Curretage gehad en na 4 maand nog niet ongesteld

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Fietje, Apr 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fietje

Fietje Lid

Feb 19, 2008
    13
    0
    0
    Hallo,

ik heb op 21 december (na 11 weken zwangerschap) een curretage gehad. Op 16 januari heb ik een minuscul drupje bloed verloren, maar volgens de gyne was dit voldoende om te weten dat alles in orde was.

Nu zijn we ondertussen 3 maand verder en ben ik nog steeds niet ongesteld geweest.

Mijn gyne die de curretage uitvoerde vindt dat dit normaal is en dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Ik zou pas op controle moeten eind augustus.... dit vond ik er toch over en ik heb een bezoek gebracht aan een andere gyne.

Hij heeft bloed afgenomen (vrijdag de uitslag van de test) en een vaginale echo genomen. Alles blijkt in orde op de echo doch hij zei dat er een vochtzakje zichtbaar was van ongeveer 6 mm. Hij kon moeilijk uitmaken wat dit was (event. een overblijfsel van de curretage). Toen ik hem vroeg of het een vruchtzakje was, was hij redelijk vaag en zei hij dat we best de bloedtest afwachten. Zou het kunnen dat ik toch terug zwanger ben ? Zoniet, waar komt dit "vocht"zakje dan uit ?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Fietje,

het kan inderdaad zijn dat je weer heel pril zwanger bent en dat het nog te klein is om duidelijk op de echo te kunnen zien. Uit de bloedtest zal blijken of er het zwangerschapshormoon weer te vinden is, dus dat is wel heel spannend. Als het nog van de curettage zou zijn, zou je wel nog steeds een klein beetje bloed zijn blijven verliezen naar mijn idee, dus ik denk dat niet. Wellicht is het een kleine cyste ofzo, maar deze kans acht ik ook klein. Spannend joh!

Groetjes Brigitte

3. Fietje

Fietje Lid

Feb 19, 2008
    13
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord, maar ik heb pas de bloeduitslag gekregen van de gyne en toch niet zwanger.
    Alles lijkt in orde maar blijkbaar krijg ik geen eisprong meer. Volgende week krijg ik medicatie om deze eisprong op te wekken.

Zou dit dan toch een gevolg zijn van de curretage ? Vroeger was ik altijd stipt met de ongesteldheid ....

Dank U.

Share This Page