ik doe op dit moment een opleiding. deze opleiding bevat 4 modulen. het afgelopen jaar heb ik 2 modulen gevolgd en ben helaas voor beide gezakt. deze modulen kan ik herkansen maar omdat ik geen lessen meer krijg in deze modulen moet ik het zelf voorbereiden naar de 2 modulen die ik nog moet gaan volgen. de reden dat ik gezakt ben voor deze modulen is omdat ik een ontzettende rot jaar achter de rug heb. 1 begrafenis en 3 crematies en een direct familielid die aan kanker leed (gelukkig genezen) en waarvoor ik nog veel naar het ziekenhuis rij en het huishouden doe. (doe ik graag overigens). maar nu is mijn motivatie om door te gaan helemaal weg. het is enorm zonde om te stoppen maar hoe ga ik 4 modulen volgen waarvan ik er 2 zelf moet leren zonder verdere hulp. en dit in een jaar tijd? ik heb geen idee wat ik wil met dit topic. ik ben al blij dat ik het even van me af kan schrijven.
Jeejtje meid wat heb jij allemaal meegemaakt zeg!! Ik wil je allereerst een dikke knuffel geven. Ik snap best dat je er moeite mee hebt, maar waarvoor ben je in eerste instantie met je opleiding begonnen? Stoppen zou idd zonde zijn, vooral als je bepaalde doelen hebt, zou ik dat niet doen. Maar goed daar kan ik voor jou niet over beslissen... Misschien kan je eventjes een half jaartje tussenuit? Heb je dit ook met anderen besproken? Even samen de voor- en nadelen mbt je opleiding op een rijtje zetten en aan de hand daarvan kijken wat je eventueel zou kunnen doen. Ik roep maar wat hoor... Ik hoop dat je er uit kunt komen! Ik zie overigens dat je pas zwanger bent! Van harte gefeliciteerd meid
is het een optie om eerst de nieuwe modules te volgen en examens te doen en daarna pas die andere te herkansen? of de nieuwe modules uit te stellen en eerst de vorige herkansen? ik neem aan dat je nog wel iets weet van de modules die je gevolgd hebt, dus dat dat met thuisstudie en wat discipline (al je hier moeite mee hebt maak een schema) wel zou moeten lukken toch? ik denk dat je vooral even moet omschakelen van die paniekstand en de gedachte 'ik kan dit niet' naar 'ik kan dit wel'. 4 tegelijk vind ik zelf ook wat veel, vandaar mijn vraag of je misschien wat uit kunt stellen. In overleg met opleidingsinstituut is vaak wel het e.e.a. mogelijk.
bedankt! ik hoop dat deze zwangerschap wel goed gaat. helaas afgelopen jaar meerdere miskramen gehad. uitstellen is helaas niet mogelijk de modulen lopen gewoon door. ik krijg 13 lesuren per module. de reden dat ik aan de opleiding ben begonnen is omdat ik op dit moment alleen een havo diploma heb en ik graag aan het werk wil. echter is dat niet makkelijk met alleen havo. de school wil helaas verder niet echt meewerken.
Met alle respect: 1 begrafenis, 3 crematies en mantelzorg voor een ziek familielid zorgen er niet voor dat je je modules niet haalt. Dat heeft te maken met jouw planning en organisatie. Het afgelopen half jaar ging het om 26 lesuren. Ongeveer 1 lesuur per week dus. Plus zelfstudie (neem ik aan). Je hebt geen baan, maak ik uit je bericht op. Een week heeft 40 'werkuren' en daarnaast heb je nog grofweg elke dag 2 a 3 uur. Plus 2 weekenddagen. Dat zijn nog eens 24 tot 29 uren per week! die je kunt besteden aan dingen. Kortom: 1794 besteedbare uren. Je maakt mij niet wijs dat die zijn opgegaan aan 1 begrafenis, 3 crematies en de mantelzorg voor een ziek familielid. Je moet jezelf niet laten wegkomen met denken dat het aan factoren buiten jezelf ligt... Hóp! Pak jezelf beet en huppetee! Ook het komende half jaar heb je 1794 besteedbare uren. Ga ervoor!
bedankt voor de schop onder mijn kont want die heb ik inderdaad nodig. ik ben op dit moment ook hard aan het leren (5 a 6 uur per dag). het ging er trouwens niet om dat de crematies en mantelzorg veel tijd in beslag neemt maar emotioneel zat ik er dit jaar enorm doorheen dat leren gewoon niet lukte.