Tips en alles gevraagd cupcakes

Discussion in 'De lounge' started by ladygaga, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Hoi dames

Ik wil cupcakes gaan maken maar wat heb ik hier voor nodig?
    Ik had via YouTube filmpjes zitten kijken en je zie heel veel mensen het op een cupcake bakplaat met vond die rondjes erin gebruiken maar waar koop je die? Graag betaal baar.
    En wat heb ik nog meer nodig?
    Ik wil hier morgen mee beginnen ik heb het al beloofd aan me zoon maar denk nu pas hoe moet dat dan?

Wie geef me tips of dingen waar ik op moet letten.
    En welke cupcake mix is makkelijk te maken?

Ik hoop op reacties want ik ben hier totaal niet in thuis.

Liefs gaga

2. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Hoi Ladygaga,

Leuk dat je cupcakes gaat maken met je zoontje! Je kan in de supermarkt gewoon een pak met mix kopen. Zelf gebruik ik de mix van funcakes. Dit kan je o.a kopen bij de jamin. Ook bij makro, de taarten shop of andere snoepwinkels kan je het kopen.
    Ga voor de materialen eens kijken bij de action of de xenos. Goes spul en betaalbaar!
    Veel plezier morgen met bakken!

3. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Gewoon de allergoedkoopste mix nemen met benodigde ingredienten. Bij de Action hebben ze van die silliconen vormpjes voor echt een prikkie en gewoon proberen!

Mijn allereerste (cup)cake was een chocolade lavacake!!! En geliefd inmiddels in de familie.

Gewoon recepten van internet plukken en gaan met die banaan, boeien als ze mislukken, lekker zullen ze vast zijn!:)

4. Kaatjecrx

Kaatjecrx Lid

Jul 16, 2012
    5
    0
    1
    Kinrooi Belgie
    Ik maak mijn cupcakes gewoon met cakemeel van de jumbo, ah of c1000.

Heb zo veel bakspullen hier en vind het super om te doen! Heb bij de action een hoop gehaald, de losse cupcakes vormpjes, de bakplaat met de rondjes en sinds afgelopen week de cupcake maker! Die moet ik zelf nog uitproberen haha!

Succes!

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik vind zelfgemaakt het lekkerst en niet moeilijk. ik gebruik dit recept:
    De Leukste Taarten Maak Je Zelf!

echt heerlijk!

zo plaat kan je bij de xenos kopen voor een paar euro heb je er al 1 heb de mijne ooit bij de ah gekocht en was nog geen 10 euro kwijt

verder heb je bij de xenos kleine stukjes marsepein/fondant dan hoef je ook niet gelijk een blok te kopen (in de supermarkten heb je nog kleinere verpakkingen )
    verder kun je evt botercreme maken om het marsepein/fondant te laten plakken maar witte chocopasta is ook lekker ;) en makkeljik :p
    verder kun je het ook opspuiten (daar heb je ook kant en klaar pakjes voor!)

veel plezier!

6. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Ik heb mijn bakvormpjes bij de xenos vandaan. Hebben ze ook hele leuke cupcake papiertjes voor heel weinig. Marsepein en fondant kost daar oom geen ene drol.
    De mix haal ik bij dejamin, favo is de stroopwafel smaak.

Op martkplaats vindt je ook heel veel!

7. dushi85

dushi85 Actief lid

Aug 23, 2009
    354
    0
    0
    je kan in elke supermarkt idd cupcakemix kopen en van die cakevormpjes. zo een bakplaat met van die rondjes erin heb ik pas bij de blokker gezien. Owja en ik heb bij de Hema ook marsepijn/rolfondant gezien.
    Maar ik had van mijn vriend voor mijn verjaardag een cupcake starterspakket gekregen en daar zat bakplaat, cakevormpjes, cupcakemix, rolfondant, cupcakehouder en kleurstof in. Wel aan de prijzige kant maar dan heb je gelijk leuk pakket om mee te beginnen. kijk eens op CreaCake de voordelige webshop voor taartdecoratie de webwinkel voor al uw taartdecoratie

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik heb een boekje met cupcake recepten erg leuk! ook bij de Xenos verkrijgbaar geloof ik.
    Appel/kaneel cupcakes staan nu in de oven ;) hmm.. zoonlief kan niet wachten.

Idd bij xenos vind je veel!
    ik heb die silicone vormpjes zijn erg fijn en stevig, de papierenvormpjes staan ook erg fleurig! (xenos/action)

Ik ben alleen zo niet goed met botercreme..
    welke boter gebruiken jullie?
    ik heb dit recept:
    200 gr zachte boter, 175 gr poedersuiker
    1dl melk
    2 theel. vanille extract, kaneelnootjes of kaneel

hij mislukt steeds :( wie heeft een tip hoe maken jullie dit en hoelang bewaar je dit?
    stiekem vind ik het helemaal niet zo heel lekker hahaha
    heeft iemand nog een ander lekker recept voor een topping??
    bedankt!

9. bloempje28

bloempje28 Actief lid

Aug 17, 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladygaga, alle mixen die je gewoon in de supermarkt kunt kopen zijn echt heel eenvoudig, doe ik ook vaak met mijn dochter maken. Je kunt ook zelf het beslag helemaal maken, maar met een kleintje naast je is dat niet altijd succes verzekert omdat je alles moet afwegen (moet zeggen na een paar keer oefenen doet mijn dochter erg goed helpen).

Maar dit is best een lekker recept (voor 12 cakejes):
    125 Gram roomboter op kamertemperatuur
    125 Gram kristalsuiker
    125 Gram zelfrijzend bakmeel
    2 Eetlepels melk op kamertemperatuur
    2 Eieren op kamertemperatuur
    anderhalve theelepel vanille extract (hiervoor in de plaats kun je ook vanille suiker gebruiken)

Alles moet op kamertemperatuur zijn als je het gaat verwerken. Je doet de boter in de kom en mix beetje bij beetje de suiker erdoorheen op middelhoge snelheid. Als alle suiker erin zit en het oogt luchtig dan doe je de eieren erdoor mixen. Daarna voeg je beetje bij beetje het zelfrijzend bakmeel toe, weer mixen op middelhoge snelheid, en als laatste de melk. Dan nog 1 minuut op middelhoge snelheid mixen, en daarna vul je de vormpjes. Je bakt ze voor ongeveer 20 minuten op 170 graden. Na de 20 minuten even een sateprikker erin stoppen, en als deze er schoon uitkomt zijn ze klaar, anders moeten ze nog paar minuten.

Dani84 ik gebruik altijd botergoud ongezouten roomboter voor botercreme.

10. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ik ben helemaal gek van de cupcake mix van soezie die haal je bij de welkoop. is erg leker en werkt super. ook haal ik daar gewoon poeder voor botercreme kan niet mislukken en ook erg lekker. ze hebben zowiezo bij de welkoop veel lekekr spul om te bakken. de spongecake is ook heerlijk die ze daar hebben....

11. Bastet

Bastet Niet meer actief

@Dani84: volgens mij mis je een deel van het recept.
    Als ik die zo bekijk dan is dit voor frosting, niet botercreme.

Mijn recept voor botercreme:
    Ingrediënten
    100 gramboter
    1 dlmelk
    20 grambloem

Voldoende voor 15cm taartje
    Werkwijze
    Kook een papje van de melk en bloem
    Laat dit iets afkoelen
    Roer de boter zacht met een mixer
    Voeg de afgekoelde papje in gedeeltes erdoor blijf kloppen tot de crème koud en luchtig is
    voeg suiker naar smaak toe

De Leukste Taarten Maak Je Zelf!

Share This Page