Wij overnachten altijd voorbij munchen in duitsland, dat is voor ons qua km op de helft. En wij boeken gewoon bij weekendjeweg dus afhankelijk van hun aanbiedingen logeren wij ergens. Tot nu toe altijd voor 2 volwassenen en toen der tijd 1 kind onder de 60,- een overnachting gehad. Maar nu hebben wij er nog 1 bij én is de oudste inmiddels 3 dus ben benieuwd wat we kunnen vinden!
Ik moet er ook niet aan denken om in een keer door te rijden! En alhelemaal niet met kleine kinderen (gezien mijn vermoeiheid altijd zou dat ook heel onverantwoord zijn) Wij hebben op de een of andere manier ook áltijd wegwerkzaamheden en files in duitsland! Let trwnsop dat je in de grotere steden van duistland (als je via weekendjeweg.nl een nacht boekt in een centrum) dat je een milieusticker moet hebben!
In 1 keer is goed te doen hoor (mits je goed uitgerust bent) Heen vertrekken wij altijd rond 03.00 in de nacht (vanaf 22.00 geslapen) En terug gaan wij meestal na het avondeten rijden... Afgelopen jaar om 18.15 gaan rijden en we waren om 04.15 thuis (1150km) Wij stoppen meestal om de 2.5uur even snel plaspauze en wat drinken halen. Voor ons werkt het super alleen wij zouden nooit om 23.00 gaan rijden zonder eerst te slapen. Wij gaan in September naar het Gardameer
Haus Bergfrieden in Berwang in Oostenrijk, klein half uurtje over de grens, wij komen er al 30 jaar (tenminste, mijn ouders ) voor de wintersport, maar zijn er ook eens zomers geweest. Je komt er vlak langs als je naar Italië gaat (we zijn zo ook 2 jaar geleden naar het Gardameer gegaan). Superlieve mensen, superschoon en echt Oostenrijks.Home - Haus Bergfrieden
Ik weet geen hotel voor je, maar ik heb wel even een tip (uit eigen ervaring): ga nooit op de bonnefooi in Zwitserland een hotel zoeken. Alles is namelijk dicht na 18.00 uur. Wij hebben toen maar op een parkeerterrein bij een tankstation geslapen, niet ideaal dus. Voordeeltje: de gotthard tunnel was verlaten
In mijn onderschrift staat 1 levend kindje, hij gaat uiteraard mee Tjessia, nee we hebben een tent gehuurd, hoeven dus niets op te zetten. Mijn man gaat van 12 tot uurtje of 21 slapen op de dag dat we weg gaan. Hij is dus helemaal uitgerust. Ik slaap 's nachts in de auto, net als Jayden. we kennen de hostess van de camping goed, dus mogen waarschijnlijk wel eerder in de tent. En dan 's avonds op tijd naar bed, moet goed komen heb er echt zin in!
Oja, op de terugweg gaan we 's ochtends weg rond 6 uur. Als we het rijden dan zat zijn zoeken we een hotelletje. Vorig jaar gingen we op de heenweg om 3 uur 's nachts weg en waren we om 2 uur al in zuid duitsland bij ons pension. Terwijl het nog maar 400 km rijden was.. vonden het eigenlijk zonde om te stoppen..
Wij hebben geen hotel geboekt, maar voor vertrek enkele hotels met adres opgeschreven, tussen de 500 en 600 km. Wat we gingen halen of nog konden door rijden. Wij hebben geen waarde aan het hotel gehecht, slapen en ontbijten en weer verder. Was een ibis hotel, dat weet ik nog.
Wij hebben nooit van tevoren een hotel geboekt, ook omdat we niet wisten hoever we zouden komen. We hadden zo'n boekje met hotels langs de snelweg bij de ANWB gekocht en dan gaf mijn man aan dat hij ongeveer na zoveel tijd wilde stoppen voor de nacht en ging ik in het boekje iets zoeken wat dan in de omgeving was. Zo hebben we zelfs een keer overnacht in een soort van klooster (hotel). Erg grappig, met twee bedden heel ver uit elkaar (en dat voor onze huwelijksreis ).
Mijn man gaat inderdaad ook zo´n boekje halen. Alleen moeten wij denk ik wel reserveren want wij overnachten op een zaterdag en heeeel veel zit al vol.
Wij hebben deze zomer een overnachting geboekt op de heen en terug weg bij Pension Kreuz in Nassereith, een plaatsje midden op de Fernpass. Wij zijn voor ons 7en 108,- per nacht kwijt ( op een zaterdag, middenin de zomervakantie) Als je niks om luxe geeft en echt alleen een slaapplaats zoekt is er in het plaatsje Berwang (vlak voor de Fernpass) nog een pension genaamd Imbissstube Bergmandl (zie booking.com). Het is een pension met heeeeeeel erg oud duits inrichting, totaal geen luxe (bijv. geen internetverbinding), en wordt gerund door een heel oud echtpaar.