Winkels, restaurants omgeving Ziggo Dome

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door PenK, 13 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik ga binnenkort naar Lenny Kravitz in de Ziggo Dome.
    Omdat ik vrij ben wil ik die dag al op tijd die kant op gaan.

Wie heeft er tips voor leuke winkels en vooral; waar kan je lekker eten op loopafstand van de Ziggo Dome??

2. MariMari

MariMari Actief lid

8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    Als je van sushi houdt, Ichi-E :) ...gewinkeld heb ik daar nooit maar wat betreft terrasjes en eten zit je goed op het plein.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Waarom ga je niet met de metro (lijn 54 uit mijn hoofd) naar het centrum? Daar kan je in elk geval leuk winkelen en lekker eten. Tenzij je de dag graag in de decathlon of mediamarkt wilt door brengen. :p

Tuttebella, puzzelstukje en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

echt op loop afstand zijn de winkels niet geweldig. op het plein de mediamarkt, prenatal, decatlon enzo en in de arenaboulevard veel woonwinkels. Er zit een febo voor een snelle hap en een grand cafe waar je lekkere dingen als een satetje kan eten maar hou er rekening mee dat het met concerten altijd giga druk is.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  5. DastyQueen

Inderdaad de 54 :thumup:

Cin85 vindt dit leuk.
  6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Best knap als je bedenkt dat ik daar voor het laatst was met Nederland- Engeland en daar inderdaad het OV heb moeten nemen omdat onze bob het toch niet zag zitten om in een Nederlandse auto te moeten rijden. :roflmao:

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Als je de amsterdamse poort (het winkelcentrum aan de andere kant van het spoor) helemaal doorloopt, beetje links houden, kom je op een pleintje waar een surinaams chinees restaurant zit, het heet Kam Yin of zo. Ziet er niet uit, je drinkt uit een blikje met rietje maar het eten is heerlijk en goedkoop!

8. DastyQueen

dat vind ik inderdaad heel knap! +100 voor jou :D

9. DastyQueen

bij de poort zit ook deli company die hebben hele lekkere rotti, bami en nassi gerechten en lekkere surinaamse broodjes.

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Niet echt leuke winkels dicht in de buurt dus....
    Het centrum willen we eigenlijk niet in die dag. Dan wordt het toch wel een beetje een haast dag gezien we op tijd in de rij willen staan ivm staplaatsen. Voor echt winkelen trek ik dan liever een hele dag uit. Het is meer een beetje tijdverdrijf zeg maar.
    Mischien is de woonboulevard wel wat om wat tijd te spenderen.

Dank voor de eet- tips. Ik ga ze eens Google-en:thumup:

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Aan de andere kant van het station vanaf de Ziggo Dome gexien heb je de Amsterdamse Poort, winkels genoeg hoor. Weet niet waar je specifiek naar op zoek bent maar je hebt er o.a. H&M, Hema, C&A, Etos, Blokker, Zeeman, Miss Etam, M&S mode, Jamin, Van Haren, Food Locker etc, kortom keuze genoeg hoor volgens mij om even de tijd te doden. Daarnaast heb je ook nog een soort overdekte markt op het plein zitten met allemaal verschillende kraampjes, prima om evem rond te struinen. Vanaf het station is het een paar minuutjes lopen, prima te doen.

Wat betreft eet tentjes heb je ook genoeg keus in de buurt, zowel op het Arena plein zelf als op het plein achter het station (waar je voorbij loopt als je naar de Amsterdamse Poort gaat).
    Daarnaast heb je aan de achterkant van Afas Live (heet het nu geloof ik) Vanzz zitten, daar kun je prima op het terras zitten of een hapje doen.
    Kortom, denk dat je je voor een dagje prima kunt vermaken hoor rondom de Ziggo Dome.

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ah top. Hier kunnen we zeker wat mee!

babbel1983 vindt dit leuk.
  13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Marmaris heeft ook lekker eten. Met mooi weer kan je daar ook heerlijk op het terras eten. Zit aan een plein net voorbij het station. En daarachter heb je ook nog winkels.

En ga je met de auto? Want dan is parkeren bij P-dome echt een aanrader. Ik ben gisteren en eergisteren naar de Ziggo geweest en was zo weg. Geen file in de parkeergarage en ik zat binnen 5 minuten weer op de snelweg. Parkeerticket van tevoren gekocht en uitgeprint mee en dus een gegarandeerde plek, echt ideaal.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Is dat los sushi bestellen?

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oh dat is lekker dichtbij. Menukaart ziet er ook prima uit.

We gaan met de trein. Hoop dat er voldoende rijden mn. terug;)

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Oh dat komt ook wel goed hoor! Heb ik ook regelmatig gedaan en er reiden rond evenementen vaak extra treinen. Je voelt je alleen een beetje een kudde dier, als je zo met de meute je in zo’n trein moet proppen :D

Veel plezier alvast!

17. Indire

Indire Actief lid

28 apr 2018
    338
    488
    63
    Wij eten graag bij Gynzo (is op hetzelfde grote plein). Zou dan wel reserveren :) Links van de Decathlon, helemaal verstopt in een hoekje, zit een tentje met heerlijk Aziatisch eten; ook een aanrader. En daar tegenover zit een Burger Bitch.

18. MariMari

MariMari Actief lid

8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    http://m.ichi-e.nl/#!/page/61128

We hebben er nu twee keer gegeten en de eerste keer hadden we het evenementenmenu en een andere keer konden we uit de hele kaart kiezen maar hebben ons laten verrassen door de kok. De laatste keer sliepen we trouwens in het (gekleurde) hotel op het plein, helemaal ideaal :D

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Dat is inderdaad heerlijk daar. Heb er dinsdag toevallig gegeten: groot bord met fried rice en kip voor maar €7,-. En het stond binnen 5 min. voor mijn neus.

Indire vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina