wanneer de baby huilt..

Discussie in 'De lounge' gestart door Allahinkulu, 18 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Wat doen jullie wanneer de baby huilt..of wat voor methode gebruiken jullie om de babv te laten slapen..

    Hier in Turkije laten ze de baby nooit doorhuilen (wat naar mijn mening er dus voor zorgt dat de baby altijd blijft huilen omdat hij weet dat hij er toch wel uit wordt gehaald en wordt vertroetelt)
    De methodes die ze gebruiken is op de grond (of op de bank) zitten met de benen voor je uitgestrekt..een kussen op je voeten en dan het kindje op de kussen leggen en de voeten wiegen (links rechts links recht) hele goede methode maar niet als je knieen (zoals die van mij) kapot zijn.
    Het kindje wordt dan goed in gepakt en vaak doen ze een doekje om het hoofdje en de oogjes zodat hij niets ziet..

    Ook wat het kindje in een deken gelegt en dan met twee mensen opgepakt en dan heen en weer gewiegt..

    Nadeel van de wiegmethodes is dus dat het kind op 4 jarige leeftijd nog gewiegt wil worden..

    Wat ik mij kan herinneren van de nederlandse kinderen is dat ze gewoon in bed worden gelegt en slapen..geen wieg gedoe..

    Ben dus eigenlijk wel benieuwd..
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Als onze dochter huilde liet ik haar altijd even gaan. Niet langer als 10 min. hoor.
    Maar meestal was ze al in slaap gevallen.
    Ik heb vrienden en die hebben een zoon en zij moest er wel een paar keer snachts eruit voor hem om zijn speen weer in zijn mond te doen.
    Ze was helemaal gebroken. Ik heb gezegd laat hem maar even huilen.
    En ja hoor het werkt....
    Je hoort als moeder zijnde ook wel wanneer je kindje echt om een andere reden huilt...
     
  3. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hier wordt het dus echt als kindermishandeling gezien om je kindje te laten huilen. Maar ik heb geen zin om 100 keer uit mijn bed te gaan bijv. terwijl dus gewoon voorkomen kan worden..
    Als er echt wat aan de hand is is het natuurlijk anders.. je laat een kind geen uur huilen..
     
  4. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Nee en zoals ik al zei, je hoort precies aan je kindje of er wat aan de hand is...
    Bij mij was het altijd 10 min. aankijken, huilt ze nog? dan ga ik naar haar toe. Maar onze dochter is gelukkig geen huiler...
     
  5. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Mijn dochtertje huilde ook veel toen ze een baby was. Elke avond van 19.00 - 22.00 uur. Ik was haar dan ook aan het wiegen. Ze is er niet door verwend, want na een periode van ongeveer 2 maanden had ze het niet meer nodig en sliep heerlijk door. Als ze dan nog eens huilde dan keek ik het ook eventjes aan en als ik dan hoorde dat het echt menens was dan ging ik naar haar toe.
    Doe wat je hart je ingeeft en luister vooral niet naar andere mensen! (ook niet naar mij dus eigenlijk). Als moeder zijnde weet je zelf wat op dat moment het beste is voor je kind. Gina
     
  6. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Jasper heeft veel gehuilt,je kunt een bay niet verwennen de eerst 2 maand ik heb hem wel altijd een tijdje laten huilen ook omdat ze het nodig hebben om in slaap te komen ik ga wel tussendoor kijken hoe of wat ze kunnen soms ook veel last van krampjes hebben.Jasper was 3 maand toen ie het beetje doorkreeg dat als ik huil dan komt er iemand dus dan moet je pas kijken is het nodig dat ik ga of... soms geef ik hem alleen ff een speenntje en een kus en ga weer niet teveel aandacht dan zodat het geen feestje is als ie in bedje ligt.

    Geen zoren hoor baby's kun je niet verwennen dus als ie tijdje huilt er gewoon uit halen en bij je houden.Misschien een draagzak een idee of een draagdoek die je in de box kan hangen(soort hangmat)Ik heb jasper veel op de arm gehad .
    ik hoop dat je er iets aan hebt.
     
  7. Hoi,
    Mijn zoontje was ook een echte huilbaby.
    Bij hem hielp het heel goed om hem in te bakeren (strak inwikkelen in een doek). Dit hebben ze me in het ziekenhuis laten zien en als ik dit deed was hij gelijk rustig, misschien heeft iemand er iets aan.
    Groetjes,
    Vienna
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Dit herken ik precies. Mijn schoonmoeder is Marokkaans en zij kan het kindje van mijn schoonbroer ook niet 1 minuut laten huilen!
     
  9. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik kan onze jongen ook niet laten huilen lijkt me ook zwaar om zo een kleintje wat 9 maanden de hartslag en bloedstroom van zijn moeder heeft gehoord zeilig alleen in zijn bed te leggen volgens de turkse cultuur draagt de moeder zeker de eerste 40 dagen haar kind bij zich want die dagen zij nog steeds gevaarlijk ons zoontje slaapt zelfs tegen me in bed hij vind het heerlijk en ik zou ook niet anders willen

    groetjes talia
     
  10. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    waarom zou je ook,even huilen oke maar lang?? je kan ze nog niet verwennen vanaf 3 maand beginnen ze het wel beetje door te krijgen als je dat maar goed in de gaten houd kan het toch geen kwaad?
     
  11. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    zo denk ik er dus ook over zo een pas geboren kleintje maar laten brullen in zen weigje vind ik echt zielig ze hebben die vertroeteling echt nodig en ik kan zr echt van genieten.
     
  12. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Wanneer je een hele kleine baby laat huilen, vergt dat ook veel te veel energie van zer en dat is ook niet goed.
     

Deel Deze Pagina