Een gereedschapsding van mijn man is kapot gegaan doordat ik het per ongeluk heb meegewassen in de wasmachine. Kan ik dit doorgeven aan een verzekering of hoef ik hier toch niks van te verwachten? Het is maar 30 euro maar hij had het pas nieuw dus toch een beetje zonde
Ik zou er geeneens de moeite voor doen hihi Zal vast wel een verzekering voor zijn maar of het iets oplevert vraag ik me af
Denk dat je niets krijgt. Meestal heb je al een eigen risico van 150 euro. Wel vervelend maar gewoon dikke pech.
Gereedschapsding Ik zou gewoon een nieuwe kopen. Maar je zou natuurlijk even kunnen bellen met je verzekeraar, dan heb je gelijk antwoord of het vergoed wordt of niet.
Ik denk dat je eigen risico bedrag al hoger ligt dan die 30 euro Moet je man voortaan maar goed zn zakken controleren voor ie zn broek in de was gooit
Gelukkig is alleen het 'gereedschapsding' kapot gegaan. Het had tenslotte ook je 'wasding' kunnen zijn.
Misschien kan je het wel declareren bij de verzekering, maar zo'n verzekering is daar natuurlijk niet voor bedoeld. Die is bedoeld voor grote schades ( je wasmachine, waterschade, enz) Alleen de administratiekosten voor de verzekeraar zijn haast al hoger dan de schade. Ik zou een schade van 30 euro dus zeker niet opgeven aan de verzekering.
Voor 30,- zou ik de moeite niet nemen. Jammer dat het kapot is gegaan maar zou gewoon een nieuwe kopen.
Er wordt hier veel gezegd dat men de moeite niet zou nemen voor dit bedrag maar jullie kunnen niet in de portemonnee van ts kijken. Gewoon aanmelden bij de verzekering.
Mijn man zegt ook we nemen de moeite niet. Maar ik vroeg me vooral ook af of je doorgaans voor zoiets verzekerd bent of niet omdat het je eigen domme fout is?
In principe is een verzekering ook bedoeld voor je eigen domme fouten. Ik zou zeggen, lees je voorwaarden erop na . Er zijn ook genoeg polissen zonder eigen risico bijvoorbeeld.
Mijn schoonzus meldde ook een aantal van dit soort onbenullige schades. Toen ze de derde keer claimde ( een biebboekje van 15 euro dat haar zoontje kapot had gescheurd) dreigde men haar uit de verzekering te gooien. De tijd dat de tussenpersoon kwijt was aan administratieve rompslomp kostte meer dan de schade. Daar is zo'n verzekering gewoon niet voor bedoeld.
Ik denk wel dat het valt onder een inboedel of aansprakelijkheidsverzekering, maar in mij ogen verzeker je je voor iets wat je niet zomaar kunt betalen. Maar uiteraard staat het je vrij om even te bellen natuurlijk
Het is afhankelijk van je verzekering. Ik heb een heel aantal jaar geleden (toen Q was geboren) eens gebeld met de verzekering om te vragen waar ik nou eigenlijk allemaal voor verzekerd ben. Ik stond er van te kijken voor wat allemaal, ook wat een kind expres stuk maakt bijvoorbeeld. Ik zou dus gewoon bellen en je verhaal uitleggen. Dan afwachten of en hoe je er voor verzekerd bent. Je kan dan nog beslissen of je het wel of niet door geeft. Je betaalt toch ook niet voor niets premie.
Waarbij de klemtoon dus ligt op 'aantal'. Zij belde een aantal keer voor kleine dingen. Misschien claimt ts verder nooit.
Precies. Het is ook maar een waarschuwing. Stel dat je nu claimt en dat nog eens een keer doet voor zo'n laag bedrag, loop je de kans dat als er een keer een serieuze schade is, er geen vergoeding meer komt.