rijden en eindhoven gepasseerd zijn gooi ik altijd het raam een stukje open en zeg tegen mijn zoon snuif de geur van de natuur op niet zoals den haag de zeelucht en de stank van alle industrieterreinen
Ik woon in de groenste buurt van Helmond Tja ik word ook wel ooit raar aangekeken als ik zeg dat ik vrijwillig in Helmond ben gaan wonen . Laatst nog zelfs door een rasechte Helmonder Moet zeggen dat ik er prima woon en dat ze er alles aan doen om het er mooi en verzorgt er uit te laten zien (binnenstad en zo). En Namya, mijn broer woont dan weer in Deurna, haha Hier ook de hele dag werken WenT, maar ik gooi gewoon het raam open, heerlijk! Waar werk jij? Ik werk op de Esp (tegen Son aan, einde JFK-laan)
Deurne ken ik niet zo, maar als ik zo de verhalen hoor, is het zeer de moeite waard om eens te gaan kijken Esp in Son ken ik wel ja, is vanaf mijn huis een klein eindje wandelen (woon in Blixembosch). Ik kom daar wel eens overheen als ik ga hardlopen, totaan VW garage zo'n beetje. Ik werk aan de andere kant van Eindhoven, zowat tegen het Evoluon aan... met een "mooi" uitzicht op die drukke rotonde daar Ga zo even buiten wandelen, ijsje halen op het Trudopleintje, heerlijk ! Werk ze nog ! Btw: superleuke site van Roy ! Ik kende dat helemaal niet... Zal eens kijken of ik er ook eentje kan gaan maken voor Joleijntje. Leuk idee !
Dan weet ik denk ik wel waar. Is dat een donkergrijs gebouw? Vroeger recht tegenover de oprit naar de A2?
Nee, is niet tegenover de oprit. Meer ernaast. Er staat een logo van Centric op het gebouw. Heeft een grote glazen-kantine (halfrond) op de begane grond. Er zat vroeger een ander bedrijf in dit gebouw, maar weet zo niet welk...
ha, ik woon in een leuk dorp vlak bij eindhoven. Heb ik eindhoven op school gezeten en gestudeerd (fontys). Dus ben lekker bekend... Oja, heb er ook een jaartje gewoond, maar daarna weer vlug terug naar mn geboortedorp. Ik kan een heerlijk brabantse tongval hebben, maar ook keurig ABN praten (met zaggggte GGGGGG natuurlijk) Voor mijn werk kom ik regelmatig in deurne op het instellingsterein en in helmond op het hoofdkantoor. Een echte brabantse dus! no way dat ik hier ooit weg ga
Binnenkort nog vakantie gepland ? Gezellig een dagje deurne doen dan Maareh... bevalt het niet zo waar je nu woont dan ?
Kan het me wel een beetje voorstellen hoor. Mijn vriend komt uit Oosterhout (boven Breda) en daar heb ik ook een jaartje gewoond. Ik vond het heel leuk daar hoor, had het prima naar mijn zin, maar ik was wel heel blij toen ik weer in het zuidoosten van Brabant woonde... Is wel Brabant, maar toch anders.
ja ik ga binnenkort weer naar mijn ouders, kijk er nu al naar uit nou ik woon nu in den haag en nee het bevalt me geen hol hier, opzich heb ik hele fijne vriendinnen hier leren kennen, mijn zoontje gaat hier nu lekker naar de psz en mijn man heeft hier gewoon zijn leven......dus ik heb er wel wat van kunnen maken maar blijf gewoon verlangen naar deurne en kessel (klein dorpje in noord limburg waar ik in mijn jeugd ook heb gewoond) als ik met de auto richting den haag rijdt zou je denken ze is blij, ze gaat weer lekker naar der eigen huisje, en dat is opzich ook wel maar laat altijd met zoveel tegenzin deurne achter
Hmm, lijkt me echt vervelend als je niet kunt aarden? En je man, wil die niet hierheen komen? Kessel ligt bij Reuver toch of niet? Bij het pontje...
ja klopt daar ligt kessel, met dat pontje nostalgie ja mijn man heeft hier zijn bedrijven opgebouwd dus die kan gewoon niet zomaar verkassen naar 200 km verderop misschien wil hij nog wel eens een huisje voor me kopen in deurne hij merkt het ook hoor, als ik naar deurne ga ben ik zo opgewonden als een klein kind en als ik terug kom ben ik gewoon zo verdrietig maar ja nu in de zomer is den haag wel lekker en we wonen op steenworp van het strand dus dat is allemaal leuk, maar swinters PFFFFF
Ja, haal het strand hierheen en dan ga ik hier echt nooit meer weg Dan is het helemaal perfect. Maar een winterdip hebben we hier ook hoor, tenminste ik wel. Ben ook blij dat het zonnetje weer schijnt!! Tja, als je man bedrijven heeft in die omgeving, dan snap ik dat je niet ineens alles achter je kunt laten en om dat stuk nou iedere dag te rijden is helemaal niet te doen. Misschien moet je gewoon lekker extra genieten van de momenten dat je dan weer bij je ouders bent. (dan maar zo blij als een kind) Is het dubbel zo leuk. Als je hier weer zou wonen is het weer 'normaal'.
Precies... Zonnige Zuiden is eindelijk weer van toepassing ! Heerlijk ! Aquabest is ook een soort van strand... @Namya: Tja, wel jammer dat je het zo mist natuurlijk... zoals je het omschrijft klinkt het eigenlijk wel als heimwee. Ik ken Den Haag niet zo, dus weet niet hoe het is om daar te wonen. Vriendin van mij is geboren en getogen Eindhovense, maar woont sinds een aantal jaren in Zeist en wil daar nooit meer weg... Zijn er geen lekkere rustige landelijke groene dorpjes naast Den Haag dan ?