Zouden jullie wat geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minime3, 22 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Hey dames,

Ff een korte vraag.
    Woensdag gaat de vriendin van mijn zus trouwen.
    Ik heb ook wel redelijk goed contact met die vriendin.
    Nou heb ik een uitnodiging gekregen voor haar bruiloft, maar alleen voor de kerkdienst..
    Nu vraag ik mij af of ik ook nog iets van een cadeau moet geven dan?
    Zouden jullie dat doen? Ben verder dus niet uitgenodigd voor het feest.
    En zo ja, wat dan?

Bedankt!

2. Humava

Humava Niet meer actief

Ja ik zou wel wat geven. Een cadeaubon of een kaartje met geld daarin. Gewoon een kleinigheidje.

3. wynie

wynie Lid

20 jan 2013
    65
    0
    0
    Nee joh... De kerk is openbaar, daar hoef je niet voor uitgenodigd te worden. Zou na de dienst ze feliciteren en een mooie kaart naar hun huisadres sturen..je hoeft tenslotte niet zomaar niet naar de receptie of feest...ik zie het meer als "ik mag opvulling in de kerk
    zijn"

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Dat is gek, uitgenodigd worden voor de kerk maar niet voor het feest?? Heb ik nog nooit van gehoord...
    Is er trouwens wel ruimte om te feliciteren na de kerk??

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou niet eens gaan als ik alleen een kerkdienst mag bijwonen. Dus ik weet het niet zo goed of je wat moet geven of niet.

6. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Ja er is wel ruimte om te feliciteren na de dienst.

Wat ik misschien er ook wel bij kan zetten, is dat ik 2,5 maand geleden bevallen ben. Heb haar ook een kaartje gestuurd en kreeg na 6 weken een kaartje terug, verder geen contact erover gehad..
    Daarom eigenlijk ook mijn twijfel of ik wat zou geven.

Het is wel een super leuke meid overigens

7. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Ja dit gevoel krijg ik er ook een beetje bij

8. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ja ik zou wel wat geven, zeker als ik haar redelijk goed ken
    Ik ga uit van het gevoel dat ik voor iemand heb
    En niet of ik er iets voor terug krijg op een feestje in aantal hapjes of drankjes
    Ik kan me wel voorstellen dat je voor een hele dag wat meer geeft dan alleen een kerk dienst
    Maar een cadeautje krijgen zo sowieso

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou het inderdaad bij een kaartje of cadeaubon (klein bedrag) houden.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Nee ik zou niks geven. Zou ook niet naar de kerkdienst gaan. Ik ga overigens ook nooit naar recepties. Dat vind ik ook zo van jaaaaa we willen wel je geld maar je bent verder niet welkom op het feest. Uhm ja toedeledokie!

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij hadden ook een receptie in de kerk, kwamen voornamelijk mensen uit de kerk of idd mensen waarvan het leuk is om ze even te zien op je speciale dag. We kregen van een aantal mensen een kaartje met een klein bedrag, van sommigen ook alleen een kaartje. Beide leuk. (We kregen ook van iemand een pakje met zonnebrand en een kaartje, omdat we naar Egypte gingen :))

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Jeetje, wat is iedereen negatief over het "alleen" uitgenodigd zijn in de kerk. Ik vind het best wel een vreemde gedachte als je denkt dat je alleen uitgenodigd wordt als opvulling...

Als ik uitgenodigd zou worden alleen voor de kerk zou ik een kleinigheidje geven. Kaart met een klein geld bedrag, cadeaubon.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij nodigden mensen dan ook uit voor de receptie bij de kerk en het feest.

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    of ik wat zou geven hangt er een beetje vanaf hoe mijn band is met die persoon. maar aan de andere kant, is de band goed zou ik het ook raar vinden dat ik niet bij het feest zou mogen zijn.

Ik denk dat ik wel zou gaan en na afloop misschien nog een kaart sturen.
    aangezien je niet weet of er na de kerk gelegenheid is tot feliciteren.

15. KimK

KimK Niet meer actief

Huh? Alleen voor de receptie bij de kerk of voor kerk en feest?

16. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik vind dit serieus en droevige reactie.
    Vind het echt triets

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #17 SushiLover123, 22 jun 2014
    Laatst bewerkt: 22 jun 2014
    Je moet geven, wat je haar graag geeft. Niet uit verplichting in elk geval. Zeker niet voor 'alleen' de kerkdienst, want die is inderdaad openbaar. Maar feit is wel, dat ze je expliciet heeft uitgenodigd, wat ook wel wil zeggen dat ze dit speciale moment met je wil delen.
    Jij vind haar een superleuke meid. Dan geef je haar toch iets leuks?

Waarom moeten mensen wat ze geven altijd af laten hangen van waar ze voor uitgenodigd zijn?

Op onze bruiloft kregen we zelfs geld van mensen, die er helemaal niet waren (en niet uitgenodigd waren), zoals de ouders van vrienden. Gewoon, omdat die blij voor ons waren en het ons gunden.

Wat een onzin hier allemaal...

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe doe je dat dan als er geen feest is, maar alleen een receptie? Vind je dat 'handje ophouden'?

19. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik zou haar een kleinigheidje geven. Kadobon met klein bedrag, leuk mandje met een paar dingen erin, bosje bloemen. Zoiets.

Mijn nichtje is ook getrouwd in de kerk en heeft ook mensen uitgenodigd voor alleen de kerkdienst plus daarna receptie. De hele kerk zat gezellig vol en zo hadden ook mensen die niet zo dicht bij hun staan toch de gelegenheid ze te feliciteren met hun huwelijk. De bezegeling in de kerk was voor haar namelijk heel erg belangrijk.
    Het feest was vervolgens alleen voor familieleden en vrienden.

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zou een mooi kaartje opsturen en niet gaan.

Deel Deze Pagina