Hallo wij willen eind mei op vliegvakantie gaan naar Titanic Resort in Turkije.. Mijn zoontje is dan ongeveer 14 maanden oud. Ik vind het super spannend en eng om voor het eerst met zo'n kleintje op vliegvakantie te gaan.. Ik vraag me af hoe het vliegen zal gaan want heb de kleine op mijn schoot.. hebben ze wel fatsoenlijke bedjes/eetstoeltjes enzovoort ?! ik kan weinig over vinden op internet daarom deze vragen.. heeft er iemand al vakantie gehad in dit hotel met ook zo'n kleintje erbij ? wat zijn jullie ervaringen/meningen/waarschuwingen/tips !?... vanaf hoelaat kun je daar eten want mijn zoon eet meestal om 5/6 uur en gaat al naar bed tussen 7 en 8.. ik zou het erg fijn vinden als ik reacties krijg met eerlijke antwoorden en tips.. kan ik de buggy als handbagage meenemen? oo ik kom niet uitgetypt met mijn vragen.. ik vraag het liever aan jullie dan aan een reisbureau ik ben een beetje een streskip op dit gebied omdat ik het allemaal goed geregeld wil hebben..en dit de eerste keer is voor mij om met een kleintje op reis te gaan ik ben inmiddels 10 weken zwanger van de 2e dus volgendjaar blijven we we zowiezo in nederland.. ik hoop echt een reactie te ontvangen exuses voor het lange verhaal alvast bedankt !
Je kleine zit inderdaad bij je op choot in het vliegtuig. Neem lekker wat speeltjes mee bijv, in de vorm van een cadeautje. Neem wat te eten voor hem mee en eventueel drinken. Voor een kleintje mag je nl.wel melk e.d. meenemen in een vliegtuig! In het hotel zijn vast kinderstoelen. Ik neem aandamt je een babybedjes bij hebt geboekt? Eten is meestal pas vanaf 7 uur......je moet niet vergeten dat je ritme heel anders wordt op vakantie! Probeer daarin een beetje mee te gaan. Vanaf 7 uur op je hotelkamer zitten is ook niks... Wij deden: op het gemak opstaan en dan bijv, zwemmen. Iets lichts lunchen en op het heetste van de dag naar de kamer voor een slaapje. Van 4- 6 nog iets doen en dan je kleine eventueel nog een klein tukje laten doen. Douchen en naar het restaurant. Na het eten een wandelingetje/ speeltuin en rond 9 uur terug naar de kamer. Wat eten betreft zou je ook nog kunnen kiezen om hem alvast een potje eerder op de middag/ avond te geven en dn later te gaan eten. Geniet ervan!
Hallo Bedankt voor je reactie.. Ik heb nog niet geboekt, dat gaan we deze week doen.. ja dat klopt idd wat je zegt over het eten.. maar denk dat ik zoveel mogelijk zijn ritme probeer te houden en dat ik hem een potje eten geef rond 5/6 uur.. want hij is echt altijd kapot moe rond 7/8 uur.. maar hij is wel een makkelijke slaper in de kinderwagen gelukkig.. ik moet langzaam eens wat inkopen gaan doen voor de vakantie.. zoals zonnecreme, petjes, pilletjes tegen de diaree, oordruppeltjes en makkelijke sandaaltjes enzo.. ik ga het is vragen bij het reisbureau want ik allemaal kan huren voor mijn kind.. in iedergeval bedankt voor je reactie... groetjess
Geen ervaringen in hotel titanic beach resort. Maar wel vorige jaar met mijn zoontje op vakantie geweest die wel wat ouder was. Wat er inderdaad gebeurd is dat je het ritme verlegt. dat doe je niet bewust maar dat gaat eigenlijk vanzelf. Wij sliepen best lekker uit ontbijten en in de middag ging ons zoontje altijd slapen ! nu hadden we een zeer kleinschalig resort waar dus veel kleine kinderen gewoon sliepen en ouders met babyfoons aan de rand zwembad rustig zaten te lezen. Ik had dat resort ook bewust opgezocht op kleinschaligheid omdat ik het niet zag zitten om middagen door te moeten brengen op hotel kamer en/of een jengelend kind bij avondeten te moeten hebben die al in bed had moeten liggen.. na het eten konden ze nog lekker spelen en zo rond 20.30 a 21.30 op naar bed en / of evt nog naar dakterras zo zag ik dus meerdere mensen met kleintjes dit ritme aanhouden soms waren de kids moe en konden wij daarna nog even zelf naar terras met babyfoon . maar dat was nog geen 5 min ver van het appartement. Kind zit met opstijgen op schoot met een extra veiligheidsriem daarna mag het af en is het inderdaad even proberen rustig te houden met van alles en nog wat... kortom probeer relaxed met de omgeving mee te gaan dan heb je het zelf ook onwijs leuk met je kleine ! Buggy gaat tot aan de gate mee daarna gaat hij in het ruim en komt er als eerste weer uit ...
Wij zijn vorig jaar in titanic geweest. Een prachtig resort met veel leuks te doen. Je kunt bijna de hele dag door wel ergens eten. Het avondeten is vanaf 7 uur maar vanaf 6 uur wordt er een klein kinderbuffet geserveerd.De kinderbedjes zijn prima en er zijn meer an genoeg eetstoelen. Jullie zullen e prima gaan vermaken!
Hee bedankt voor je reactie.. dat stelt me gerust. . Hoe oud is je kindje als ik vragen mag ?. En zijn er boxen buiten en rondom het zwembad ?.. We gaan morgen of overmorgen boeken Mvg
Volgeboekt !!:x... Kan iemand mij een ander hotel aanraden dat ook zeer geschikt is voor een kleintje !??
owww heb ik weer..:x Ik mag geen vaccinaties vanwege me zwangerschap.. kan ik nog niet naar turkije.. dan maar wat anders zoeken.. pfff:x
Ik ken echt niemand die ooit een inenting heeft gehaald voor Turkije. Wat zou je willen halen dan? Je gaat naar een luxe hotel neem ik aan en niet het binnenland in?
Ja ik heb het echt nagevraagd Het hoeft idd niet persee maar omdat ik zwanger ben mag ik die inentingen niet en heb ik meer kans om iets op te lopen dan normaal.. ik snapte er ook niets van en heb het goed na gevraagd maar er zijn risico's.. En eerlijk gezegt wil ik dat risico niet nemen al is de kans klein.. dat is me een weekje turkije niet waard.. de kinderen van mijn broer moesten zich ook inenten en dat is een regel van de laatste paar jaar.. Dus ik ga volgend jaar ofzo wel naar Turkije.. Ik ben nu verder aan het zoeken voor een andere bestemming.. Gr
Ease travel clinic & health support Daar heb ik telefonisch contact mee gehad Die nemen het sinds kort over van de GGD..
Je bent NOOIT verplicht om je te laten enten hoor. En op een groot resort loop je echt niet zo snel iets op. Je gaat het binnenland niet in toch? Ik zou me er echt niet druk om maken. Wij zijn zo vaak naar Turkije geweest en hebben ons echt nog nooit laten enten, en ik zou dat ook echt niet doen
Heb net met mijn tante erover gepraat.. ze zegt. Je moet gewoon geen schepijs en de sla en rauwkost enzo daar NIET pakken en alleen flesjes water die dicht zijn.. en geen ijsklontjes enzo. dan kan het geen kwaad.. Ik wil er graag heen en ik denk dat we gewoon gaan maar dat ik gewoon erg goed oplet al vind ik het wel erg spannend.. Vanavond naar het reisbureau en vraag ik het nogmaals eens goed na.. Xx
In de betere luxere resorts (waaronder titanic) wordt alles bereid met flessenwater dus dan kan dit geen kwaad
Wij waren vorig jaar in het Miracle hotel, naast de Titanic ook erg mooi en goed. Ons dochtertje was toen 3 en ik was 17wk zwanger van de tweede. Wij hebben alledrie geen inentingen genomen, je moet inderdaad gewoon opletten qua eten. Maar alles is heel goed verzorgd etc. Wij gaan in augustus naar het Titanic resort, onze kleine man is dan 10mnd. Dus ben benieuwd!