Hallo, Ik ben op dit moment 25 weken zwanger van de 2e (1e is 10 maanden oud). En nu begin ik wat lichamelijke klachten te krijgen. Ik loop nog met aardig wat kilo's van de vorige zwangerschap, dus topfit ben ik niet. Voor ik de pijn beschrijf is mijn vraag eigenlijk, welke weg moet ik behandelen met dit soort klachten. Ik moet pas 1 mei naar de VK, vandaar dat ik het hier probeer. Het doet voornamelijk zeer als ik loop. Of bijvoorbeeld omdraai in bed. Zolang ik zit of lig of sta is er niets aan de hand. Het is een soort stekende (spierpijnachtige) trekkende pijn aan de rechter binnenkant van mijn benen/lies... Ik hoop dat dit iets duidelijk maakt, het is een beetje lastig uit te leggen en daarom weet ik ook niet goed wat ik moet doen. Ik probeer wel al alles met 2 benen tegelijk te doen en mijn dwarse buikspier aan te spannen enz... Misschien zijn er nog meer tips. alvast bedankt, gr Angelique
hoi Angelique, wrs heb je last van bandenpijn, zo klinkt het althans. heel goed om alles tegelijk met je twee benen te doen en je dwarse buikspieren aan te spannen. Daaardoor verlicht je het voor de rest van je lijf, met name voor je bekken. probeer lopen/staan/zitten/liggen af te wisselen, dus niet te lang in dezelfde houding. Meestal is bandenpijn een fase, daarna gaat het over. Soms komt het nog vaker terug in de zwangerschap bij de volgende groeispurt. Mirjam