vriendinnen zwanger en ik dan?

Discussie in 'De lounge' gestart door frumpje, 22 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frumpje

frumpje Actief lid

22 mrt 2007
    175
    0
    0
    Ik ben wel benieuwd hoe dit bij andere is.

Ik heb een vriendinnenclub van 5 meiden. Sinds 7 maanden is de 1e zwanger. Ik ben nu 5 maanden met de pil gestopt(en hoop dat het nu eens raak is, maar weet dat het ook nog heel lang kan duren...) en hoorde dat nr3 sinds 2 weken is gestopt met de pil. Nr 4 heeft net een nieuw huis gekocht en praat al over kinderkamers...Een ware babyboom dus. Hoe is dat bij jullie?

Ik ben bang dat dit nog best pijnlijke situaties kan geven. Bij mij in de familie is zwanger worden niet echt iets wat van harte gaat(duurt lang/IVF enz) Als die andere vreindinnen eerder zwanger worden dan ik, ga ik dat toch wel erg moeilijk vinden denk ik. Mensen ervaring hiermee?

2. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    dat heb ik ook gehad....iedereen werd zwanger behalve ik en....tata mijn tijd is ook aangebroken!
    meid je tijd komt wel ;)

3. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    he frumpje ja dat is bij ons ook mijn vriendin heeft in december haar eerste gekregen maar ik had voor die tijd al zoiets van ik wil ook en daarom durfde ze het me in eerste instantie niet te vertellen omdat ze wist hoe graag ik kinderen wou maar mijn vriend er nog niet helemaal aan toe was, maar na de geboorte van haar dochter (waar mijn vriend peetoom van is) was ook mijn vriend helemaal om dus inmiddels zijn wij sinds januari ook bezig het kan me niet snel genoeg gaan.

4. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik denk dat vooral vrouwen hier last van hebben. Als je eenmaal hebt besloten aan je kinderwens te werken wil je het NU! Had ik ook. Ik heb alleen geen last van vrienden die er mee bezig zijn.. Of ze hebben al, of ze willen nog niet.

5. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ja spannend is dat he? Ik was als allereerste in mijn vriendenkring zwanger (er was geloof ik maar 1 ander stel dat een kinderwens had maar nog niet 'bezig' was). Maar bij de tweede wens waren er dus meer met een kinderwens/een kind. Wij waren weer de eerste (telkens binnen een maand zwanger). Ik was dus zo'n irritante geluksvogel, tenminste, in de beleving van mensen die er langer over doen.
    Helaas werd het een miskraam en in die maand daarna hoorde ik van 3 mensen in mijn vriendengroep dat ze zwanger waren. Dat was wel even kiezen op elkaar, feliciteren en diep van binnen even schelden/huilen!
    Ik was niet meer zo'n geluksvogel zoals ik en anderen altijd dachten.

Maar goed, inmiddels ben ik weer zwanger en dan zijn die negatieve gevoelens ook als sneeuw voor de zon verdwenen.
    Wanneer je dus merkt dat je zoiets voelt moet je je daar maar aan vasthouden: vanaf het moment dat je zelf een positieve test hebt maakt het allemaal niks meer uit, ben je gewoon gelukkig!
    Enneh, ik hoop gewoon voor jou/jullie dat het snel raak is en je dit dus niet hoeft te voelen!

6. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Hoi,
    in mijn kringetje zijn mensen ook al voor de tweede keer zwanger,wij zijn nu 2 jaar verder ,1 mk gehad .
    Ons tijd komt nog!

Ally

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dan ben ik vast een uitzondering..hihi

Al mijn vriendinnen moeten niet aan kinderen denken! Ze vinden het leuk om ze te zien, vasthouden hoeft van hun ook niet zo (denk ik) en zelf...nee hun niet gezien...

8. hardloper

hardloper Niet meer actief

andersom ervaring, ik wordt erg makkelijk zwanger, twee van mijn vriendinnen hebben er jaren over gedaan. vond ik moeilijk, en ik probeerde het apart te vertellen. ik zou er gewoon over praten met je vriendinnen. ik begreep dat ze het moeilijk vonden als ik zwanger was. en ik wist best dat ze wel blij voor mij waren, maar dat ze tegelijk wel ongelooflijk verdrietig of boos konden zijn. als je erover praat, en jullie zijn goede vriendinnen zal het niet ertussen komen, en is het voor jou misschien makkelijker.

groetjes, lidwina

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi
    mijn vriendenkring bestaat voor een groot deel uit stelletjes met kinderen.
    Meestal kan ik er goed mee overweg en vermaak ik me prima met hun kids.. had afgelopen maart een verjaardag van een jochie dat 2 werd, maar we waren daar en natuurlijk veel kinderen.. Dat was één van de eerste keren dat we ons allebei ongemakkelijk voelde als enigste zonder kids.. zijn toen ook na een uur naar huis gegaan en savonds kwam die vriendin nog even vragen hoe het ging want die had wel in de gaten dat het stak..

Zou er iig niet mijn vrienden voor laten links leggen..
    liefs kaatje

10. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Toen wij ook zo fanatiek bezig waren werd het steeds moeilijker.
    Nummer 1 werd al gauw zwanger en toen 2 twee en toen nummer 3.
    Nou deed erg pijn ondanks ik al kids had.
    Nu zijn het inmiddels 12 mensen geworden en doet me niks meer.

Weet je wat nu zo vreselijk is dat je het via via moet horen.
    Terwijl je zo kloos bent :(
    Ik heb al zo vaak gezegt ik heb er geen moeite mee ben alleen jarloers ;)
    Maar heb wel moeite om het via via te moete horen.
    Dat gebeurd helaas nog steeds.
    Toen mijn collega zei ik ben zwanger feliciteerde ik haar gelijk vondt het zo leuk.
    Huppelt ook vrolijk rond nu met haar dikke buik :p
    En leef gewoon met haar mee.
    Dus pijnlijk is het niet meer maar hoop dat de volgende het wel gewoon tegen mij gaat zeggen en niet via via ;)

Lover

11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hier ook een van de andere kant, mijn ene vriendin is al bijna 1 jaar bezig, en de andere wil ook heel graag (bij haar moeder en zus duurde het ook vrij lang).
    Vind het erg voor ze, maar kan er ook niets aan doen, bij mijn eerste was ik binnen 1maand zwanger en de tweede door de pil heen maar werd helaas mk.
    2 maanden na de mk weer zwanger geworden.
    Ik hoop voor hun (en jou) dat ze ook snel zwanger zullen zijn ;)

jessica

12. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Mijn ene schoonzusje is nu voor de derder keer in 2 jaar zwanger (een miskraam en een abortus, deze baby komt in september) mijn andere schoonzus staat op punt van bevallen, mijn vriendin was in ronde 2 zwanger van de 4e. De beste vriend van mijn man had na drie maanden relatie een "ongelukje"en twee van mijn jeugdvriendinnen zijn ook zwanger. Dus....ja, ik ken het. Is af en toe goed slikken en huilen vanbinnen, maar goed, mijn probleem mag het hunne niet zijn, dus ik doe het in stilte.

13. poeizie

poeizie Actief lid

19 apr 2006
    166
    0
    0
    beveiligins beambte
    Almere
    ja dat gevoel ken ik maar al te goed
    door mijn onregelmatige cyclus die ik al vanaf kinds af aan had was ik echt zoooo bang dat ik nooit zwanger zou worden.
    toen we er vorig jaar januari we voor het echie voor gingen waren de eerste 4 maanden met daarin 7 korte cyclussen en veel bloed verlies ook een hel :(

toen werden allebei mijn zusjes zwanger 2ling van 18, allebei nog thuiswonend de ene wel een vriend maar die verlied haar met 28 weken en de ander ach laat ik het daar maar niet over hebben
    ik vond het aan de ene kant best erg voor ze, andere kant was ik blij voor ze
    maar merkte toch dat ik naar mate hun zwangerschap vordede dat ik soms ook erg jaloers was.

maar gelukkig met beetje hulp van clomid en pregnyl teste ik 6 dec. dan toch positief
    heb nog nooit zulke leuke feestdagen gehad :D

bij ons in de familie dus een enorme baby boom nu want onze ouders zijn dan straks in een tijdsbestek van 9 maanden opa en oma van 3 klein kinderen
    en me andere zus zit er nu ook aan te denken maar die hebben net een huis gekocht dus dat duurt nog wel even
    maar tis wel leuk om te shoppen met 4 meiden die spontaan in katzwijm vallen bij ieder baby pakje hahaha

14. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    bij ons is het juist andersom mijn vriendin heeft dus nu kleine van 4 maanden en mijn schoonzus een van een jaar ik gun het ze beiden van harte en geniet zeker van die 2 kleintjes mee maar stiekem was ik toen ik het net hoorde toch wel jaloers, zijn getrouwd en krijgen kleintje eigenlijk alles wat ik ook wil hebben en dat deed in begin best wel zeer heb ook toen ik thuis kwam lekker pootje gejankt hoor en later ook nog op schouder van een andere vriendin van me, inmiddels ben ik er helemaal aan gewend hoor geniet met volle teugen van de uk van mijn vriendin mee en hoop gewoon dat wij haar snel een speelgenootje kunnen bieden!

15. frumpje

frumpje Actief lid

22 mrt 2007
    175
    0
    0
    gelukkig ben dus lang niet de enige, denk dat het nog wel wat stille traantjes op de achtergrond worden...
    Maar dank voor deze steunende woorden!

16. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    he frumpje ik denk namens ons allen graag gedaan, kan me goed voorstellen dat het niet makelijk is weet het zelf als geen ander en vooral als je dan om je heen kijkt en het lijkt alsof iedereen om je heen zwanger is en maar voorzichtig met je wil zijn, mijn vriendin durfde het daarom ook niet tegen mij te zeggen maar ik wil dat niet ik gun iedereen op deze wereld een mooi en lief kleintje dus zou ook altijd blij zijn voor iedereen ook al doet het diep van binnen veel pijn dat gaat ook bij ons hopelijk ook wel goed komen toch?

17. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik vind het heel begrijpelijk. Ik was samen met een goede vriendin zwanger (scheelde 1 dag), helaas heb ik op 14 februari een curretage moeten ondergaan, zij is inmiddels 22 weken. Ik heb vandaag wel weer positief getest, dus alles is mogelijk.

18. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Het vervelende is dat als je eeenmaal besloten hebt, je het ook direct wilt en opeeens overal zwangere vrouwen en mensen met baby's ziet.

Ik vind het heel vervelend wanneer mensen ernaar vragen : Ën wanneer komen de kleintjes?" Vooral omdat een tante van me geen kids kkon krijgen (nu meisje uit China geadopteerd) en een vriendin van me 2 maand terug een miskraam gehad heeft terwijl ze niet eens bezig was met kinderen krijgen. Ze wist niet dat ze zwanger was en toen had ze opeens een MK.

Mijn nicht is 9 maand geleden bevallen van een kleine en toen hadden wij net besloten ook te beginnen. Toen dacht ik nog dat ik binnen 3 mnd zwanger zou zijn. Ik zie haar niet zo vaak, maar 2 week geleden hadden we nog een familiefeest; vond ik wel ff moeilijk.

Ik heb de "mazzel" dat ik nog jong ben en dat mijn vriendinnen er nog niet mee bezig zijn. Ik zou het, geloof ik, wel moeilijk vinden als mijn vriendinnen nu allemaal heel makkkelijk zwanger zouden worden.
    Aan de andere kant zou het me ook wel leuk lijken om samen zwanger te zijn (wie weet, misschien met nr 2......).

Het feit dat collega's om de haverklap zwanger worden (ook ongewenst) is lastig genoeg als je al 9 maand bezig bent.

19. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    ja dat vind ik ook erg lastig iedereen heeft bij ons al kleine in mijn schoonfamilie ben ik het oudste meisje en de enigste zonder kinderen en de hele tijd als ik dan een van die kleintjes op schoot heb vraagt iedereen en wanneer beginen jullie aan kinderen? wij hebben ook bewust voor de meeste geheim gehouden dat we al bezig zijn om nog meer vragen te krijgen want dat zou alleen maar moeilijker zijn.
    maar ja hoop nog steeds dat onze tijd erg snel komt

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik had het nog wat dichterbij, in mijn familie.
    mijn jongere schoonzusje was plotseling zwanger en aan de andere kant mijn schoonzus die ueberhaupt nog nooit moedergevoelens had gehad ook opeens, en dat terwijl wij al een tijd bezig waren. en toen bleek mijn mijn nichtje ook binnen 4 maanden na de geboorte van de eerste al weer zwanger te zijn. ik vond dat best moeilijk, maar nu ik zwanger ben lijkt dat opeens heel ver weg ;) geloof me, het komt allemaal goed. jouw vriendinnen moeten de aandacht delen zodra de humpies geboren zijn, als jij er achter aan komt heb je alle aandacht voor jou alleen ;)

Deel Deze Pagina